    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Fan ICE o EV :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <1...@m...org>
    <7...@g...com>
    Date: Fri, 7 Dec 2018 13:31:14 +0100

    Thu, 6 Dec 2018 12:36:43 -0800 (PST), s...@g...com

    > A skad wiem ze sa zimne? Moze sa, pomacac trudno.

    Jak się nie pałuje, to nie będą gorące.

    > Do turbiny dostep jest i po pewnym czasie uzywania wiadomo
    > ze to nie problem w danym modelu.

    Nie mów że macałeś kiedyś turbinę by sprawdzić jej temperaturę... To nie
    jest w ogóle problem, bo żeby to był problem to trzebaby długo pałować
    silnik i szybko zgasić. Takie sytuacje praktycznie nie mają miejsca w
    cywilnych samochodach (pomijając skrajne wypadki). Podobnie jak nie mają
    miejsca w elektrykach w codziennym użyciu. Gość wykazał taką wadę, bo widać
    więcej nie znalazł, a Ty zrobiłeś z tego aferę która nagle dyskwalifikuje
    auto z użytku.

    > A do ciebie nie moze dotrzec ze nikt tu na grupie lifa nie ma i nie mamy
    > jak sie organoleptycznie dowiedziec czy to problem czy nie.

    Marek S. używał, i ponoć zajechał baterie -- tylko pradopodobnie cyklicznym
    szybkim ładowaniem (choć nie było takiej konieczności). :P Ale Marek S. nie
    przeczytał nawet instrukcji -- to tak jakby lać do baku paliwo w 50% z wodą
    i się dziwić że się silnik w końcu rozsypie.

    > Wiemy ze w instrukcji napisali. Nie wiemy czy to czesty problem czy nie.
    > Ty sie upierasz ze na pewno nie, bos taki osiwecony. A ja ze nie
    > wiadomo.

    Po prostu obserwuję użytkowników i nikt takich problemów nie obserwuje. Mój
    PHEV będzie zaraz zaczynać 4 lata i baterie są w stanie wyjściowym. Tj.
    mierzyłem i wchodzi tyle energii ile do nowych baterii. Ponieważ poprzedni
    właściciel miał auto "za darmo" jako dyrektor MMC, to wątpie aby się
    specjalnie nad nim spuszczał i wyjątkowo dbał o akumulatory. Ot podjeżdżał
    i podłączał OD RAZU do prądu. Gdyby to bezpośrednie podłączanie miało
    jakieś znaczenie, to bym miał zdegradowane akumulatory, a nie mam!

    > Zalozmy ze lifa nie paluje ale mieszkam na gorce. I codziennie na nia 3
    > minuty wjezdzam. Skad mam wiedziec ze aku zimny i go nie zuzyje predzej
    > przez doladowanie jak jest cieply?
    > Katowalem go? Nie. Jak kapelusz jechalem. Ale producent zajrzy w logi (o
    > ile sa) i powie: Paaaanie, co dziennie zes Pan aku dreczyl i co dziennie
    > zes Pan podlaczal na goraco.
    > I do Ciebie nie dociera ze w tej sytuacji po prostu brak informacji i
    > Twoj hurraoptymizm moze nie byc uzasadniony.

    Nie ma żadnego hurraoptymizmu, jest pragmatyzm. Ty zaś wyciągasz przykłady
    z kapelusza i próbujesz zrobić z tego regułę. Prawie jak szreku.

    No ale rozważmy ten przypadek, skoro wiesz że wysilasz ponadprzeciętne
    akumulatory na podjeździe, to aby ich nie zniszczyć MUSISZ odczekać przed
    ładowaniem. Wiesz o tym z instrukcji i się stosuj jak nie chcesz popsuć,
    albo połóż lachę i potem płać. Nic prostszego.

    > Ja? Niczego nie ognoruje. Dostajesz argumenty to zamiast odpowiedziec i
    > ustalic realna sytuacje probujesz mnie w jakies pyskowki wciagac.

    Przedstawiam Ci realną sytuację, spadek pojemności akumulatorów (w
    samochodach) jest minimalny. Chyba że się je zwyczajnie katuje.

    > Sytuacja jest prosta: Producent na to zwraca uwage w instrukcji. Nie
    > daje srodkow aby swiadomie o warunkach sie dowiedziec. Nie daje automatu
    > ktory zadba o poprawne traktowanie.

    > W czasach kiedy sie ludzie o zatarcie turbin w spalinowcach martwili byl
    > to rownie goracy temat i byl krytykowany. Po czasie sie okazalo ze dla
    > dizli raczej problemu nie ma a dla benzyniakow z wiarygodnym przebiegiem
    > tez raczej problemu nie ma a 2-3-5 minutowa jazda spokojna do domu
    > problem niweluje. Dzis wiemy ze problemu raczej nie ma.

    Ale disklajmer na ten temat nadal w instrukcji jest, pomimo że ŻADEN TO
    PROBLEM.

    > W tym samym temacie elektrykow informacji brak. Moze problem jest, moze
    > nie. Ja uwage na to zwrocilem a Ty sie oburzasz i po drodze wyzywasz od
    > ciemnogrodu czy robisz wycieczki do wegla czy dymu.

    Nie Ty, tylko autor filmu. Ty zacząłeś drążyć i robić z tego aferę, zamiast
    to najpierw sprawdzić by nie snuć domysłów. To trochę jak z tymi co z DPF
    nie mieli do czynienia, nie wiedzą o przyczynach jego "uszkodzenia" ale
    piszą że to gówno itd.

    > Dla mnie temat jest wyczerpany, swoje wiem.

    Gucio wiesz. W zwiazku z tym nie wiem jak mogłeś wyczerpać temat.

    > Niestety, dyskusja z Toba mnie nie wzbogacila. Moze nastepnym razem.

    Nie dziwi mnie to, w ogóle nie przyjmujesz tego co się pisze, nie próbujesz
    też tematu zbadać tylko opisujesz swoje domysły i wyobrażenia. I nie ma w
    tym nic dziwnego, bo jesteś zwyczajnie negatywnie nastawiony, wszak i tak
    sobie EV nie kupisz.

    --
    Pozdor
    Myjk