  • Data: 2010-09-05 21:41:00
    Temat: Re: Felgi stalowe czy aluminiowe
    Od: Lew2 <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Wrz, 20:43, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
    > W nawiązaniu do mojego sąsiedniego wątku o oponach Goodrich Winter Slalom, w
    > większości zakładów lub sklepów słyszę, że powinienem zimą używać felg
    > stalowych. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że ktoś mówi, że nie ma już
    > takiej potrzeby bo felgi aluminiowe są nie mniej wytrzymałe, dają się
    > prostować i nie rdzewieją. Jak to z tym jest? Warto wydawać kilka setek na
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić aluminiowe?
    >
    > JaromirD

    Tylko stalowe. Felgi z glinu to jakieś nieporozumienie.
    1) Są droższe, więc w wypadku kradzieży większa strata. Poza tym
    bardziej kradną niż stalowe.
    2) Mają dziury (bo koło jest niepełne) zatem wszystek pył z hamulców
    osiada na nich, wobec tego ciągle sa brudne od hamulców. W przypadku
    stalowych zakładasz pełny kołpak. Pył z hamulców na nim nie osiada i
    przez to wygląda czyściej, a i mycie jest łatwiejsze.
    3) W wypadku uderzenia pękają, stalowe można prostować.

    Ja miałem w starym samochodzie stalowe + kołpaki i były super. W nowym
    samochodzie dostałem te nieszczęsne z glinu, ale niestety nie było
    innej opcji w tej wersji wyposażenia. Na szczęście na zimę udało się
    kupić stalowe.