  • Data: 2013-02-20 18:20:51
    Temat: Re: Fast PWM - trójkąt zamiast sinusa na wyjściu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-19 00:56, Michoo pisze:

    > Dlaczego?
    >
    > volatile i const w jednym miejscu znaczy zazwyczaj "kompilatorze, zepsuj
    > mi tu optymalizacje".

    Kierowałem się analogią do wyczytanej kiedyś zasady, że wszystkie
    zmienne globalne używane w przerwaniach powinny mieć "volatile" przy
    definicji. "Const" z kolei dałem na wszelki wypadek, aby zabezpieczyć
    się przed możliwością zmiany zawartości tabeli po jej wypełnieniu.
    Rozumiem, że w przypadku stałej "volatile" nie jest wskazane?

    > Póki masz miejsce we flash to takie rzeczy powinieneś pakować w progmem.

    Jak rozumiem masz na myśli użycie avr/pgmspace.h i zdefiniowanie tablicy
    przez:

    prog_char sinus_buffer[] = {wartość 1, wartość 2, .., wartość n};

    oraz odczyt przez:

    pgm_read_byte(&sinus_buffer[sinus_ind])

    ?

    Rozumiem, że przy definicji takiej tabeli nie muszę stosować "volatile",
    nawet jeśli będę się do niej odwoływał w przerwaniu?

    Tak z ciekawości: jak zachowa się program przy próbie zapisania czegoś
    do takiej tabeli, przechowywanej w pamięci programu?