    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Fan ICE o EV :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 7 Dec 2018 16:32:36 +0100

    Thu, 6 Dec 2018 12:53:50 -0800 (PST), s...@g...com

    > Daruj mi jakies wycieczki okolo tematowe.

    Nie daruję, bo próbuję Ci pokazać sposób w jaki myślisz. No a myślisz jak
    ci co w dzisiejszych czasach kupują do nowego domu kotły na wyngiel. Oni
    też twierdzą, że prądem się nie opłaca i że można zamarznąć w zimie.

    > Nope. W cyklach sie to wyraza bo tak wygodnie ale w praktyce 5 letnie
    > liion uzywane zwyczajnie nadaja sie do wymiany.

    Nie prawda, co pokazują nie tylko stare Leafy, ale także Tesle (które
    głównie są ładowane dużym prądem). Osobiście jeździłem imievem który miał
    sześć lat i nalot 80tkm. Fakt, miał zrąbane do połowy baterie, ale historia
    tego auta nie była znana, bo pierwsze trzy lata był lizingowany (chyba
    przez kobitę, bo wszystko pazurami podrapane w środku, więc wątpię aby
    przeczytała instrukcję skoro widać nawet faceci jej nie czytają), potem
    wrócił do MMC i kolejne trzy lata notorycznie stał podpięty do prądu
    (służąc za auto pokazowe i zastępcze), bo nikomu się nie chciało go
    odłączać gdy auto stało. Wiadomo, że w takim trybie się baterie degradują
    bardziej niż gdyby auto było używane. Zresztą nie wiadomo co było w nim
    uszkodzone, być może tylko jedna cela która rzutowała na resztę. No ale
    ponieważ odpuściłem sobie ten zakup, to już dalej tematu nie badałem. Z tej
    samej serii jeździ imiev kupiony przez pracownika MMC (w Łodzi) i po tych 6
    a teraz już blisko 7 latach ma sprawne akumulatory i zasięg (w zimie) ponad
    100km ze 140-160 (w lato). W każdym razie nie trzeba baterii WYMIENIAĆ po 5
    latach.

    > [...]
    > To ze jakies tesle maja 500tkm nie znaczy ze po dordze nie mialy aku
    > wymienianego. Tesla sie zbytnio obfitoscia napraw gwarancyjnych nie
    > chwali. Ani ich kosztem. Ale to inny temat.

    Oczywiście, ale skoro był wymienione na gwarancji to co to użytkownika
    obchodzi? Ergo, Tesla nic nie ukrywa. Patrz tutaj:
    http://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-s-z-najwiekszy
    m-przebiegiem-oto-90d-ktora-przejechala-prawie-650-t
    ysiecy-kilometrow/
    https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-x-z-najwieksz
    ym-przebiegiem-ta-przejechala-prawie-pol-miliona-kil
    ometrow/

    Ale to ekstremalne przypadki, 2 i 3-letnie auta, z tego co piszą ładowane
    raptownie do 95% codziennie nawet 4x i też notorycznie mocno przegrzewane.

    > Ale moze masz jakies info o zywotnosci akumulatorow w niehybrydach? O
    > zywotnosci w hybrydach nieco wiem i moge przyznac ze w priusach to nie
    > problem. Anu uzytkowy ani kosztowy. W przypadku pelnych elektrykow wiele
    > nie szukalem. Mozesz cos podrzucic?

    Nie składuję takich danych, mnie szukanie zajmie tyle samo co Tobie:

    Tesla:
    https://elektrowoz.pl/tag/degradacja-baterii-w-tesli
    /

    Leaf:
    http://samochodyelektryczne.org/jak_szybko_spada_poj
    emnosc_akumulatorow_nissana_leafa.htm

    Średnio przez 5 lat to 80%, czasem mniej, czasem więcej -- i nie trzeba ich
    wymieniać po 5 latach.

    > Masz wiele wrazen i sobie wiele dopowiadasz w trakcie dyskusji. Nic na to
    > nie poradze. Korzystalem z wielu urzadzen i widzialem jak wyglada temat
    > i to zgadza sie z tym co mowia inni.
    > O ile nie jest problemem ze laptop zamiast 4h dziala 2h o tyle w naszej
    > dyskusji to jeden z kluczowych parametrow.

    Póki co statystyki pokazują, że baterie tracą mniej i wytrzymują spokojnie
    nawet 10 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk