eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaFajny patent na stacjonarnyRe: Fajny patent na stacjonarny
  • X-Received: by 10.140.23.50 with SMTP id 47mr119331qgo.24.1431351816876; Mon, 11 May
    2015 06:43:36 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.23.50 with SMTP id 47mr119331qgo.24.1431351816876; Mon, 11 May
    2015 06:43:36 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!m20no1919354iga.0!n
    ews-out.google.com!k20ni2099qgd.0!nntp.google.com!z60no6646301qgd.0!postnews.go
    ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Mon, 11 May 2015 06:43:36 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com;
    posting-host=2001:470:71:1df:c8c8:3ab3:8642:ad9;
    posting-account=xu85UwkAAAA5QDnE7I4hxAwqKqL5ojT3
    NNTP-Posting-Host: 2001:470:71:1df:c8c8:3ab3:8642:ad9
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j6iywzsmadz2$.17sj5is7tuirw.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Fajny patent na stacjonarny
    From: Jacek Skórzewski <j...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 11 May 2015 13:43:36 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:238398
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 11 maja 2015 02:18:14 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Z jakichś przedziwnych psoogrodniczych powodów ci operatorzy uznają
    > loginy i hasła do swojej telefonii za najbardziej strzeżoną tajemnicę.
    > Dlatego przeważnie da się korzystać wyłącznie z routera i gniazdka
    > POTS w nim. Głupie to.

    Pracowałem kilka lat u operatora kablowego świadczącego 3-play, to się wypowiem.

    Takie postępowanie bierze się z tego, że operator kablowy ma możliwość techniczną
    zapewnić w modemie m. in. priorytetyzację ruchu dla pakietów VoIP. Poza tym zapewnia
    poprawność pozostałych parametrów konfiguracyjnych. Skutkiem tego ma większy wpływ na
    jakość świadczonej usługi, której klient bezapelacyjnie wymaga, zgłasza tickety do na
    infolinii i reklamuje, jak tylko coś nie zadziała jak należy.
    W przypadku, kiedy klient sam konfigurowałby sobie konto operatora na swoim
    urządzeniu VoIP, odpowiedzialność operatora byłaby ograniczona z technicznego punktu
    widzenia, ale klient niekoniecznie musiałby być o tym świadomy. Mógłby wystąpić
    typowy dla świata wsparcia IT problem: po czyjej stronie jest przyczyna usterki.

    Ponadto może tak być, że ze względów bezpieczeństwa interfejs IP "centrali", z którym
    komunikuje się terminal w modemie kablowym, jest w zaadresowany w puli
    nieroutowalnej, nieosiągalnej z internetu, a nawet z klienckiej usługi dostępu do
    internetu u tego samego operatora.

    Ale to w sumie w większym stopniu jest kwestia formalna, niż techniczna.
    Są operatorzy, w tym i mój poprzedni pracodawca, którzy sprzedają konta VoIP
    hostowane na swoich centralach, ale jest to uregulowane innymi umowami, wyłączającymi
    odpowiedzialność operatora za czynniki, na które nie ma on w takiej usłudze wpływu.

    Pozdr.,
    js

    PS. Bardzo się cieszę, że swoim postem wyśmiewającym podnośnik słuchawki
    sprowokowałem ciekawą dyskusję techniczą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: