  • 1. Data: 2010-05-23 10:21:53
    Temat: Filtr Skylight - warto ?
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Chciałbym kupić filtr firmy B+W MRC 1A Skylight.
    Czytałem ze filtr pomaga zniwelować niebieską dominantę w cieniach, lekko
    usuwać zamglenie powodowane parą wodną na zdjęciach co akurat mi się podoba
    i ocieplać zdjęcia (naturalny kolor skóry). Czy warto kupić taki filtr ?
    Czy taki filtr działa z automatyką WB w aparacie czy trzeba ustawić na
    konkretny priorytet np słońce, pochmurny dzień itp ?

  • 2. Data: 2010-05-23 12:26:46
    Temat: Re: Filtr Skylight - warto ?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Tequila pisze:
> [...]
    > Czy taki filtr działa z automatyką WB w aparacie czy trzeba ustawić na
    > konkretny priorytet np słońce, pochmurny dzień itp ?

    W mojej opinii jest on (w cyfrze) zbedny, na co sobie odpowiedziales w
    ostatnim zdaniu.

  • 3. Data: 2010-05-23 12:27:24
    Od: "Szymon R." <b...@...gory.com.pl>

    Dnia 2010-05-23 12:21, Tequila napisal(a) te oto slowa:
> [...]
    > Czy taki filtr działa z automatyką WB w aparacie czy trzeba ustawić na
    > konkretny priorytet np słońce, pochmurny dzień itp ?

    Działa bez uwag. Sam korzystam z powodzeniem.

    Szymon R.

    Klub Górski Zdobywcy http://kgzdobywcy.pl
    Bacówka na Krawcowym Wierchu http://krawcow.pttk.pl
    Noc Krawculi http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
    GG: 2461026

  • 4. Data: 2010-05-23 13:50:33
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Szymon R." <b...@...gory.com.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Działa bez uwag. Sam korzystam z powodzeniem.

    Jakiego używasz ? mogę kupić np. droższy B+W MRC 1A lub o 60 zł tańszy HOYA
    ale za to 1B.

    Czy gdy korzystasz z filtra masz ustawiony balans na WB czy coś przestawiasz
    ?? rzeczywiście widać efekty ?

  • 5. Data: 2010-05-24 07:50:08
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 23 Maj, 12:21, "Tequila" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Czy taki filtr działa z automatyką WB w aparacie czy trzeba ustawić na
    > konkretny priorytet np słońce, pochmurny dzień itp ?

    Jedyne filtry, które coś dają w fotografii cyfrowej to:
    - filtr polaryzacyjny
    - filtr IR
    - filtr szary (dla wydłużenia czasu ekspozycji)
    - filtr szary połówkowy (dla wyrównania ekspozycji)
    przy czym ostatnie dwa można wyeliminować stosując pewne sztuczki.

  • 6. Data: 2010-05-24 07:52:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:
    > - filtr szary (dla wydłużenia czasu ekspozycji)
    > przy czym ostatnie dwa można wyeliminować stosując pewne sztuczki.

    Np. dmuchać na słońce...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2010-05-24 07:54:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tequila pisze:
    > Czy taki filtr działa z automatyką WB w aparacie czy trzeba ustawić na
    > konkretny priorytet np słońce, pochmurny dzień itp ?

    Automatyka zredukuje jego działanie, choć czasem nie do końca liniowo.
    Zacznij od odgrzebania ''shifta'' barwy, zwykle jest w menu gdzieś
    głęboko. A w ogóle rób rawy, to ma jedyny sens jeśli chcesz się w to
    bawić poważnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /minister ostrzega: publiczne kichanie powodem licznych zawałów ze strachu/

  • 8. Data: 2010-05-24 08:14:12
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Maj, 09:52, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Np. dmuchać na słońce...

    Gupi Jasio pewnie by tak zrobił ...

  • 9. Data: 2010-05-24 08:17:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:

    > Gupi Jasio pewnie by tak zrobił ...

    Mądry Jacuś oczywiście teraz poda te sztuczki wydłużające czas bez
    ruszania przysłony, iso i filtra :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się radonu bo nie ma zapachu, smaku i rozumu/

  • 10. Data: 2010-05-24 08:21:07
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Maj, 10:17, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Mądry Jacuś oczywiście teraz poda te sztuczki wydłużające czas bez
    > ruszania przysłony, iso i filtra :)

    Stacking.