  • 21. Data: 2010-02-08 12:10:16
    Temat: Re: Filmiki 25 fps - czym?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Z innych polecam Pazerę - mnóstwo formatów. Wszystko darmo i bez instalacji w
    > systemie.

    Dzięki. Nie znałem tego wcześniej. Fajne narzędzia. Dziwne tylko, że nie ma
    konwertera .wmv--> .avi/.mpg skoro jest na przykład .wmv-->.flv

    Ale obszedłem problem zmieniajac rozszeszenie filmiku .wmv na .mp4. I to łyknął.
    Nie wiem tylko czy w każdym przypadku taka sztuczka zadziała. W tym przypadku
    chodziło o filmik .wmv wygenerowany przez Picasę.

    latet

  • 22. Data: 2010-02-08 13:17:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 10:37:39 +0100, Latet wrote:
    >Nie rozumiem - co by sensu nie miało? I po co odtwarzacz sztucznie robi przeplot
    >z materiału progressive?

    mamy material zrodlowy 25 czy 24 kl/s, w duzej rozdzielczosci, a
    chcemy odtworzyc na "zwyklym TV". Albo wywalamy co druga linie i
    wyswietlamy dwa razy to samo, albo robimy dwa polobrazy z przelotem.

    Do pewnego stopnia mozna by nawet wyliczyc "klatke posrednia" z dwoch
    sasiednich, i taka wysylac w drugim polobrazie. Zeby ruch byl bardziej
    plynny a nie skaczaczy.

    J.

  • 23. Data: 2010-02-08 17:01:28
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Do pewnego stopnia mozna by nawet wyliczyc "klatke posrednia" z dwoch
    > sasiednich, i taka wysylac w drugim polobrazie. Zeby ruch byl bardziej
    > plynny a nie skaczaczy.

    Aha, teraz rozumiem dlaczego __niektóre__ bajki dla dzieci na Mini-Mini wydają
    się mi niesamowicie płynne (na oko wrażnienie co najmniej 50 Hz), a inne nie - a
    jedne i drugie oglądam jest ze zwykłej analogowej kablówki, na bardzo starym
    kineskopowym małym telewizorku bez żadnych bajerów.

    Te mniej płynne mają przeplot robiony przez zwykłe "pocięcie" statycznego obrazu
    na linie, natomiast te płynne mają każdy półobraz wykonany z INNEJ pełnej
    klatki, które w źródle miały duże fps, tak?

    Tylko jak to jest, że na zwykłym TV przeplot nie przeszkadza, a na monitorze
    kompa bardzo go widać i bardzo przeszkadza i trzeba go usuwać, aby się dało
    oglądać?

    latet

  • 24. Data: 2010-02-08 17:24:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > łyknął. Nie wiem tylko czy w każdym przypadku taka sztuczka zadziała. W
    > tym przypadku chodziło o filmik .wmv wygenerowany przez Picasę.

    Zawsze można przejść przez bezstratny, przy okazji poprawić to i owo
    VirtualDubem. Za to więcej roboty niestety.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-02-08 20:52:02
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Zawsze można przejść przez bezstratny, przy okazji poprawić to i owo
    > VirtualDubem. Za to więcej roboty niestety.

    Chętnie, ale nie wiem jak zmusić Picasę, aby generowała cokolwiek innego niż
    .wmv.
    W starszych wersjach był wybór, a teraz go nie ma. Ani rodzaj kodeka, ani
    bitrare, ani nic.

    latet

  • 26. Data: 2010-02-12 21:23:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010, Roger from Cracow wrote:

    > dla mnie to jakas magia, fantastyczne efekty, az nie moge uwierzyc
    > ze to wyliczył komputer.

    Niewątpliwie są trochę przebrane, aby nie trafiały się
    artefakty. Z drugiej strony... telewizory 100/200/600Hz
    usiłują to samo policzyć w realtime :D

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-02-12 21:53:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010, Latet wrote:

    > Chętnie, ale nie wiem jak zmusić Picasę, aby generowała cokolwiek innego niż
    > .wmv.

    Idzie o to, że nie ma jak "ugryźć" Virtual Dubem?
    No cóż... nie bić.
    Ja po prostu z "formatami" przestałem walczyć - kolejnym krokiem jest
    użycie AviSynth, oskryptowanie podstawowych rzeczy nie jest straszne,
    a jest w nim wtyczka która "czyta" poprzez interface Windows:
    "DirectShowSource", co rozwiązuje wiele problemów.
    Zdarza się za to niepowtarzalność :> - dwukrotnie odczytane tą drogą
    dane potrafią się "przesunąć" o klatkę czy dwie, co przy użyciu
    wieloprzebiegowych filtrów daje zabawne (?) efekty.
    No i trzeba się przyzwyczaić do działania AS :) - "otwarcie" skryptu
    programem do odczytu video powoduje dopiero uruchomienie AS, tam
    *nie ma* typowego trybu "panel sterujący".
    I to właśnie VirtualDub doskonale nadaje się na panel prezentacyjny
    dla AS (chodzi o ustawianie po klatce, w określonym miejscu i tak
    dalej), pozwalajac przy okazji na dodatkową obróbkę (oprócz tego,
    że AS "umie" bezpośrednio korzystać z wtyczek dla VD, pod warunkiem
    że się dopilnuje konwersji YUV->RGB)

    > W starszych wersjach był wybór, a teraz go nie ma. Ani rodzaj kodeka, ani
    > bitrare, ani nic.

    A musi być Picasa?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-02-12 21:59:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010, Latet wrote:

    > Spróbowałem programu Gooder Video Motion Perfect poleconego wyżej i efekty są
    > znakomite!
    > Szkoda że płatny.

    ....jedyny mi znany TANI program tego typu, a ten tu narzeka ;)
    BTW: w sumie dziwne, że nikt na świecie nie porwał się na (nawet
    mało doskonały) program w kategorii freeware o tej funkcjonalności.
    Jakby kto wiedział o takim programie lub innych <100$$ to
    IMVHO można by info zapodać, choć to NTG, OT i w ogóle.

    > A jeszcze bardziej szkoda, że mi się wiesza na niektorych
    > plikach źródlowych, wiec raczej nie zaryzykuję kupna.

    Daj się namówić i spróbuj przez AviSynth załadować używając
    DirectShowSource. Powinny dać się otworzyć wszystkie filmy,
    które "umie" otworzyć MediaPlayer (bo filtr z tego interface
    właśnie korzysta).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-04-11 15:05:30
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > - opis:
    > http://www.goodervideo.com/products/MP.html
    > - przykładowe filmiki:
    > http://www.goodervideo.com/videos/MpVideos.html
    > - download:
    > http://www.goodervideo.com/download/index.html
    > SlowMotion to jego odmiana, tyle że przystosowana do policzenia
    > "masy" międzyklatek.
    > pzdr, Gotfryd

    Nie masz problemow z tymi programami?

    U mnie SteadyHand po wcisnieciu START cos robi - tylko nie widac
    zadnego efektu. Obciazenie procesora 0%, czekam i nic sie nie dzieje...
    Po nacisnieciu STOP wywala blad i zamyka sie.
    Na dysku zostaje plik ale z samym dzwiekiem...

    Z kolei MotionPerfect dziala, tworzy plik, ale czy ja wiem czy on cokolwiek
    lepszy :) Przepuscilem AVI 1280x720/25kl przerobilem na 30kl/s bez zmiany
    czasu trwania. Cos tam sie rozni, ale szalu nie ma ;)

    Bardziej interesowaj mnie Steady i akurat nie dziala :(

  • 30. Data: 2010-04-12 09:08:40
    Temat: Steady, DeShaker, bylo: Filmiki 25 fps
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Bardziej interesowaj mnie Steady i akurat nie dziala :(

    Steady nie używam - DeShaker, Gunnar Thalin, ten:
    http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm
    ...oczywiście pod VirtualDub.
    Da się również użyć pod AviSynth, ale w sumie nie ma sensu
    (jest niby wyjątek, bo AV umie użyć windowsowego strumienia...
    jak mu tam - direct show czy podobnie, nie pamiętam, a nie
    tylko czytać ze zbioru, ale mi wyszło że ta metoda powoduje
    pojedyncze losowe gubienia klatek więc nie nadaje się do
    pracy dwuprzebiegowej).

    Zero wsparcia dla zapamiętania ustawień usera (jak chcesz
    mieć nietypowe, trzeba zawsze "z palca" zapodać), tak
    samo jedna defaultowa nazwa na zbiór z analizą (można
    zmienić, ale jak poprzednio), niemniej samo używanie
    mi wystarcza.
    Do "typowego" filmiku z ręki (z rozsądnym panoramowaniem)
    stałe czasowe w 2. przebiegu zmieniam najczęsciej na okolice
    1400..2400 (default jest 400, IMO zdecydowanie za mało,
    usuwa tylko drgania o ch-rze mechanicznym w rodzaju
    "z motocykla").

    A MotionPerfect oczywiście nijak nie poprawi drgań
    obrazu, wyłącznie przeskalowanie fps :), zaś jako iż
    przypadków że trzeba by "poprawić" nagranie 15fps
    mam mało, to głównie wiem że jest i że mi wyszło
    iż w swojej działce (poza artefaktami) nawet się
    sprawdza :)

    pzdr, Gotfryd