  • Date: Fri, 03 Jul 2009 11:41:33 +0200
    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Final sprawy sprzed 3 lat... troche EOT

    szerszen pisze:

    > nie wynika, co nie zmienia postaci rzeczy, ze wychowaniem mozna
    > niwelowac te czynniki

    Wiesz, wychowanie to nie jest proces który włączasz w domu z rodzicami a
    wyłączasz jak wychodzisz z domu. Rodzina to jedenz czynników który Cie
    kształtuje i nie podejmę się rozważań czy jest to najważniejszy czynnik.
    MOżesz służyc wzorcem młodemu będac przykładnym obywatelem ledwo lepiąc
    konieć z końcem ale zyjąc uczciwie a Twoje potomstwo zostanie bandytą bo
    będzie widziało dookoła, że cwaniactwo i nieuczciwość przynosi bardziej
    wymierne korzyści niz zycie wieczne w niebiesiech. I może grochem o
    ścianę rzucać. "Dobry chłopak był i mało pił"

    > kilka jest :)
    > ale wazna tez jest ich "waga"

    Zabranili Ci pić wódkę i palić papierosy? Pewnie zabranili. Robisz to?
    Jedno z tych dwóch z dużą dozą prawdopodobieństwa pewno robisz. I wydaje
    Ci się że waga jest mniejsza? Niszczysz tak czy inaczej swoje zdrowie,
    czasem tez innych a niezatrzymanie się do kontroli żadko kiedy w tym
    kraju kończy się zgonem.

    > no i?
    > sa ludzie ktorzy bawia sie w asg, niektorzy sa calkiem niezli, a czy to
    > oznacza, ze byli by tak samo dobrzy na prawdzimy polu walki, albo ze
    > maja byc przygotowani do strzelania do ludzi?

    Nie byliby, to ze mam wylatane setki godzin na symulatorach lotniczych
    nie czyni ze mnie pilota doskonalego. Tak jak ktos juz w tym watku
    pisal: strzelanie do papierowej sylwetki nijak sie ma do stzrelania do
    czlowieka. Chodzi mi o to, ze jesli wiesz ze nie jestes gotowy poniesc
    konsekwencji ew. uzycia broni to nie idziesz do Policji. A strzelac
    sobie mozesz sportowo. I nie tnij moich wypowiedz bo troche kontekst
    przeinaczasz:)

    > byc moze, ale nawet uzycie broni nie wiaze sie z pozbawieniem kogos
    > zycia, w dodaktu tez zapewne ma znaczenie kogo i w jakich
    > okolicznosciach tego zycia pozbawiasz

    Pogadaj z ludzmi z Nanga Khel czu innymi, ktorzy byli na wojnie takiej
    czy innej i wiedza jak to jest zabic czlowieka. W pewnej perspektywie
    czlowiek o zdrowej psychice zawsze sie bedzie zastanawial czy dobrze
    zrobil. Poszukaj statystyk uzycia broni np. w Vietnamie - duzy odsetek
    zolneirzy nie strzelal nawet w kierunku wroga.

    > no i dochodzimy do sedna, a skad ma wiedziec ze sobie nie radzi

    Wiesz, czlowiek chyba sie czasem zastanawia nad tym co robi. ja wiem, ze
    nie chcialbym stanac w takiej sytuacji. Mialem kiedys wypadek
    samochodem, ja bylem winny i wiem jakie to uczucie widziec kogos ze
    zlamanym nosem o szybe i placzace dzieciaki (im sie Bogu dzieki nic nie
    stalo). Nie wiem i nie chce wiedziec jakbym sie czul gdyby stalo sie cos
    gorszego. To sie po prostu wie.
    > mi sie np wydaje, ze kogos kto zrobil krzywde mojej rodzinie, moglbym
    > bez problemu zabic, czy nawet torturowac, tak mi sie wydaje, ale czy tak
    > jest naprawde?

    Moze w afkecie bys to zrobil, nie przecze, ale zycie po tym moze byc
    ciezkie, bardzo. To ze bylyby szanse na to ze sad Cie uniewinni nie
    znaczy ze Twoje sumienie tez. i to jest problem.
    Ale chyba EOT bo idziemy w rozwazania etyczno-moralno-psychologiczne:)

    --
    Qlfon, Kraków