-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Fan ICE o EV :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<a...@g...com>
<16o6q9pxbxsnr$.dlg@myjk.org>
<5...@g...com>
<1ll13q1id6vth$.dlg@myjk.org>
<2...@g...com>
<5c08465e$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<1...@m...org>
<7...@g...com>
Date: Fri, 7 Dec 2018 13:31:14 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 107
NNTP-Posting-Host: 83.31.140.66
X-Trace: 1544185873 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.31.140.66:27287
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645538
[ ukryj nagłówki ]Thu, 6 Dec 2018 12:36:43 -0800 (PST), s...@g...com
> W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 10:14:18 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
>> Thu, 6 Dec 2018 06:28:01 -0800 (PST), s...@g...com
>>
>>> No moze. Albo jak chce zatankowac to moze zwolnic z 180kmh do 90
>>> i tak jechac 5 minut. Bez problemu turbina ostygnie.
>>
>> To samo jest z akumulatorami, ale jakoś nie chce to do Ciebie dotrzeć.
>> Pomijając, że EV to raczej auto miejskie a nie autostradowe, więc z zasady
>> się go nie pałuje.
>>
>
> A skad wiem ze sa zimne? Moze sa, pomacac trudno.
Jak się nie pałuje, to nie będą gorące.
> Do turbiny dostep jest i po pewnym czasie uzywania wiadomo
> ze to nie problem w danym modelu.
Nie mów że macałeś kiedyś turbinę by sprawdzić jej temperaturę... To nie
jest w ogóle problem, bo żeby to był problem to trzebaby długo pałować
silnik i szybko zgasić. Takie sytuacje praktycznie nie mają miejsca w
cywilnych samochodach (pomijając skrajne wypadki). Podobnie jak nie mają
miejsca w elektrykach w codziennym użyciu. Gość wykazał taką wadę, bo widać
więcej nie znalazł, a Ty zrobiłeś z tego aferę która nagle dyskwalifikuje
auto z użytku.
> A do ciebie nie moze dotrzec ze nikt tu na grupie lifa nie ma i nie mamy
> jak sie organoleptycznie dowiedziec czy to problem czy nie.
Marek S. używał, i ponoć zajechał baterie -- tylko pradopodobnie cyklicznym
szybkim ładowaniem (choć nie było takiej konieczności). :P Ale Marek S. nie
przeczytał nawet instrukcji -- to tak jakby lać do baku paliwo w 50% z wodą
i się dziwić że się silnik w końcu rozsypie.
> Wiemy ze w instrukcji napisali. Nie wiemy czy to czesty problem czy nie.
> Ty sie upierasz ze na pewno nie, bos taki osiwecony. A ja ze nie
> wiadomo.
Po prostu obserwuję użytkowników i nikt takich problemów nie obserwuje. Mój
PHEV będzie zaraz zaczynać 4 lata i baterie są w stanie wyjściowym. Tj.
mierzyłem i wchodzi tyle energii ile do nowych baterii. Ponieważ poprzedni
właściciel miał auto "za darmo" jako dyrektor MMC, to wątpie aby się
specjalnie nad nim spuszczał i wyjątkowo dbał o akumulatory. Ot podjeżdżał
i podłączał OD RAZU do prądu. Gdyby to bezpośrednie podłączanie miało
jakieś znaczenie, to bym miał zdegradowane akumulatory, a nie mam!
> Zalozmy ze lifa nie paluje ale mieszkam na gorce. I codziennie na nia 3
> minuty wjezdzam. Skad mam wiedziec ze aku zimny i go nie zuzyje predzej
> przez doladowanie jak jest cieply?
> Katowalem go? Nie. Jak kapelusz jechalem. Ale producent zajrzy w logi (o
> ile sa) i powie: Paaaanie, co dziennie zes Pan aku dreczyl i co dziennie
> zes Pan podlaczal na goraco.
> I do Ciebie nie dociera ze w tej sytuacji po prostu brak informacji i
> Twoj hurraoptymizm moze nie byc uzasadniony.
Nie ma żadnego hurraoptymizmu, jest pragmatyzm. Ty zaś wyciągasz przykłady
z kapelusza i próbujesz zrobić z tego regułę. Prawie jak szreku.
No ale rozważmy ten przypadek, skoro wiesz że wysilasz ponadprzeciętne
akumulatory na podjeździe, to aby ich nie zniszczyć MUSISZ odczekać przed
ładowaniem. Wiesz o tym z instrukcji i się stosuj jak nie chcesz popsuć,
albo połóż lachę i potem płać. Nic prostszego.
> Ja? Niczego nie ognoruje. Dostajesz argumenty to zamiast odpowiedziec i
> ustalic realna sytuacje probujesz mnie w jakies pyskowki wciagac.
Przedstawiam Ci realną sytuację, spadek pojemności akumulatorów (w
samochodach) jest minimalny. Chyba że się je zwyczajnie katuje.
> Sytuacja jest prosta: Producent na to zwraca uwage w instrukcji. Nie
> daje srodkow aby swiadomie o warunkach sie dowiedziec. Nie daje automatu
> ktory zadba o poprawne traktowanie.
> W czasach kiedy sie ludzie o zatarcie turbin w spalinowcach martwili byl
> to rownie goracy temat i byl krytykowany. Po czasie sie okazalo ze dla
> dizli raczej problemu nie ma a dla benzyniakow z wiarygodnym przebiegiem
> tez raczej problemu nie ma a 2-3-5 minutowa jazda spokojna do domu
> problem niweluje. Dzis wiemy ze problemu raczej nie ma.
Ale disklajmer na ten temat nadal w instrukcji jest, pomimo że ŻADEN TO
PROBLEM.
> W tym samym temacie elektrykow informacji brak. Moze problem jest, moze
> nie. Ja uwage na to zwrocilem a Ty sie oburzasz i po drodze wyzywasz od
> ciemnogrodu czy robisz wycieczki do wegla czy dymu.
Nie Ty, tylko autor filmu. Ty zacząłeś drążyć i robić z tego aferę, zamiast
to najpierw sprawdzić by nie snuć domysłów. To trochę jak z tymi co z DPF
nie mieli do czynienia, nie wiedzą o przyczynach jego "uszkodzenia" ale
piszą że to gówno itd.
> Dla mnie temat jest wyczerpany, swoje wiem.
Gucio wiesz. W zwiazku z tym nie wiem jak mogłeś wyczerpać temat.
> Niestety, dyskusja z Toba mnie nie wzbogacila. Moze nastepnym razem.
Nie dziwi mnie to, w ogóle nie przyjmujesz tego co się pisze, nie próbujesz
też tematu zbadać tylko opisujesz swoje domysły i wyobrażenia. I nie ma w
tym nic dziwnego, bo jesteś zwyczajnie negatywnie nastawiony, wszak i tak
sobie EV nie kupisz.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=