eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiltr stożkowy › Re: Filtr stożkowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!transit4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Filtr stożkowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1jqwdn1j3kcb5$.12uvvusk3clvy$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 26 Apr 2013 10:39:08 +0200
    Message-ID: <1b12n27a5w2gg$.1dvrpqoiaeur2.dlg@40tude.net>
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.125.154
    X-Trace: 1366965547 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1259 83.11.125.154:51636
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490341
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 25 Apr 2013 20:59:33 +0200, Iglo napisał(a):

    > Czy zatem po zamontowaniu stożka, który teoretycznie pozwala oddychać
    > silnikowi pełną piersią coś poza dźwiękiem silnika się zmieni?

    Jeżeli jest tam przepływomierz, to pewnie osiągi spadną, zużycie paliwa
    wzrośnie itp. - przepływomierze lubią mieć problemy z działaniem po
    zmotaniu dolotu.

    Jak jest tam czujnik podciśnienia w kolektorze, to w takim aucie można
    rzeźbić w dolocie raczej bezkarnie.

    Najczęściej jednak taka rzeźba nic nie daje - bo gdyby wymiana filtra czy
    rur dolotu na grubsze miała coś dać, to pewnie w fabryce już by to zrobili
    :)

    > Da się
    > odczuć jakiś przyrost mocy/momentu?

    Odczuć to nie ma szans - być może na hamowni coś się uda zmierzyć (i tu
    polecałbym wynalazek sprawdzać).

    > Wiem że niektórzy czują po
    > magnetyzerze, gęsim smalcu na zderzaku itp.. A może oprócz stożkowego
    > filtra trzeba zrobić coś jeszcze, coś z przepustnicą, wydechem, rzeczonym
    > czujnikiem ilości powietrza?

    Jak miałoby to coś dać, to tego typu tuning zaczyna się od kolektorów i
    wałków rozrządu (oczywiście wraz z odpowiednim programem), rzeźbienie w
    dolocie i wydechu to dopiero kontynuacja tych pierwszych zmian.

    > Na co uważać przy montażu?

    Z jednej strony na to, żeby umieścić wlot powietrza tam gdzie ma ono
    najniższą możliwą temperaturę (i tu uwaga, bo można sobie tu pogorszyć - a
    różnica temperatury 30C przełoży się na 10% więcej "powietrza w
    powietrzu"), ale z drugiej strony pamiętać że takie tuningowe filtry
    najczęściej mają dużo gorsze właściwości zatrzymywania syfu.
    I jak to będzie odkurzać asfalt, albo być w miejscu gdzie trafia syf z pod
    kół, to raz że szybko filtr się zatka, a dwa że silnik będzie wciągał syf i
    szybciej się od tego zużyje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: