  • 1. Data: 2010-12-22 09:23:09
    Temat: Filtr powietrza - kiedy wymieniać
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Dzień dobry,

    Ostatnio robiłem przegląd na 30 tys. ( Toyota Verso 2.0 d4d ) i
    zobaczyłem, że filtr powietrza został tylko sprawdzony. Jakoś w innych
    samochodach, gdy sam wymieniałem filtry - powietrza wymieniałem co 15
    albo max co 30 tys, albo licząc inaczej - średnio co dwie wymiany
    oleju. A tutaj tylko sprawdzenie...

    Z ciekawości zajrzałem do książki serwisowej i okazuje się, że filtr
    powietrza wymienia się co 4 lata lub co 60 tys. Czy więc obecne filtry
    są tak dobre, że faktycznie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów jazdy w
    korkach nie powoduje ich zużycia czy też producent daje dziwne
    zalecenia i należy wymienić wcześniej. Czy też faktycznie wystarczy
    samo sprawdzenie / przeczyszczenie?

    Michał

  • 2. Data: 2010-12-22 09:34:34
    Temat: Re: Filtr powietrza - kiedy wymieniać
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Ja tam wymieniem z 2 razy w roku. Koszt 15 zł za filtr szału nie robi, czas
    na wymiane to 10 min a widząc jak ten filtr wygląda po półroczu to już
    zupełnie nie mam wyrzutów sumienia, że kasę przepuszczam. Autko to Espero
    (możliwe, że to moje cudo po prostu jakoś tak lubi zasysać brudne
    powietrze:)

  • 3. Data: 2010-12-22 09:35:38
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 22 Gru, 09:34, "SET" <b...@m...pl> wrote:
    > Ja tam wymieniem z 2 razy w roku. Koszt 15 z za filtr sza u nie robi, czas
    > na wymiane to 10 min a widz c jak ten filtr wygl da po p roczu to ju
    > zupe nie nie mam wyrzut w sumienia, e kas przepuszczam. Autko to Espero
    > (mo liwe, e to moje cudo po prostu jako tak lubi zasysa brudne
    > powietrze:)

    U ciebie 15 zł, u mnie 95 zł w ASO za filt sobie życzą.

    Michał

  • 4. Data: 2010-12-22 10:20:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Gru, 09:35, mic49 <m...@i...pl> wrote:
    > U ciebie 15 zł, u mnie 95 zł w ASO za filt sobie życzą.

    Zamiennik kosztuje 30 zł, a wymiana naprawdę jest banalna, po co na
    własne życzenie przepłacać? :>

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2010-12-22 10:24:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "mic49" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Gru, 09:34, "SET" <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > powietrze:)

    U ciebie 15 zł, u mnie 95 zł w ASO za filt sobie życzą.
    -------------------------------------
    Jak ASO nie wymieniło to pewnie nie tzeba było zwłaszcza że w książce masz
    co 60 tys. Jak Cię to boli to kup sobie dobry zamieninik i wymień sam.
    Przeważnie nie potrzeba do tego nawet kluczy bo pokrywka jest na zatrzaski.
    Całość zajmuje max 10 minut.

  • 6. Data: 2010-12-22 10:29:22
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 01:20:49 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Zamiennik kosztuje 30 zł, a wymiana naprawdę jest banalna

    Polimeryzowałbym że taka banalna - u mnie w aktualnym aucie najwygodniej
    robi się to (w sensie wymiany filtra) mając auto uniesione na
    podnośniku. Inaczej trzeba nurkować pod samochód - ot wymysł
    italiańskiej myśli technicznej ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2010-12-22 11:02:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >filtry
    >są tak dobre, że faktycznie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów jazdy

    Jazda w korku chyba nie powoduje nadmiernego zuzycia. Co innego
    jazda w trasie kolo jakiegos pylacego pola, albo po miescie wiosna,
    gdy zima sypali gliniasty piach.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-22 12:49:00
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robi się to (w sensie wymiany filtra) mając auto uniesione na
    > podnośniku. Inaczej trzeba nurkować pod samochód - ot wymysł

    Do wymiany filtra powietrza???

  • 9. Data: 2010-12-22 13:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Do wymiany filtra powietrza???

    A co w tym dziwnego - zamiast dac od gory dali od dolu, widac tam
    maja wiecej miejsca.

    J.

  • 10. Data: 2010-12-22 14:35:14
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Gru, 12:49, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > Do wymiany filtra powietrza???

    Szwedzkie wynalazki tez tak mają. Przy odpowiednio obniżonym aucie
    (nawet fabrycznie) bez podnośnika albo kanalu do wymiany filtra
    powietrza nie podchodz.

    --
    amos