  • 1. Data: 2009-06-06 18:48:18
    Temat: FZ1 Fazer vs Fazer 1000
    Od: p...@g...com

    Hej,

    Planuje zakup FZ1 Fazer lub FAzer 1000. Motocykl bedzie glownie
    wykorzystywany do jazdy wokol komina plus 1-2 razy w roku dluzszy
    wyjazd z kuframi i pasazerem. Tutaj pojawia sie pytanie ktory wybrac?
    Czytalem w sieci duzo opinii o obu motocyklach i wniosek jest taki ze
    FZ1 Fazer pomimo faktu ze jest to nowszy model to ze wzgledu na slaba
    reakcje na dodanie gazu przy niskich i srednich obrotach jest gorszy
    od swojego gaznikowego poprzednika. Na plus FZ1 Fazer przemawia nowsza
    konstrukcja wtrysk i rama alu natomiast na minus wlasnie slaba reakcja
    na raczke gazu. Jak dokuczliwe jest to w codziennym uzytkowaniu? Czy
    ktos z precli moze jezdzil na obu maszynach i jest w stanie porownac
    je ze soba? Ja sam testowalem Fazera 1000 i bylem zachwycony (inna
    sprawa ze wowczas ujezdzalem XJ 600 :-).
    Jak ma sie sprawa z zawieszeniem w obu moto? W fazerze 1000 byla
    regulacja przedniego widelca napiecie sprezyny, tlumienia i dobicia
    chyba a jak to jest w Fz1 Fazer ?? W starym Fazerze 1000 podobno
    amortyzator dobijal przy jezdzie z duzym obciazeniem? Czy byla tam
    jakas regulacja? Czy warto bawic sie w wymiane amora i przedniego
    zawieszenia na bardziej jakosciowe np Ohlins i ktos z Was ma takie
    doswiadczenia??

    Pozdrawiam
    Krezi
    ex FJR
    ex XJ 600

  • 2. Data: 2009-06-07 08:05:46
    Temat: Re: FZ1 Fazer vs Fazer 1000
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    p...@g...com napisał(a):
    > slaba
    > reakcje na dodanie gazu przy niskich i srednich obrotach

    moim zdaniem to urban legends - co prawda oboma fazerami nie jezdzilem, ale
    podobna rzecz slyszalem w odniesieniu do FZ6 i starego Fazera 600 i moge
    potwierdzic ze to nowy zbiera sie co najmniej tak samo dobrze, jesli nie
    lepiej od starego.

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 3. Data: 2009-06-09 03:14:40
    Od: AlF <s...@g...com>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    > wykorzystywany do jazdy wokol komina plus 1-2 razy w roku dluzszy
    > wyjazd z kuframi i pasazerem. Tutaj pojawia sie pytanie ktory wybrac?

    sprezyny w 1000 a i pewnie w FZ-1 sa zaprojektowane na jezdzca 75kg.
    takze kazdy ciezszy osobnik bedzie mial problem nie mowiac o podrozy we
    dwoje. przynajmniej u mnie wymiana sprezyn jest stosunkowo tania - jak
    dla mnie absolutne minimum. moj 1000 po stuningowniu zawiechy jest
    rewelacyjny i pojedynke i we dwoje.

    FZ-1 jest na pewno troche gorsza jesli chodzi o srodkowy zakres obrowtow
    a model '06 ma problemy z wtryskiem porpawione w '07. na dluzsze podroze
    we dwoje kanapa na 1000 wydaje sie lepsza - ja zrobilem 3000km we dwa
    dni - bylo ciezko pod koniec ale sie dalo.

    z tego co slysze to FZ-1 wiecej pali i ma mniejszy zbiornik paliwa co
    odbija sie na gorszym zasiegu nawet 30%. przed podrasowaniem gaznikow
    moj zasieg byl nawet 350km. FZ-1 moze z 200km (tyle robi moj znajomy)

    jesli chodzi o sama jazde wg mnie obydwa sa fantastyczne i w sumie az
    tak wielich roznic nie ma. FZ-1 jest troche bardziej agresywny, a 1000
    klasyczny: http://www.flickr.com/photos/onefuzzy/3606787073/siz
    es/o/ (w
    USA nawywamy je obydwa FZ-1 gen1 albo gen2).

    sa zwolennicy gen1 i gen2. slyszalem o tych ktorzy przesiedli sie z
    powrotem na gen1.

    ja bym poszukal osobiscie gen1 i reszte kasy zainwestowal w roznego
    rodzaju przerobki. chodz oczywiscie wszystko zalezy od budzetu.

    Pozdr, A.

  • 4. Data: 2009-06-09 14:48:31
    Od: "Mike" <a...@j...pl>

    Uzytkownik "AlF" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]

    > dwoje kanapa na 1000 wydaje sie lepsza - ja zrobilem 3000km we dwa dni -

    Rzeczywiscie kanapa w FZ1 nie nadaje sie do dalekiej turystyki. Tylek
    dretwieje, byc moze mozna sie przyzwyczaic, ale kanape mozna zawsze zmienic.

    > z tego co slysze to FZ-1 wiecej pali i ma mniejszy zbiornik paliwa co
    > odbija sie na gorszym zasiegu nawet 30%. przed podrasowaniem gaznikow moj
    > zasieg byl nawet 350km. FZ-1 moze z 200km (tyle robi moj znajomy)

    Nie sadze zeby FZ1 palil wiecej niz FZ1000. Na trasie mozna zejsc do 5,5
    l/100km - czyli zasieg nawet ponad 300km. W miescie pali ok 7,5-8. Zbiornik
    ma rzeczywiscie mniejszy.

    > jesli chodzi o sama jazde wg mnie obydwa sa fantastyczne i w sumie az tak
    > wielich roznic nie ma. FZ-1 jest troche bardziej agresywny, a 1000
    > klasyczny:

    No i jest miedzy innymi jedna duza roznica - wyglad!!! Wg mnie FZ1 wyglada
    zajebiscie, poprzedni model zupelnie bez szalu.

    pozdr

    Mike

  • 5. Data: 2009-06-10 01:11:58
    Od: AlF <s...@g...com>

    Mike wrote:

    > Nie sadze zeby FZ1 palil wiecej niz FZ1000. Na trasie mozna zejsc do 5,5
    > l/100km - czyli zasieg nawet ponad 300km. W miescie pali ok 7,5-8. Zbiornik
    > ma rzeczywiscie mniejszy.

    tez nie wiem na 100% ale na forum FZ-1 przewazaja opinie ze FZ-1 gen2
    pali wiecej.

    > No i jest miedzy innymi jedna duza roznica - wyglad!!! Wg mnie FZ1 wyglada
    > zajebiscie, poprzedni model zupelnie bez szalu.

    mi sie oba podobaja.

  • 6. Data: 2009-06-10 12:37:15
    Od: "Mike" <a...@j...pl>

    > tez nie wiem na 100% ale na forum FZ-1 przewazaja opinie ze FZ-1 gen2
    > pali wiecej.

    Moj FZ1S '07 tyle wlasnie pali. A co to za forum FZ1? - pytam bo nie znam.

    pozdr

    Mike

  • 7. Data: 2009-06-10 16:06:33
    Od: AlF <s...@g...com>

    Mike wrote:
    > Uzytkownik "AlF" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Moj FZ1S '07 tyle wlasnie pali.

    przed modyfikacja gaznikow mialem 4.5l/100km na trasie.

    > A co to za forum FZ1? - pytam bo nie znam.

    http://yamahafz1oa.com/ - glownie z USA ale tez sporo ludzi spoza.

    pozdr,
    A.