-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Fan ICE o EV :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<a...@g...com>
<16o6q9pxbxsnr$.dlg@myjk.org>
<5...@g...com>
<1ll13q1id6vth$.dlg@myjk.org>
<2...@g...com>
Date: Wed, 5 Dec 2018 21:51:42 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 113
NNTP-Posting-Host: 83.31.140.66
X-Trace: 1544043101 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 520 83.31.140.66:27470
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645401
[ ukryj nagłówki ]Wed, 5 Dec 2018 09:41:38 -0800 (PST), s...@g...com
> Nie ma przycisku i mnie to nie boli. Mialem turbine
> i sie nie certolilem z nia. Dojechala do 400kkm.
> I pewnie dalej jezdzi.
No i pewnie tak samo będzie z bateriami, bo sytuacja gdy akumulaotry się
degradują pod wpływem temperatury występuje stosunkowo rzadko.
> A nie wiem. Moze malo. Ale producent o tym wspomnial.
> Czyli albo dupokrytka albo rzeczywista troska
> o dobytek klienta. Czyli Moze jednak wiecej?
Dokładnie taka sama dupokryjka jak w samochodach spalinowych kiedy piszą o
laniu właściwego paliwa, właściwego oleju, wymianie go na czas (interwał
15kkm, ale jak jeździ po polu to co 10kkm), właściwego traktowania turbawki
i wielu innych rzeczy.
> Nauka z urzadzen popularnych kaze sadzic ze litowo jonowe padna po
> jakichs 3-5 latach. Poprzez "padna" mam na mysli ze pojemnosc opadnie do
> polowy. Tak sie dzieje z bateriami w telefonach i laptopach.
Wytrzymałości baterii nie mierzy się latami tylko cyklami. Są tesle co mają
naleciane ponad 500 tys. km (tak, są takie, potaksówkowe z Holandii
przykładowo) i mają baterie w stanie wyjściowym -- przynajmniej tak
twierdzi użytkownik z grupy samochody EV na FB co się ostatnio "chwalił"
takim zakupem. Co ciekawe, nawet mocno zużyta w środku ta Tesla nie była,
co mnie najbardziej zdziwiło.
> Tja, lubie wycieczki osobiste, zamiast na temat to jedziemy ad personam.
> Wskaz w cytacie gdzie napisalem o sobie. Trzymaj poziom dyskusji.
> I trzymaj sie tematu bo gadamy o EV a nie o spalaniu wegla.
Temat ogrzewania jest mocno adekwatny, bo pokazuje mentalność i oólny
sposób myślenia naszego ciemnogródka. Nie kupi pompy bo droga, a że ma
szereg zalet których nie mają spaliniaki to już nieistotne, bo dziady
paliły, ojce paliły... Dokładnie to samo jest z ICE.
> Moze nie, ale w instrukcji producent napisal. Moze to tak jak z tym
> litrem oleju na 1000km w autach z niemiec?
No właśnie, sporo jest napisane w instrukcjach zwykłych spaliniaków co
teoretycznie ogranicza użytkowników, a praktycznie większość na to leje i
jeździ jak chce.
> Ja nie draze, ja napisalem co w tym materiale jest felerne
Stwierdziłeś, że gościowi Nissan napisał co ma mówić.
Super poprzeczkę tej dyskusji ustawiłeś już na początku.
> a draza ci co przekonuja ze to nie problem.
Którzy to?
> Jak nie problem to kup i uzywaj. A ci co przeczytaja i stwierdza
> ze uwaga trafna beda miec lepszy oglad na sytuacje. Tyle.
No ale to było wiadomo po obejrzeniu materiału.
> Jak juz pisalem, jakby elektryk rownal sie mniejsze wydatki nawet
> dlugofalowo to bym klaskal uszami. Nawet jakby byl upierdliwy w uzyciu.
> Ale tak nie jest.
Przecież autor tego filmu wykazał w innym materiale, że się zwraca. No,
może nie w europie, gdzie królują ICE -- bo warto zauważyć że każdy
europejski producent potraktował EV jako zło konieczne i jeśli już EV
wypuścił to i tak zaserwował absurdalne ceny. PSA kupiło koncesję na
imieva, a ponieważ Mitu wykupił Renault, to już im koncesji w przyszłym
roku nie przedłużą i zostaną z ręką w nocniku. Reszta to jakiś żart i tylko
zapowiedzi albo kosmicznie drogie auta typu BMW i3. VW Group jest w ciemnej
dupie, delikatnie mówiąc. W Chinach mają taki rozwój elektryków że to się w
pale nie mieści, w Japonii, Korei i USA to samo. No to nie dziwota że nie
warto u nas mieć EV. A do tego taaaaki jest upierdliwy, bo mu wtyczkę
trzeba podpiąć raz dziennie, względnie raz na dwa dni. No więc ja podpinam
codziennie, czasem dwa razy dziennie i uwaga, nie czekam aż mi baterie
ostygną. I żyję, bo to jest zerowy problem. Za to nie muszę prawie bywać na
stacji, co mnie niezmiernie cieszy, bo nie muszę stać w kolejce za takimi
co muszą zeżreć śmieciową parówkę.
> Jest upierdliwy,
Ponieważ trzeba go codziennie podłączać (acz już doszliśmy do tego, że jak
ktoś jeździ jak przeciętny kowalski, to wystarczy co 2-4 dni)? Ponieważ nie
można podłączyć zaraz po dojechaniu (choć już doszliśmy do tego, że to
tylko dupochron producenta jaki jest w każdym innym samochodzie
spalinowym)?
> psuje sie podobnie,
Co się psuje podobnie? Tylko nie bierz za przykład Tesli, która się dopiero
uczy robić samochody. EV na serwisie nie musi bywać, bo nie ma tam co
serwisować. Nawet najszybciej zużywający się element tj. klocki hamulcowe
jeżdżą przeciętnie 2x dłużej niż w zwykłym spaliniaku. Ja mam w PHEV klocki
co mają naleciane 80tkm od nowości i są ledwo naruszone.
> kosztuje swoje a pozytek jest tylko w samopoczuciu kierowcy bo sam Jason
> w innym materiale wskazal ze sa stany (i tyczy sie to tez Polski) gdzie
> elektryk jest bez sensu bo energia jest z wegla.
Nawet jeśli energia jest z węgla, to emisja jest filtrowana i nie generuje
niskiej emisji jak z ICE. O ile u niemca samochody są zdrowe, tak u nas na
drogach to jest jedna wielka żenada ile kopciuchów jeździ. No bo wiadomo,
lepiej kupić dymiącego tedeika segmendu D/E niż taczkę imieva czy innego
leafa.
> Zero magii, jak zwykle.
Jak szukasz magii, to zajrzyj znowu w swoją kryształową kulę.
BTW Pożyczysz ją na chwilę? :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.18 22:41 J.F.
- 06.12.18 01:09 kk
- 06.12.18 01:16 kk
- 06.12.18 15:28 s...@g...com
- 06.12.18 17:14 Myjk
- 06.12.18 17:19 Myjk
- 06.12.18 17:31 Myjk
- 06.12.18 19:19 kk
- 06.12.18 19:20 kk
- 06.12.18 21:36 s...@g...com
- 06.12.18 21:53 s...@g...com
- 06.12.18 22:09 j...@i...pl
- 07.12.18 13:31 Myjk
- 07.12.18 14:06 Kris
- 07.12.18 16:32 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=