eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFan ICE o EV :PRe: Fan ICE o EV :P
  • X-Received: by 2002:a0d:dd4e:: with SMTP id g75mr363375ywe.5.1544032254616; Wed, 05
    Dec 2018 09:50:54 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a0d:dd4e:: with SMTP id g75mr363375ywe.5.1544032254616; Wed, 05
    Dec 2018 09:50:54 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!v55no6825130qtk.0!news-out
    .google.com!m21ni9592qta.0!nntp.google.com!v55no6825123qtk.0!postnews.google.co
    m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 5 Dec 2018 09:50:54 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <kl1qf0jn2mdp$.dlg@myjk.org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <1fqe0dd2om4kh$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <f...@g...com>
    <a...@g...com>
    <241xdmu72t4k$.dlg@myjk.org>
    <4...@g...com>
    <kl1qf0jn2mdp$.dlg@myjk.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Fan ICE o EV :P
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 05 Dec 2018 17:50:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645399
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 10:14:51 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 4 Dec 2018 13:40:08 -0800 (PST), s...@g...com
    >
    > > Nie, ale moja foka ponad miala prawie 400kkm i 10 lat na karku na nic nie
    > > narzekala. Wiec nie widze problemu. A taki aku to przejezdzi 400kkm i 10
    > > lat posluzy tak aby nadal sie nadawal do jazdy?
    > >
    > > Bo jak nie to jednak trzeba wiecej certolenia niz ta foka...
    >
    > Weź pożycz tę kryształową kulę, bo to że w instrukcji coś napisali żeby
    > zabezpieczyć sobie tyły (podobnie jak w instrukcji piszą jak traktować
    > turbinę aby nie padła), nie znaczy że tak jest. Jak dla mnie problem będzie
    > występować jak się będzie tuż przed ładowaniem pałować akumulatory aż się
    > rozgrzeją do czerwoności (podobnie jak z turbiną gaszoną po pałowaniu), ale
    > w większości przypadków takiej sytuacji nie będzie.
    >

    Tak jak wyzej napisalem, moze malo wazne a moze wazne.
    Do instrukcji dotarlo. Dalej problem zostal zrzucony na klienta.

    > > Fantazjujesz. Ja pisze o guziku ktory za mnie wykona to certolenie. A ty
    > > o unieruchamianiu. Wysil sie nieco. Podyskutujmy konstruktywnie.
    >
    > Ja ci zaś napisałem, że się zgadzam że to paranoja, podobnie jak autor
    > filmu, a jednocześnie że da się ten problem rozwiązać praktycznie od ręki
    > jak ktoś bardzo chce. I że łatwiej to zrobić niż ochronę turbawki.
    >

    Ano latwiej. I nie zrobili. I tyle, nie wiem po co drazyc temat. Obaj sie zgadzamy ze
    fajnie dbac o aku, fajnie aby zyly dlugo i fajnie jakby guzik/ficzer byl.
    Moze w nastepnej wersji dorobia.
    Narazie nie ma.


    > > W aucie co mam jest lampka i licznik dotyczacy wymiany oleju. Mi to nie
    > > potrzebne ale to jest ta sama klasa ulepszenia co bym chcial w zakresie
    > > dbania o aku.
    >
    > Najpierw to trzeba się pochylić i wykazać, że to stanowi jakiś istotny
    > problem. Póki co stanowi, bo ci o tym powiedzieli, ale nie powiedzieli jaki
    > ma faktyczny wpływ a tylko że może mieć jakiś. Możliwe że nie ma wcale albo
    > ma minimalny i znacznie większym zagrożeniem jest cykliczne ładowanie dużym
    > prądem.
    >

    Trza by sie wczytac w opracowania. Co bardziej szkodzi LIION. Czy rozladowanie duzym
    pradem, czy cykle czy laczna ilosc ladunku przez ogniwo przeslana.

    Tyle ze moim zdaniem to bez sensu.
    Ten ficzer to sie na kolanie da zrobic. No, chyba ze dodanie przekaznika czy wysoko
    pradowego wylacznika powoduje znaczace koszty. Bo moze powoduje. I jednak nie warto.

    > >> Znaczy który?
    > > Zeby uruchamiac ladowanie jak aku to mniej szkodzi. Znaczy sie po ochlodzeniu.
    >
    > I że kto i jak niby miałby to opatentować? Czujnik temperatury położony na
    > bateriach i wentylator z kanałami do chłodzenia? To widać chyba patent
    > Toyoty, bo już w Priusie mieli takie czujniki na bateriach, a do tego
    > jeszcze wentylator chłodzący:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Q3RCdrh666w
    >

    Nie wiem, gdybam. Moze patent jest ze nie dali. A jak nie ma i nie dali ficzera to
    sie przyczepic mozna.

    Generalnie podsumowujac, idzie ku lepszemu ale nadal wolno. Obaczymy co bedzie w
    przyszlosci.

    I tu uwaga: Oby nie bylo jak z bateryjkami do zegarkow czy akumulatorami z
    laptopow/telefonow.
    Te fabryczne dzialaja dobrze przez 3-5 lat. Potem trzeba wymienic i niestety
    oryginaly sa drogie, zamienniki tansze ale nie tak dobre jak oryginaly.
    A kupujac oryginal nie ma sie pewnosci ze to oryginal.

    I tu temat podobny. Oby ogniwa samochodowe nie poszly tym samym torem...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: