  • 1. Data: 2016-03-13 14:14:20
    Temat: Fast Univibrator
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    Witam i proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniego scalaka, ktoryby umozliwil budowę
    szybkiego uniwibratora czyli wyzwalanego generatora krótkich pojedynczych impulsow.
    Wymagania: impuls wyzwalający ma dlugosc około 10 ns i amplitude rzedu 2 V. Impuls
    wygenerowny ma mieć porownywalna dlugosc, nie być dluzszy od kilkunastu ns i mieć
    amplitude około 2 - 2.5 V.
    Czy Ktos mialby jakas idee jak i na czym taki układ skuckac?
    Z pol roku temu zadałem tu podobne pytanie ale niestety proponowane układy
    nanosekundowe okazaly się albo za drogie w wykonaniu albo wręcz niemożliwe do
    realizacji w warunkach amatorskich.
    Zatem zmniejszam wymagania, może ktoś, kto się tym na codzien zajmuje, zapoda jakiś
    wartościowy pomysl czy rozwiązanie a najlepiej podejmie się jego wykonania?
    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2016-03-13 14:28:53
    Temat: Re: Fast Univibrator
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    widać nikt nie wie,
    a co było w książce którą Ci poleciłem,
    może wrzuć jakiś schemat z książki to o nim pogadamy...

  • 3. Data: 2016-03-13 14:31:29
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a jakby tak zrobić układ na bramkach?
    w jednej gałęzi drut, a w drugiej dwa NOTy i to do jakiegoś XOR/AND/OR?
    nie wiem, ale chyba 74S mają takie rzędy propagacji...
    a może bądzę...

  • 4. Data: 2016-03-13 15:05:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Mar 2016 06:14:20 -0700 (PDT), Tadeusz Wajda
    <t...@h...com> wrote:
> [...]
    wręcz
    > niemożliwe do realizacji w warunkach amatorskich.

    Po pół roku fizyka nadal się nie zmieniła. Nie jest sztuką
    wygenerować impulsy o takich parametrach ale sztuką jest je
    propagować (dalej) bo domyślam się, że mają być wyzwalaczem czegoś.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-03-13 15:37:21
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Sunday, March 13, 2016 at 3:05:19 PM UTC+1, Marek wrote:

> [...]
    > wygenerować impulsy o takich parametrach ale sztuką jest je
    > propagować (dalej) bo domyślam się, że mają być wyzwalaczem czegoś.
    Pocieszyles mnie. Skoro nie jest sztuka wygenerować impulsy o takich parametrach to
    czekam cierpliwie na Fachowca, który to zrobi. Rady i opinie nie wnoszące niczego do
    sprawy mnie nie interesują. Ale dzięki za zainteresowanie i dorzucenie swoich jakze
    cennych trzech groszy:}
    Pzdr
    Tornad

  • 6. Data: 2016-03-13 16:34:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-13 o 15:37, Tadeusz Wajda pisze:

> [...]
    sprawy mnie nie interesują. Ale dzięki za zainteresowanie i dorzucenie swoich jakze

    Tylko widzisz, Twój problem leży zupełnie gdzie indziej. Wygenerowanie
    takiego impulsu wymaga raptem paru bramek - XOR plus coś z
    przerzutnikiem Schmitta i bramka albo układ RC do ustalenia czasu
    trwania impulsu.
    Twój problem jest zupełnie gdzie indziej. Przede wszystkim ogólnie
    wiemy, że samo zapalenie źródła światła w tak krótkim czasie sporego
    prądu. Potem trzeba ten prąd wyłaczyć, co też nie jest sprawą trywialną.
    No i wreszcie najważniejsze - jak to zweryfikować? Trzeba mieć
    dostatecznie szybki odbiornik, któremu można zaufać. No bo to, że
    będziesz miał impuls elektryczny, nie gwarantuje że w ogóle cokolwiek Ci
    się zaświeci, nie wspominajac o powtarzalności i w ogóle o możliwości
    weryfikacji działania układu. Ale wiesz co, może zastanów się czy nie
    dasz rady czegoś zrobić w oparciu o moduły SFP/GBIC. Ja już nie do końca
    pamiętam co tam chcesz robić, ale jeżeli bliska podczerwień małej mocy
    wystarczy, to może to byłoby jakieś rozwiązanie.
    Jeżeli dalsza mogłaby być, to jeszcze lepiej, bo wtedy masz do
    dyspozycji lasery.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2016-03-13 16:44:53
    Od: b...@g...com

    użytkownik Tadeusz Wajda napisał:

    > Czy Ktos mialby jakas idee

    https://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/DS1040-
    DS1040-100.pdf

    Minimalny impuls wyzw. 5ns

    połączyć ew. z
    http://www.linear.com/solutions/1324

    dodać końcówkę mocy, nie truć więcej dupy.

  • 8. Data: 2016-03-13 18:42:59
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    wartościowy pomysl czy rozwiązanie a najlepiej podejmie się jego wykonania?

    Wrzuciłbym to wcześniej ale czasu zawsze brak.

    W dokumentacji http://docs.avagotech.com/docs/AV02-1500EN znajdziesz
    przykładowy schemat sterowania diodą LED przy prędkości 20-155Mb.

    Pzdr

    Adam

  • 9. Data: 2016-03-13 18:47:04
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Sunday, March 13, 2016 at 4:34:53 PM UTC+1, Dariusz Dorochowicz wrote:

> [...]
    > wystarczy, to może to byłoby jakieś rozwiązanie.
    > Jeżeli dalsza mogłaby być, to jeszcze lepiej, bo wtedy masz do
    Dzieki za cenne uwagi. Zapomnij o laserach czy innych bajerach, ktoreby
    ograniczaly czy utrudnialy konstrukcje tego generatorka. Zapodalem parametry,
    które jeśli układ bedzie miał, to ktorys z moich przyjaciol (sam stare chlopy)
    potrafi dorobić do niego reszte. Na razie mam problem z tymi krotkimi czasami
    .
    Nie napisałem jeszcze jednego wymogu. Jest nim szybki czas resetowania się
    układu. Czyli gotowości do przyjęcia następnego impulsu wyzwalającego. Czas ten
    musi byc również niewielki, rzedu max 15 nanosekund.

    Nie mam tez wiekszych ograniczen odnośnie zasilania, poboru mocy, oraz wyboru
    rodzaju ukladu scalonego. Mogą to być szybkie bramki, cmosy, tetele,
    komparatory czy cos innego. Byle nie trzeba było budowac piramid sterowanych
    układami logicznymi czy procesorami. Ma to być prosty układ, zlozony z kilku
    elementow, jednego aktywnego z koniecznymi kilkoma biernymi i zasilaniem.

    Być może mogą to być zaproponowane przez Ciebie moduly SEP czy inne, o
    ktorych nie mam zielonego pojęcia. Dlatego poprosiłem o pomoc. Wiem tylko, ze
    popularny 555 jest do mojego celu z tysiąc razy za wolny. Wiem tez, ze "mój"
    znaleziony z trudem MC 10198 nie nadaje się ze uwagi nietypowe zasilanie i
    konwergencja z pozostala czescia układu.

    Pzdr
    Tornad

  • 10. Data: 2016-03-13 19:38:53
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Sunday, March 13, 2016 at 4:44:56 PM UTC+1, b...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > połączyć ew. z
    > http://www.linear.com/solutions/1324
    >
    > dodać końcówkę mocy, nie truć więcej dupy.

    Bardzo dziekuje za te linki. Może cos się z tych ukladow da skuckac. Jak dotad
    nikt mi nie zapodal lepszych ale do końcowej oceny jeszcze daleko.

    Czy masz jakies doswiadczenie z tymi scalakami? Czy bylbys w stanie zlozyc na
    ktoryms taki generatorek? I ile by to kosztowalo i dlaczego tak drogo?:)

    Pzdr
    Tornad