  • 11. Data: 2009-04-02 21:29:33
    Temat: Re: Firefoxy przyprzedziły IE
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

    > Przede wszystkim upgrade jest wbudowany w samą przeglądarkę. Siedzisz
    > sobie przed FF 3.0.7 i nagle widzisz "Dostępna jest nowa wersja 3.0.8,
    > zrestartować teraz?".

    Wlasnie nie bardzo rozumiem czemu wciąż żyje linia 2.x?
    Obecnie najnowsza wersje 2.0.0.20 ma u mnie 3% odwiedzajacych.
    Dlaczego im się automatycznie lub półautomatycznie nie zrobi upgrade na 3.x?

    Podobnie z Chromem. Automatyczne aktualizacje twierdzą, ze wersja 1.0.154.53
    jest teraz najnowsza i aktualna. A przecież równolegle istnieje tez i znakomicie
    dziala i aktualizuje sie wersja 2.x (u mnie 2.0.170.0).

    No, ale prawdziwy powód do zmartwienia to wciaz bardzo wysoki odsetek IE6.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 12. Data: 2009-04-02 21:30:50
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.04.2009, Kalin <k...@s...mini.pw.edu.pl> wroted:

    > A Opera to co? Wiem, że jest dalej mało popularna, ale pod względem
    > osiągów bije FF i to spokojnie.

    No ale mowa jakby o penetracji rynku, nie osiągach.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 13. Data: 2009-04-02 21:32:53
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 02.04.2009, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wroted:

    > Chrome?

    Chromowi idzie zdobywanie rynku jak krew z nosa, pewnie już niedługo go
    IE8 wyprzedzi. I nie dziwię się, sam bym go może używał, ale skoro
    Google musi mi jakieś śmieci z nim wciskać to niech się gonią.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2009-04-02 21:34:40
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Kalin pisze:

    > A Opera to co? Wiem, że jest dalej mało popularna, ale pod względem
    > osiągów bije FF i to spokojnie.

    Operze zdobywanie rynku idzie jeszcze gorzej niż Chromowi. A poza tym za
    chwilę dostaniesz przykład dlaczego nie lubię Opery i jej nie kibicuję ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 15. Data: 2009-04-02 21:36:35
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Tomasz Nowakowski pisze:
    > Chociaż IE8 to też jeszcze nie
    > rozwiązanie problemu, bo kod interpretuje zdecydowanie gorzej od konkurencji.

    Jakieś konkretne przykłady już masz, czy tylko ACID?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 16. Data: 2009-04-02 21:44:05
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.04.2009, Latet <x...@s...pl> wroted:

    > Wlasnie nie bardzo rozumiem czemu wciąż żyje linia 2.x?
    > Obecnie najnowsza wersje 2.0.0.20 ma u mnie 3% odwiedzajacych.
    > Dlaczego im się automatycznie lub półautomatycznie nie zrobi upgrade na 3.x?

    Może taki odsetek sobie wyłącza auto-update. Może taki odsetek używa
    FF gdzieś w Intranecie do stron robionych pod tę wersję.

    GS

  • 17. Data: 2009-04-02 21:47:15
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

> [...]

    > IE8 wyprzedzi. I nie dziwię się, sam bym go może używał, ale skoro
    > Google musi mi jakieś śmieci z nim wciskać to niech się gonią.

    Ale to wczesny kod jeszcze. W tradycji beta-wersji Google'a wychodzi
    wcześnie, ale mam wrażenie, że dopiero za jakiś czas wejdą z mocnym
    uderzeniem. A jako Google... wiesz, "duży może więcej". Integracja
    z serwisami i aplikacjami Google online i offline, chociażby.
    Powiedziałbym, że jeśli chodzi o Chrome, "you ain't seen nothing yet".

    GS

  • 18. Data: 2009-04-02 21:55:28
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

    > Może taki odsetek sobie wyłącza auto-update.

    Auto-update jest włączony i aktualizuję cały czas w ramach linii 2.x.x.x

    latet

  • 19. Data: 2009-04-02 23:21:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 02 Apr 2009 22:36:35 +0100, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > Jakieś konkretne przykłady już masz, czy tylko ACID?

    Ja bym chciał:

    * opacity i rgba() (albo przynajmniej żeby ichni filtr nie powodował mrugania,
    rozmywania tekstu i innych takich),
    * media queries (chromolić procenty!)
    * DOM2 Events, porządne bąbelkowanie zdarzeń (onchange), addEventListener(..., true);

    * text-shadow, box-shadow (IEowy filtr jest żałosny), border-radius
    * <input type=email>, <input type=date>
    * parsowanie elementów HTML5 (jako jeden element, bez skryptohacków)

    Miło by było:
    * element {content:}
    * <video>
    * SVG
    * <canvas>
    * APNG
    * normalnie osadzane fonty bez śmiesznego pseudo-DRM

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 20. Data: 2009-04-03 05:22:28
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-04-2009 o 23:29:33 Latet <x...@s...pl> napisał(a):

    > Wlasnie nie bardzo rozumiem czemu wciąż żyje linia 2.x?
    > Obecnie najnowsza wersje 2.0.0.20 ma u mnie 3% odwiedzajacych.
    > Dlaczego im się automatycznie lub półautomatycznie nie zrobi upgrade na 3.x?

    Bo sposób aktualizacji generuje u mnie wysoki wkurw level?
    Dlaczego nie jest w tle? Dlaczego, jak mam aktualizacje wtyczki,
    to nie może się pobrać *po* włączeniu firefoksa i odpalić nową
    wersję przy następnym starcie? Serio - czemu muszę czekać około
    pół minuty w przypadku tego typu aktualizacji, zamiast po prostu
    zacząć korzystać z przeglądarki?

    Przykład frameworka sparkle[1] pokazuje, że aktualizacje mogą być
    przyjemne i nieintruzywne (w zasadzie brakuje tam tylko opcji typu
    "zrestartuj później", ale whatever...).

    1: http://sparkle.andymatuschak.org/

    Dlatego mój Fx nie ma włączonych automatycznych aktualizacji.

    Inna sprawa, że 2.x chyba nie upgraduje się automatycznie do linii 3.x

    --
    Maciej Łebkowski