-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Skąd te ceny?
Date: Thu, 10 May 2012 22:30:20 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 21
Message-ID: <joh8ks$e4s$1@mx1.internetia.pl>
References: <joh06m$p38$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1336681948 14492 77.252.249.9 (10 May 2012 20:32:28 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2012 20:32:28 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <joh06m$p38$1@news.task.gda.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2448385
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-05-10 20:08, Jacek pisze:
> Do Fiata Doblo 1,9D wolnossącego filtr paliwa kosztuje ok. 55 zł
> do tego samego Fiata z silnikiem 1,9JTD filtr paliwa kosztuje ok. 300 zł.
> Na zewnątrz filtry różnią się tylko elektrycznym zaworem odwadniającym,
> który (ciekawostka) nie jest sprzedawany razem z filtrem, tylko trzeba
> go przełożyć ze starego filtra.
> Czy jest jakieś techniczne/logiczne uzasadnienie takiej różnicy w cenie
> filtra oleju napędowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika
> wolnossącego?
Nie tyle turbo/brak turbo.
JTD = common rail, tam przeważnie jest cały zestaw pomp paliwa, pierwsza
w zbiorniku, druga gdzieś pod siedzeniem kierowcy, trzecia - pompa
wysokiego ciśnienia przy silniku. Filtr siedzi przeważnie za drugą pompą
i pracuje przy znacznie wyższych ciśnieniach niż w "zwykłym" dieslu
gdzie jest tylko pompa w zbiorniku.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.12 23:07 Bartek
- 10.05.12 23:09 Bartek
- 11.05.12 08:18 PaweL
- 11.05.12 09:28 Jacek
- 11.05.12 09:36 Jacek
- 11.05.12 09:47 Cavallino
- 11.05.12 09:51 Jacek
- 11.05.12 11:43 Bartek
- 12.05.12 09:39 Cavallino
- 12.05.12 09:58 Jacek
- 13.05.12 18:39 Cavallino
- 13.05.12 19:01 jerzu
- 13.05.12 20:51 Jacek
- 13.05.12 22:27 Cavallino
- 13.05.12 22:50 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS