  • 11. Data: 2010-05-24 08:32:05
    Temat: Re: Filtr Skylight - warto ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:

    > Stacking.

    Oraz 3Dmax.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-05-24 08:41:44
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Maj, 10:32, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Oraz 3Dmax ...
    .... w twojej gówce.

  • 13. Data: 2010-05-24 08:55:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:
    > .... w twojej gówce.

    Grunt, że skuteczność większa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /tak, proszę państwa, wygląd też się liczy.../

  • 14. Data: 2010-05-24 09:10:39
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 24 Maj, 10:55, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Grunt, że skuteczność ...głupoty... większa.

    Jak zawsze w twoim przypadku.

  • 15. Data: 2010-05-24 14:47:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:

    > Jak zawsze w twoim przypadku.

    Oj, Kowalski, masz już bliżej niż dalej, a wciąż cię kręci zmienianie
    cytatów...
    Dobra, dopisz sobie jeszcze coś póki możesz, usenet się kończy, a z
    każdego forum cię wywalają najwyżej po tygodniu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 16. Data: 2010-05-24 17:41:20
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Automatyka zredukuje jego działanie, choć czasem nie do końca liniowo.
    > Zacznij od odgrzebania ''shifta'' barwy, zwykle jest w menu gdzieś
    > głęboko. A w ogóle rób rawy, to ma jedyny sens jeśli chcesz się w to bawić
    > poważnie.

    Bawię się rawami ale jak mam obrobić 100 rawów to mi ciemnieje przed oczami
    ;)
    najbardziej zależy mi na usuwaniu mgiełki a z tego co widzę ten filtr
    subtelnie to poprawia.
    Do wyrównania balansu pewnie wystarczy biała kartka albo biały pól
    przezroczysty dekielek który posiadam.
    Z tego co się dowiedziałem to ten filtr nie może być non stop na obiektywie
    tylko trzeba go zdejmować, robić próbkę balansu i dopiero zakładać i robić
    zdjęcie... trochę kłopotliwe.
    Myślałem o polarze ale ten filtr jest dla mnie zbyt inwazyjny, zbyt nie
    naturalnie i "ładnie" wszystko wygląda a ja wolę aby zdjęcie odzwierciedlało
    to co na prawdę widzę tylko troszkę poprawione :)

  • 17. Data: 2010-05-24 19:29:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tequila" <n...@m...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > Z tego co się dowiedziałem to ten filtr nie może być non stop na
    > obiektywie tylko trzeba go zdejmować, robić próbkę balansu i dopiero

    Zmień doradców. :)) I w ogóle daj sobie spokój z jakimiś
    skylightami, zwłaszcza jeśli walczysz o prawdę na zdjęciach. :)

    Poprawisz mgiełkę (ponoć, znam takiego co słyszał o takim, co mu
    poprawiło), w zamian niszcząc rozdzielczość i zarabiając dwie dodatkowe
    powierzchnie do robienia blików i zbierania kurzu oraz kolejny gadżet do
    czyszczenia i pamiętania żeby go zawsze zabrać przed wyjściem lub do
    noszenia non-stop.

    Zamiast słuchać wątpliwej klasy ekspertów lepiej sam poczytaj sobie
    o tym, do czego służy ręczny balans bieli i na czym polega logika tej
    banalnej czynności (biały dekiel to nie jest optymalne rozwiązanie, w
    sumie zbliżone do AWB, za to na zmienianych parametrach naświetlania,
    co już nie jest takie super, ale oczywiście ujdzie jeśli nie traktować
    fotografii po aptekarsku).

    -> naprawdę

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 18. Data: 2010-05-24 20:55:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tequila pisze:
    > Bawię się rawami ale jak mam obrobić 100 rawów

    To sobie robisz ''szift'' ustawień w akcji i ''samo się'' robi.

    > najbardziej zależy mi na usuwaniu mgiełki a z tego co widzę ten filtr
    > subtelnie to poprawia.

    Ale obróbka potrafi to poprawić nieporównywalnie lepiej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda, ibooka, ipada i icośtam/

  • 19. Data: 2010-05-25 16:48:16
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > To sobie robisz ''szift'' ustawień w akcji i ''samo się'' robi.

    Samo się robi ?? każde zdjęcie jest indywidualne, jedne lekko nie
    doświetlone, w innym trzeba poprawić WB, nie można wszystkich RAW traktować
    hurtem..
    Czasem jest sytuacja że traktuję aparat jako "utrwalacz wycieczek" gdzie
    trzeba sie spieszyć więc długie grzebanie w aparacie nie wchodzi w rachubę
    jedynie prosty manual w tedy zazwyczaj cykam w jpg dla tego przydał by sie
    jakiś filtr. Do obróbki RAW mam oryginalny Adobe Photoshop Elements 7.0 PL.
    Filtr już mam w domu wygląda bardzo solidnie, mosiężna obwódka. Może ktoś
    tego używał i może doradzić jak tego poprawnie używać ?

  • 20. Data: 2010-05-25 17:11:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tequila" <n...@m...pl> wrote:
    [...]
    > Filtr już mam w domu wygląda bardzo solidnie, mosiężna obwódka. Może
    > ktoś tego używał i może doradzić jak tego poprawnie używać ?

    1. Nie zakładać.

    lub ewentualnie jest też opcja druga:

    2. Nie ściągać.

    Koniec instrukcji. ;-)