    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Fan ICE o EV :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 6 Dec 2018 17:19:44 +0100

    Wed, 5 Dec 2018 09:50:54 -0800 (PST), s...@g...com

    > Tak jak wyzej napisalem, moze malo wazne a moze wazne.
    > Do instrukcji dotarlo. Dalej problem zostal zrzucony na klienta.

    Czyli dokładnie tak samo jak w spaliniakach. Tylko w spaliniakach Cię to
    wcale nie boli, przy EV robisz z tego nagle wielką aferę.

    > Ano latwiej. I nie zrobili. I tyle, nie wiem po co drazyc temat.

    Przecież to Ty zacząłeś go drążyć. :/

    > Obaj sie zgadzamy ze fajnie dbac o aku, fajnie aby zyly dlugo i fajnie
    > jakby guzik/ficzer byl. Moze w nastepnej wersji dorobia. Narazie nie ma.

    Zaraz by się znalazł ktoś, kto by napisał że ten guzik jest bez sensu, bo
    go być nie powinno - -samochód powinien być bezobsługowy. Generalnie tam
    nie powinno być przycisku, tylko, jak w Tesli, wentylator.

    > Generalnie podsumowujac, idzie ku lepszemu ale nadal wolno. Obaczymy co
    > bedzie w przyszlosci.

    Idzie wolno, przez użytkowników głównie. Bo mają te swoje zakorzenione
    przekonania tak samo jak w przypadku ogrzewania domów. Że jeżdża tyle co
    kot napłakał, albo że dom potrzebuje tyle energii do ogrzania że zazwyczaj
    suszarka do włosów wystarczy, ale muszą mieć nadmiar mocy w smrodzie
    spalinowym żeby przypadkiem nie zamarznąć jak przyjdzie zima -40sC to już
    inna inszość.

    > I tu uwaga: Oby nie bylo jak z bateryjkami do zegarkow czy akumulatorami
    > z laptopow/telefonow. Te fabryczne dzialaja dobrze przez 3-5 lat.

    Znowu to samo, wytrzymałości baterii się w latach nie mierzy, tylko w
    cyklach. I ponownie, sa Tesle z taksówek z nalotami 500tkm, czyli pewnie
    ładowanych raptownie, i jakoś akumulatory nie wykazują zużycia pomimo tych
    Twoich magicznych 5 lat na karku.

    > Potem
    > trzeba wymienic i niestety oryginaly sa drogie, zamienniki tansze ale
    > nie tak dobre jak oryginaly. A kupujac oryginal nie ma sie pewnosci ze
    > to oryginal.
    >
    > I tu temat podobny. Oby ogniwa samochodowe nie poszly tym samym torem...

    To jest inna bajka, zupełnie inny poziom wysterowania. Poza tym odnoszę
    wrażenie, że opierasz sowje informacje na przedpotopowych
    zegarkach/laptopach, których baterie się sypały bo ludzie komputer
    przenośny notorycznie na drucie trzymali podłączony.

    --
    Pozdor
    Myjk