  • Data: 2010-05-12 22:02:23
    Temat: Re: [Fakty] Nie bądźmy obojetni na kur..two
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:op.vcltx1ha13q3bq@piotr-asus...
    Dnia 12-05-2010 o 19:52:04 tl <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Na moje oko mylisz doradce ze sprzedawc?.

    Przecież to jedna osoba. Sprzedawca musi być doradcą. No chyba że gość
    sprzedaje z samochodu ziemniaki i ludzi mu mówią ile ma w torbę włożyć. W
    sumie też sprzedawca.
    (...)

    Tak myślałem, mylisz zawody. Sprzedawca ziemniaków, przedstawiciel jednego
    producenta-rolnika
    będzie sprzedawał jeden rodzaj wyprodukowanego przez swojego pracodawcę
    ziemniaka. Ma to zrobić
    z jak największym zyskiem dla swojego dobrodzieja i nie ważne na co klient
    ten towar potrzebuje.
    Doradca mający w ofercie różny asortyment wielu producentów zada pytanie czy
    klient potrzebuje je
    do ugotowania na obiad, może potrzebuje ziemniaki z dużą ilością skrobii na
    placki ziemniaczne, a może
    chce kupić "młode" , które na różne kluski, placki się nie nadają ? A może
    potrzebuje pastewne do karmienia
    trzody chlewnej ? Ale nie jest przedstawicielem tylko jednego pracodawcy.
    Sam dla siebie jest pracodawcą i
    żyje z doradzania klientowi, pośredniczenia. Nie dba o zysk twórcy
    produktu/usługi tylko jego interes jest
    zbieżny z interesem klienta. No chyba,że dostaje lewą kasę pod stołem ale to
    już inna bajka i można to podciągnąć
    pod manipulację wykorzystującą zaufanie do zawodu.