eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingFPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2014-06-09 12:42:34
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: firr <p...@g...com>

    pytanie przy tym jaki bylby idealny sposob rozlozenia klawiszy (podstawa zeby nie
    trzebabylo wciskac szifta,
    druga rzeczbyc moge dobre by dla mnie bylo takie mapowanie by skoki palca byly
    statystycznie jak najmniejsze - i tak jak pisze to pisze maymi skoczkami - lewą raką
    pisze kwadrat qweasdzxc a
    prawatrapez tyuiopghjklbnm, zaspasek erdfcv jest czyba najbardziej spowalniajacy bo
    zmusza moja reka do nieprzyjemnego skoku 9a i tak lapy mnie cholernie bolą)


  • 22. Data: 2014-06-09 13:18:24
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
    > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
    > wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków

    Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.

    > pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
    > podpiac pod klawisze funkcyjne
    >
    > f1 { f2 } f3 ( f4 )

    A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
    są daleko od standardowego położenia ręki.


    > prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką

    > ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
    > ?

    A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
    programik do tworzenia układów klawiatury.
    Keyboard Layout Creator


    > jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
    > osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
    > czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie

    pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
    wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
    Do tego google: dvorak.

    pzdr
    bartekltg


  • 23. Data: 2014-06-09 13:23:03
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: firr <p...@g...com>

    w wiki jest ciekawy artykul o klawiaturze dworaka
    z tych pieciu postulatów


    " - ułatwienie pisania poprzez podział liter na ręce;

    - maksymalną szybkość i efektywność - litery pisane najczęściej miały być
    najłatwiejsze do osiągnięcia; oznacza to, że powinny być w środkowym rzędzie, tam
    gdzie "odpoczywają" palce;

    - najrzadziej używane litery powinny znajdować się w najniższym rzędzie, jako
    najtrudniejsze do
    wciśnięcia;

    - prawa ręka powinna pisać więcej, gdyż większość osób jest praworęczna, lewa ręka
    przejmie samogłoski oraz mniej używane litery;

    - litery występujące razem powinny być umieszczone blisko siebie na klawiaturze."

    nie wszystkie bylby dobre dla mnie 9jako ze ja nie pisze wszystkimi palcami nie
    wyobrazam sobie nawet pisania malym palcem) ale niektore sa dobre,
    na przyklad to by samogloski byly pod prawa reką,
    to ze sa najbardziej wygodne misjasa na klawce,
    i to ze ciagi wystepowan nalezaloby zoptymalizoawac pod rece


  • 24. Data: 2014-06-09 13:25:31
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 09.06.2014 13:18, bartekltg wrote:
    > On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
    >> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
    >> wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
    >
    > Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.
    >
    >> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
    >> podpiac pod klawisze funkcyjne
    >>
    >> f1 { f2 } f3 ( f4 )
    >
    > A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
    > są daleko od standardowego położenia ręki.
    >
    >
    >> prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
    >
    >> ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
    >> ?
    >
    > A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
    > programik do tworzenia układów klawiatury.
    > Keyboard Layout Creator
    >
    >
    >> jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
    >> osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
    >> czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie
    >
    > pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
    > wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
    > Do tego google: dvorak.

    Są klawiatury dvoraka optymalizowane pod pisanie jedną ręką.
    Są klawiatury optymalizowane pod dane jezyki: angielski, polski,
    albo... programistyczny
    http://www.kaufmann.no/roland/dvorak/ [to tylko przykład].

    Wadą dvoraka jest to, że musisz nauczyć się nowego układu
    a potem gdziekolwiek pójdziesz, masz klawiaturę z innym układem,
    musisz więc pisać zupełnie bezwzrokowo.
    W przypadku własnej klawiatury jest jeszcze gorzej. Najpierw
    śrubokrętem przestawiasz klawisze, a potem cześć musiszi tak pomalować
    korektorem i mazakiem. Gdziekolwiek pójdziesz, nie tylko nie masz
    odpowiednich literek na klawiaturze, ale i nie masz na komputerze
    wojego ukłądu klawiatury (czysty dvorak raczej jest).

    pzdr
    bartekltg




  • 25. Data: 2014-06-09 13:29:03
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 13:25:31 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 09.06.2014 13:18, bartekltg wrote:
    >
    > > On 09.06.2014 11:56, firr wrote:
    >
    > >> wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak by nie musiec
    >
    > >> wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
    >
    > >
    >
    > > Jak potrzebowałem to sobie dodałem greckei i matematyczne literki.
    >
    > >
    >
    > >> pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by
    >
    > >> podpiac pod klawisze funkcyjne
    >
    > >>
    >
    > >> f1 { f2 } f3 ( f4 )
    >
    > >
    >
    > > A jak Ci wygodniej. IMHO klwisze funkcyjne to średni pomysł,
    >
    > > są daleko od standardowego położenia ręki.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >> prawdopodobnie dalbym rade tak pisac lewa reką
    >
    > >
    >
    > >> ktos wie moze jaki jest najlepszy sposob takiego zremapowania klawki
    >
    > >> ?
    >
    > >
    >
    > > A napisz to pytanie googlowi. Dla windowsa wyrzuci microsofowy
    >
    > > programik do tworzenia układów klawiatury.
    >
    > > Keyboard Layout Creator
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >> jeszcze inna wersja przemyslenie jaki uklad liter najbardziej mi
    >
    > >> osobiscie pasuje (to qwerty chyba nie jest wcale takie optymalne -
    >
    > >> czemu np abcdef.. mialoby byc gorsze?) i przemapowanie pod siebie
    >
    > >
    >
    > > pl.misc.elektronika: Klawiatura - rozkład liter na 'guzikach'
    >
    > > wątek sprzed ciut ponad 2 tygodni.
    >
    > > Do tego google: dvorak.
    >
    >
    >
    > Są klawiatury dvoraka optymalizowane pod pisanie jedną ręką.
    >
    > Są klawiatury optymalizowane pod dane jezyki: angielski, polski,
    >
    > albo... programistyczny
    >
    > http://www.kaufmann.no/roland/dvorak/ [to tylko przykład].
    >
    >
    >
    > Wadą dvoraka jest to, że musisz nauczyć się nowego układu
    >
    > a potem gdziekolwiek pójdziesz, masz klawiaturę z innym układem,
    >
    > musisz więc pisać zupełnie bezwzrokowo.
    >
    > W przypadku własnej klawiatury jest jeszcze gorzej. Najpierw
    >
    > śrubokrętem przestawiasz klawisze, a potem cześć musiszi tak pomalować
    >
    > korektorem i mazakiem. Gdziekolwiek pójdziesz, nie tylko nie masz
    >
    > odpowiednich literek na klawiaturze, ale i nie masz na komputerze
    >
    > wojego ukłądu klawiatury (czysty dvorak raczej jest).
    >
    >
    to co, tak naprawde wydaje mi sie to chyba jednak warte wyprawki, komfort pisania
    moglbybyc drastycznie (na przyklad dwa razy) wiekszy

    - na razie pytam glownie o przemapowanie klamer i nawiasów


  • 26. Data: 2014-06-09 14:30:09
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
    > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
    ...
    > - dla mnie wazne chcby ze wzgledu na to ze faktycznie bardzo czesto bola mnie rece
    po boreliozie

    Jeśli problemem jest ruchomość ręki, to możesz pomyśleć o klawiaturze
    tego typu: http://en.wikipedia.org/wiki/Chorded_keyboard
    Znaki uzyskuje się przez jednoczesne naciskanie kilku klawiszy,
    ale praktycznie nie porusza się ręką (każdy palec jest przypisany do
    jednego klawisza).



  • 27. Data: 2014-06-09 14:42:54
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 14:30:09 UTC+2 użytkownik Piotr Chamera napisał:
    > W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
    >
    > > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
    >
    > ...
    >
    > > - dla mnie wazne chcby ze wzgledu na to ze faktycznie bardzo czesto bola mnie
    rece po boreliozie
    >
    >
    >
    > Je�li problemem jest ruchomo�� r�ki, to mo�esz pomy�le� o klawiaturze

    >
    > tego typu: http://en.wikipedia.org/wiki/Chorded_keyboard
    >
    > Znaki uzyskuje siďż˝ przez jednoczesne naciskanie kilku klawiszy,
    >
    > ale praktycznie nie porusza si� r�k� (ka�dy palec jest przypisany do
    >
    > jednego klawisza).

    wogole od lat uwazam ze swietny bylby imput oparty na estach rekii (cos w rodzaju
    naparstków
    czy cos w tym stylu)

    rece mam zgrubsza sprawne aczkolwiek jakis procent ich sprawnosci pewnie polecial bo
    czuje sie jak poparzony, i jak pisze na klawce to to skakanie prawa reka mi
    przeszkadza


  • 28. Data: 2014-06-09 14:54:47
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: firr <p...@g...com>

    > wogole od lat uwazam ze swietny bylby imput oparty na estach rekii (cos w rodzaju
    naparstków
    > czy cos w tym stylu)

    lewa reka mozna by wykonywac ruchy "grube"
    (cos w rodzaju grubego kursora myszy, przmiatania fokusami, alt+tab, albo page
    up/down - cos w tym stylu a prawą, drobne ruchy typu wirtualna jednoreczna klawiatura
    - albo przynajmniej poprawic jakos ta klawke - z lewej maly blok pod lewa reka z
    prawej wiekszy pod prawą, i ew troche z góry te znakiinterpunkcyjne, najwiekszy dla
    mnie problem to skakanie rąk - skakac to sobie moge jak che przylaczyc cos w opcjavh
    9wtedy np te bloki z prawej strony moga bycuzyteczne, ale nie podczas normalnego
    pisania


  • 29. Data: 2014-06-09 15:01:12
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
    > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
    > by nie musiec wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
    > pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by podpiac pod
    klawisze funkcyjne
    >
    > f1 {
    > f2 }
    > f3 (
    > f4 )
    >

    Jeśli chodzi o różne najczęściej używane znaki, komendy itp. to ja
    uprzyjemniłem sobie prace za pomocą http://www.airkeyboardapp.com/

    Można sobie potworzyć dowolne układy klawiszy, ładnie opisać, pomalować
    i "rozstawić" i na dotykowym ekraniku jakiegoś tabletu mieć zawsze pod
    ręką co trzeba.
    (ja namalowałem własne układy na iPadzie .. na iPhone można tylko zwykłe
    klawiatury i touchpad ... na Andka nie próbowałem)

    Polecam
    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)


  • 30. Data: 2014-06-09 15:11:25
    Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-09 11:56, firr pisze:
    > wogole ostatnio mysle o przymapowaniu klawiatury tak
    > by nie musiec wciskas shifta by moc pisac () {} i jeszcze pewnie ze dwu znaków
    > pytanie tylko jak i gdzie to przerzucić, w sumie pewnie mozna by podpiac pod
    klawisze funkcyjne
    >
    > f1 {
    > f2 }
    > f3 (
    > f4 )
    >

    Jeszcze ciekawostką jest projekt klawiatury gdzie każdy klawisz jest
    oddzielnym ekranem LCD.
    http://www.artlebedev.com/everything/optimus/popular
    is/

    Zmapować można dowolnie, a pozostaje "czucie" prawdziwej klawiatury.
    Tylko cena troszkę z kosmosu ;)


    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: