  • 1. Data: 2014-03-05 12:18:33
    Temat: Faraday i Chinczycy
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    Albo Faraday nic nie wiedzial o Chinczykach, albo odwrotnie, w kazdym
    razie zamkniety w dosyc grubej aluminiowej obudowie odbiornik RF
    chinskiego reflektora LED dziala znakomicie nawet z kilku m. Jedyna
    niewielka szczelina, to cienka uszczelka silikonowa, jakies 0,5 - 0,7mm,
    nic innego. Nie znam f narazie. No dobra, zostawmy relacje
    Faraday<>Chinczycy, czego nie wiem, ze to w klatce dziala?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2014-03-05 12:41:42
    Temat: Re: Faraday i Chinczycy
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    bo klatka to wymysł europy, potrzebny do eliminacji tych co nie są "po
    naszej stronie"...

  • 3. Data: 2014-03-05 13:18:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <k...@c...goznac> napisał w
    wiadomości news:lf716f$kmr$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > nic innego. Nie znam f narazie. No dobra, zostawmy relacje
    > Faraday<>Chinczycy, czego nie wiem, ze to w klatce dziala?

    O tym na ile szczelina niweczy efektywność ekranu decyduje jej największy
    wymiar.
    Szczelina 1mm x 1m to jak otwór fi 1m.
    P.G.

  • 4. Data: 2014-03-05 13:49:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

> [...]
    > nic innego. Nie znam f narazie. No dobra, zostawmy relacje
    > Faraday<>Chinczycy, czego nie wiem, ze to w klatce dziala?

    Zapytaj wujka Googla o wynalazek pt. "antena szczelinowa".

    --
    Darek

  • 5. Data: 2014-03-05 13:51:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > wiadomości news:lf716f$kmr$1@news.task.gda.pl...

    > O tym na ile szczelina niweczy efektywność ekranu decyduje jej

    No nie całkiem - otwór o średnicy 1 m przepuści falę EM o długości
    poniżej 2 m niezależnie od polaryzacji, szczelina preferuje polaryzacje
    w pełni zgodną z osia szczeliny.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-03-05 14:19:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > No nie całkiem - otwór o średnicy 1 m przepuści falę EM o długości
    > poniżej 2 m niezależnie od polaryzacji, szczelina preferuje polaryzacje
    > w pełni zgodną z osia szczeliny.

    A raczej wytnie w pełni tylko falę o polaryzacji prostopadłej.
    Reszta zawsze będzie miała jakiś rzut na szczelinęi cos^2
    mocy przeleci.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2014-03-05 15:26:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > "antena szczelinowa".

    Dzieki Dariuszu, pozostalym uczestnikom dyskusji tez dziekuje. Nie ma
    jak sie dobrac do flakow pilota bez rozwalania go, odbiornik zalany
    zywica, ale ten drucik bedacy zapewne antena wyglada jak 1/4 433MHz.
    Wyglada na to, ze dokrecajac sruby mocniej moge diametralnie zmienic
    parametry.
    Uswiadomilo mi to przy okazji, ze budujac cokolwiek pracujacego na jakis
    MHz, jesli chce ekranowac, to musze to zrobic tak starannie i szczelne
    jak zbiornik na gaz... A czeka mnie walka z Chinskim zasilaczem LEDa,
    ktory sieje nawet na 20MHz z pobieznego odczytu analizatora widma. Nizej
    tez sieje tak, ze ATMega8 na plytce 4x5cm glupieje w odleglosci
    mniejszej niz 1,5m. Zasilacz CE jak najbardziej;-)
    Przy okazji fajna stronka o ant. szczelinowych:
    http://trevormarshall.com/waveguides.htm

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-03-05 15:27:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:53171de3$0$2223$65785112@news.neostrada.pl...

    > No nie całkiem - otwór o średnicy 1 m przepuści falę EM o długości poniżej
    > 2 m niezależnie od polaryzacji, szczelina preferuje polaryzacje w pełni
    > zgodną z osia szczeliny.

    W takie drobne szczegóły nie wnikam :).
    P.G.

  • 9. Data: 2014-03-05 17:32:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:

    > A raczej wytnie w pełni tylko falę o polaryzacji prostopadłej.
    > Reszta zawsze będzie miała jakiś rzut na szczelinęi cos^2

    Nawet to nie - takie rzeczy to tylko (nie, nie w Erze) - w warunkach
    laboratoryjnych, w komorze bezodbiciowej. W praktyce po paru odbiciach
    polaryzacja zawsze jest trochę nieliniowa.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2014-03-05 18:00:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał
    >No nie całkiem - otwór o średnicy 1 m przepuści falę EM o długości
    >poniżej 2 m niezależnie od polaryzacji, szczelina preferuje
    >polaryzacje w pełni zgodną z osia szczeliny.

    A nie odwrotnie ?
    W przypadku szczeliny 1000x1mm dla fal powiedzmy 1-50cm
    wzdluz szczeliny jest sporo metalu, ktory dziala jak metal dla fal o
    polu E wzdluz szczeliny i tlumi.

    Za to dla pola E w poprzek, to te elektrony musza dookola koncow
    szczeliny zap*, a czasu na to nie ma.
    Jesli mnie pamiec nie myli to dla mikrofal tak dzialaly te drutowe
    siatki - ustawione wzdluz do E odbijaja, w poprzek - przepuszczaja.

    Tym niemniej nie w szczelinie problem - komorka zapakowana do
    aluminiowego garnka z pokrywka nadal dziala.

    J.