-
11. Data: 2010-02-01 04:46:05
Temat: Re: FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Od: AlF <s...@g...com>
Seba wrote:
> Dnia Mon, 28 Dec 2009 11:12:10 +0100, []v[]artec napisał(a):
>
>> Były i też takie opinie, że po 25 tyś. silnik na nie trzyma krzywek na
>> wałkach - ale oczywiście mogą to być subiektywne opinie ludzi, którzy
>> obrzucają wszystko co nie ich a chwalą swoje. Oby FZ1 była tak trwała
>> jak XJR !
>
> Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
> Fazera po 25 kkm. Pamiętam właśnie,m że po rozłożeniu krzywki na wałkach
> były już mocno wytarte - poza wartościami granicznymi.
moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche
oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.
A.
-
12. Data: 2010-02-01 18:48:05
Temat: Re: FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>
AlF pisze:
> moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
> normie - nie trzeba bylo poprawiac. Jedyny problem to ze bierze troche
> oleju jesli jezdze na bardzo wysokich obrotach.
A tutaj coś dla tych, którzy myślą o niezawodności i trwałości. Wątek z
międzynarodowego forum XX - kto ile zrobił km i jakie miał w tym czasie
awarie:
http://www.cbrxx.com/general-cbr-xx-discussion/3039-
how-many-miles-currently-your-xx.html
Streszczając - są problemy z napinaczem łańcucha rozrządu (zmieniają na
napinacz z regulacją manualną - fabryczny automat trzeba zmieniać co
20-50kkm), stojan alternatora, poza tym nic się nie dzieje. Jeśli
kupować napinacz łańcucha rozrządu z ASO to tylko ten z dwoma zielonymi
kropkami (nowsze wersje) albo od X-11. Są ludzie, którzy zrobili ponad
100 tyś. mil.
A teraz najlepsze o samym łańcuchu rozrządu:
"Jaws* suggests to me that the Bird's cam chain should go 200,000 + kms."
* Jaws - klubowy dostawca części (http://www.jaws-motorcycles.co.uk)
--
Martec - Jelenia Góra
.:: CBR 1100XX
-
13. Data: 2010-02-01 20:19:48
Temat: Re: FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Od: "Tomek K." <t...@p...fm>
Użytkownik "AlF" <s...@g...com> napisał >>
>> Bodajże w ostatnim numerze Świata motocykli było zakończenie testu
>> Fazera po 25 kkm.
Zawsze sie zastanawialem nad sensownoscia testow motocykli
po 25 tkm w SM i Motocykl.
Co sie moze popsuc na tak krotkim dystansie?
Gdyby motocykle mialy sie psuc praktycznie tuz po wyjechaniu
z salonu, to nikt by ich nie kupowal.
Co daje nam wiec taki "test" po 25 tkm????
NIC hahaha.
> moj '04 FZ-1 ma 60kkm i jest dosc mocno katoway. Luzy na rozrzadzie sa w
> normie - nie trzeba bylo poprawiac.
Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.
Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz
turystycznie),
teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).
Suzuki tak wysmiewane na prm kiedys - przejechalem 42 tkm i tez
jezdzi jak nowa :). Dla zainteresowanych wiecej info na mojej stronie.
Pozdrawiam,
Tomek K.(3city)
www.tk3city.net
-
14. Data: 2010-02-03 04:03:32
Temat: Re: FZ1 vs. CB1300 vs. ZRX1200 vs. 1100XX - trwałość silnika
Od: AlF <s...@g...com>
Tomek K. wrote:
> Ja mam swoja teorie - ze kazdy motocykl regularnie i dobrze serwisowany
> te 70-100 tkm bez problemu przejedzie.
ja procz zmiany zebatek, lancucha, filtra powietrza praktycznie nic
wiecej nie zrobilem. Olej (syntetyk) +filtr (OEM) zmieniam co 5-7kkm.
mam tez kompletnie przeronbiona zawieche - ale to inna historia.
> Moja byla F4i z 2001 przejechalem 100 tkm (bardziej sportowo niz
> turystycznie),
> teraz jezdzona przez kumpla bardzo spokojnie (jako pierwsze moto)
> przejechala nastepne 40 tkm i dalej jezdzi bez problemu (a to tylko 600cm,
> a co dopiero taki 1100XX, czy CB1300).
ja tez frezarki nie zamierzam sie pozbyc.
A.