-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Fan ICE o EV :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<f...@g...com>
<a...@g...com>
<241xdmu72t4k$.dlg@myjk.org>
<4...@g...com>
<kl1qf0jn2mdp$.dlg@myjk.org>
<6...@g...com>
<hw8p7f97p8o1$.dlg@myjk.org>
<1...@g...com>
Date: Fri, 7 Dec 2018 16:32:36 +0100
Message-ID: <1ul6y6kueci2g$.dlg@myjk.org>
Lines: 69
NNTP-Posting-Host: 83.31.140.66
X-Trace: 1544196755 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 497 83.31.140.66:26835
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4567
X-Received-Body-CRC: 4171149868
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645549
[ ukryj nagłówki ]Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST), s...@g...com
> Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.
Nie daruję, bo próbuję Ci pokazać sposób w jaki myślisz. No a myślisz jak
ci co w dzisiejszych czasach kupują do nowego domu kotły na wyngiel. Oni
też twierdzą, że prądem się nie opłaca i że można zamarznąć w zimie.
> Nope. W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie
> liion uzywane zwyczajnie nadaja sie do wymiany.
Nie prawda, co pokazują nie tylko stare Leafy, ale także Tesle (które
głównie są ładowane dużym prądem). Osobiście jeździłem imievem który miał
sześć lat i nalot 80tkm. Fakt, miał zrąbane do połowy baterie, ale historia
tego auta nie była znana, bo pierwsze trzy lata był lizingowany (chyba
przez kobitę, bo wszystko pazurami podrapane w środku, więc wątpię aby
przeczytała instrukcję skoro widać nawet faceci jej nie czytają), potem
wrócił do MMC i kolejne trzy lata notorycznie stał podpięty do prądu
(służąc za auto pokazowe i zastępcze), bo nikomu się nie chciało go
odłączać gdy auto stało. Wiadomo, że w takim trybie się baterie degradują
bardziej niż gdyby auto było używane. Zresztą nie wiadomo co było w nim
uszkodzone, być może tylko jedna cela która rzutowała na resztę. No ale
ponieważ odpuściłem sobie ten zakup, to już dalej tematu nie badałem. Z tej
samej serii jeździ imiev kupiony przez pracownika MMC (w Łodzi) i po tych 6
a teraz już blisko 7 latach ma sprawne akumulatory i zasięg (w zimie) ponad
100km ze 140-160 (w lato). W każdym razie nie trzeba baterii WYMIENIAĆ po 5
latach.
> [...]
> To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku
> wymienianego. Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie
> chwali. Ani ich kosztem. Ale to inny temat.
Oczywiście, ale skoro był wymienione na gwarancji to co to użytkownika
obchodzi? Ergo, Tesla nic nie ukrywa. Patrz tutaj:
http://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-s-z-najwiekszy
m-przebiegiem-oto-90d-ktora-przejechala-prawie-650-t
ysiecy-kilometrow/
https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-x-z-najwieksz
ym-przebiegiem-ta-przejechala-prawie-pol-miliona-kil
ometrow/
Ale to ekstremalne przypadki, 2 i 3-letnie auta, z tego co piszą ładowane
raptownie do 95% codziennie nawet 4x i też notorycznie mocno przegrzewane.
> Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach? O
> zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie
> problem. Anu uzytkowy ani kosztowy. W przypadku pelnych elektrykow wiele
> nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?
Nie składuję takich danych, mnie szukanie zajmie tyle samo co Tobie:
Tesla:
https://elektrowoz.pl/tag/degradacja-baterii-w-tesli
/
Leaf:
http://samochodyelektryczne.org/jak_szybko_spada_poj
emnosc_akumulatorow_nissana_leafa.htm
Średnio przez 5 lat to 80%, czasem mniej, czasem więcej -- i nie trzeba ich
wymieniać po 5 latach.
> Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to
> nie poradze. Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat
> i to zgadza sie z tym co mowia inni.
> O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej
> dyskusji to jeden z kluczowych parametrow.
Póki co statystyki pokazują, że baterie tracą mniej i wytrzymują spokojnie
nawet 10 lat.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)