-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.186.19
4.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosti
ng.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
References: <ietkf5$rmm$1@inews.gazeta.pl> <iev89q$487$1@polsl.pl>
<4...@g...pl> <if09e4$3lk$1@inews.gazeta.pl>
<4...@g...pl> <4d13c5db$0$2425$65785112@news.neostrada.pl>
<if7skd$aga$1@inews.gazeta.pl> <if8556$1hp$1@news.onet.pl>
<if86dc$hv7$1@inews.gazeta.pl> <if88iq$d0t$1@news.onet.pl>
<if89fa$2k$1@inews.gazeta.pl> <ifpir2$hrq$1@news.net.icm.edu.pl>
<ifqeqg$u4g$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <ifqeqg$u4g$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Fazer 1000
Date: Sun, 2 Jan 2011 20:19:03 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Lines: 49
Message-ID: <4d20cfac$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.91.87
X-Trace: 1293995948 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2452 83.20.91.87:64581
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634251
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:ifqeqg$u4g$...@n...onet.pl...
> Skoro TDM ma optymalny zakres obrotów niżej niż Fazer, to znaczy tylko, że
> Fazerem należy jechać innym stylem.
Zgadza sie. Fazer ma az 2k rpm teoretycznie uzytecznych obrotow, a TDM 1500.
Zatem takze w rozpietosci teoretycznie uzytecznych obrotow maly fazer wypada
lepiej.
Jednakze patrzac na pierwszy-lepszy (zatem moze niekoniecznie dobry) wykres
momentu fazera i tdmki, wychodzi nam na to, ze ta druga ma przez ponad 4k
rpm wyzszy moment od fazera. Z czego ~2k rpm moment jest wyzszy o 20Nm,
czyli o 1/3 calego momentu fazera. To sporo.
> Jeśli próbujemy obydwoma motocyklami rozpędzać się od (np.) 60 km/h na
> szóstym biegu, to oczywiste jest, że Fazer polegnie.
> Jednak dlaczego w takiej próbie Fazer miałby 60 km/h jechać na szóstym
> biegu, skoro powinien jechać na co najwyżej trzecim - żeby optymalnie
> wykorzystać swoje możliwości?
Na tym polega problem, ze nie jezdzi sie (przynajmniej ja nie jezdze, a mam
wlasnie malego fazera) caly czas w zakresie powyzej 9,5k rpm, tylko raczej w
zakresie 3-7. Ewentualnie, jesli wyprzedzam, albo mam ochote troszeczke sie
pobawic to redukuje i ogien. Wtedy faktycznie fazer potrafi pokazac pazur.
Nie jezdzilem na TDM'ce 900, ale na starszej siostrze. Na trzecim biegu z
niskich obrotow, na ktorych silniczek cicho pracuje, potrafi Cie
katapultowac. Nie! Teleportowac w inne miejsce bez zbednej redukcji i
katowania do samego konca. Po przesiadce z fazera sie zdziwilem, bo
rozwazalem TDM, ale na papierze polegla. Teraz jakbym mial kupowac, to
musialbym sie dobrze zastanowic.
> Reasumując: w próbie porównawczej oba motocykle powinny mieć szansę
> wykorzystania swoich pełnych możliwości, inaczej cały test nie ma sensu.
I w takim tescie TDM'ka przegrywa. Ale w prawdziwym swiecie, jezdzac
normalnie, a nie katujac caly czas pod czerwone pole TDM potrafi zaskoczyc i
naprawde niezle zapierdalac bez koniecznosci zabawy biegami.
Jechalem z kumplem, ktory mial TDM'ke, ja mam fazera. Zamienilismy sie i
szczerze latwiej mi bylo uciec na tdm niz dogonic fazerem. Na TDM nie bylo
problemu ze zbyt pozna redukcja, czy nietrafionym biegiem. A fazer? Ponizej
8k rpm ma problem wyprzedzac golfy z dieslem pod maska.
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.11 19:25 Piotr Rezmer
- 02.01.11 20:30 Ivam
- 02.01.11 23:49 []v[]artec
- 03.01.11 15:33 Krzysztof 45
- 05.01.11 04:50 AlF
- 05.01.11 05:12 AlF
- 05.01.11 17:54 Daniel Kowalski
- 05.01.11 18:15 Norbi
- 06.01.11 02:11 AlF
- 06.01.11 11:01 Marcin N
- 06.01.11 14:39 AlF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=