  • 21. Data: 2015-10-21 01:21:42
    Temat: Re: FPGA - dlaczego pamięć jest z boku?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 października 2015 18:40:25 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > Tylko, że często ten procek siedzi w FPGA, więc na starcie się pojawia
    > pewien problem...
    "Często" jest kwestią względną. W przypadku np. aparatury
    pomiarowej (jakieś oscyloskopy i tak dalej) i tak jest "duży"
    procesor (powiedzmy ARM) na którym chodzi jakiś "duży" (w sensie odpowiednik dawnego
    Windows CE) system operacyjny, więc przesłanie wsadu do FPGA jest praktycznie za
    darmo, upgrade "sprzętowy"
    można robić przez wsadzenie pendrive i wklepanie numeru seryjnego
    z panelu przedniego sprzętu, a wsadzanie procesora do FPGA
    zwykle nie ma sensu ekonomicznego, bo odpowiedni pod względem mocy obliczeniowej ARM
    do front-endu (z punktu widzenia użytkownika,
    a nie sygnału) jest z kategorii tych stosowanych w chińskich
    tabletach po 50 PLN.

  • 22. Data: 2015-10-21 14:34:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
    [..]

    >W przypadku "prawdziwych" CPU wkrótce może się okazać że Twoje
    >przypuszczenie jest/będzie błędne, zobacz że coraz więcej funkcji
    >integruje się z CPU, kiedyś nie miały nawet kontrolera DMA, obecnie
    >L3 cache ma rozmiar całkowitej pamięci zwykle instalowanej w 386.

    Ale ja o DRAM.

    Druga strona medalu jest taka ze dzis "mozemy zmiescic w ukladzie
    scalonym
    XXX mld tranzystorow - powiedzcie nam czego chcecie".
    64MB SRAM/cache, zeby mniejsze projekty nie wymagaly pamieci
    zewnetrznej pamieci ? Prosze bardzo ...

    J.

  • 23. Data: 2015-10-21 14:38:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]

    > Ale ja o DRAM.
    [..]
    Ja też o DRAM, tylko czekać aż ktoś stwierdzi: "Wiecie co? Widzimy że
    zwykle macie po 8GB RAM'u, to my tyle wsadzimy do procesora".

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2015-10-21 15:08:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]
    [..]
    >Ja też o DRAM, tylko czekać aż ktoś stwierdzi: "Wiecie co? Widzimy że
    >zwykle macie po 8GB RAM'u, to my tyle wsadzimy do procesora".

    I wtedy sie wlasnie moze okazac, ze "technologia DRAM wymaga
    specjalnego trawienia krzemu, aby otrzymac duze pojemnosci, i to
    trawienie koliduje z technologia dla procesorow".
    SRAM prosze bardzo, DRAM niechetnie.

    J.

  • 25. Data: 2015-10-22 00:41:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > I wtedy sie wlasnie moze okazac, ze "technologia DRAM wymaga specjalnego
    > trawienia krzemu, aby otrzymac duze pojemnosci, i to trawienie koliduje

    Przecież DRAM to zwykłe tranzystory i kondensatory, nie ma tam
    wodotrysków jak przy pamięciach flash. A nawet gdyby to zrobią tak jak
    teraz się robi pamięci SD i eMMC dużej pojemności, kilka płatków krzemu
    jeden na drugi, i kontroler gdzieś na samym dole.

  • 26. Data: 2015-10-22 08:34:45
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 22.10.2015 o 00:41, AlexY pisze:

> [...]
    > teraz się robi pamięci SD i eMMC dużej pojemności, kilka płatków krzemu
    > jeden na drugi, i kontroler gdzieś na samym dole.

    DRAM używa specjalnych procesów technologicznych, żeby upakować te
    kondensatory możliwie gęsto:

    http://images.dailytech.com/nimage/DRAM_Technologies
    _Wide.jpg

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 27. Data: 2015-10-22 14:01:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Michał pisze:

    > DRAM używa specjalnych procesów technologicznych, żeby upakować te
    > kondensatory możliwie gęsto:
    >
    > http://images.dailytech.com/nimage/DRAM_Technologies
    _Wide.jpg

    Moja wiedza zatrzymała się na planar capacitor, cóż.. no to kanapka :)

  • 28. Data: 2015-10-22 14:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Michał pisze:

    _Wide.jpg

    >Moja wiedza zatrzymała się na planar capacitor, cóż.. no to kanapka
    >:)

    I wlasnie dlatego mozemy prockow z DRAM dlugo nie zobaczyc.
    No chyba ze takie tam glupie 100MB to sie da zrobic w starej
    technologii.

    J.