-
Data: 2010-07-01 14:01:02
Temat: Re: FIAT Linea przegląd gwarancyjny - cena porażka
Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-06-28 17:17, Pszemol pisze:
> Po pierwsze - mówimy o nowym samochodzie na pierwszym
> przeglądzie gwarancyjnym... Auto jest nowe i jeździ dobrze.
> Po drugie - cel tej lampki jest głównie związany z emisją spalin
> i nie ma tam za bardzo co sprawdzać jak się ta lampka nie pali...
> Jak się lampka nie pali to nie ma kodów błędów.
> Ci co czekają na lawetę to mają zdezelowane trupy przywiezione
> rozbite zza granicy i przypacykowane w polskich warsztatach...
> a nie nowe samochody które na pierwszym przeglądzie
> gwarancyjnym nie miały sprawdzonych kodów błędów OBDII.
Jeśli mają, wgrywają nowy soft.
>
>>>>>> - kontrola klimatyzacji
>>>>>
>>>>> Po co i na czym polega?
>>>>
>>>> Sprawdzenie ilości czynnika w układzie i szczelności oraz zapewne
>>>> jakieś tam odgrzybianie etc.
>>>
>>> Ale po co jeśli nie ma problemów z klimą??
>>>
Żeby ich nie było.
>
>>>>>> - kontrola i czyszczenie hamulców
>>>>>
>>>>> A na czym to czyszczenie polega? I po co je czyścić?
>>>>
>>>> Po to żeby wszystko dobrze chodziło.
>>>> Polega na czyszczeniu i smarowaniu prowadnic.
>>>
>>> Ale po co?? Nie ma takiej potrzeby pomiędzy wymianą klocków.
>>
>> Jest taka potrzeba. Zaciski potrafią się zastać. Tego typu objawy
>> najczęsciej pojawiają się na przełomie jsień/zima.
>
> W starym zardzewiałym złomie w którym jeździ się na zużytych
> klockach parę lat? Może... Ale w nowym aucie na PIERWSZYM
> przeglądzie gwarancyjnym?? Żartujesz. Zmarnowana kasa.
Nie, po 30 tys km. pył z klocków potrafi utrudnić przesuwanie się
klocków w prowadnicach.
>
>>> Mnie śmieszy że klient sobie dopisał uzasadnienie za wydaną kasę pod
>>> tytułem "sprawdzili mi ciśnienie w oponach" - no kuźwa przebój sezonu.
To akurat tylko pro forma.
>
>> Ostatnio widziałem badania wykazujące, że przeciętny polski kierowca,
>> z grupy 90% który uważa się za dobrego/bardzo dobrego kierowcę,
>> praktycznie wcale nie sprawdza ciśnienia w ogumieniu a potem jęczy na
>> temat zużycia paliwa, opon i luzów w zawieszeniu.
>
> Nie zrozum mnie źle - cieszę się, że mu sprawdzili ciśnienie... fajnie.
> Tylko nie mów mi że cena 200zł za godzinę przeglądu jest uzasadniona
> BO MU CIŚNIENIE NAWET SPRAWDZILI... Bo to śmiech po pachy jest.
>
>> Zakładamy, że przegląd jest robiony _rzetelnie_ co ma bezpośredni
>> wpływ na bezpieczeństwo. Nigdy nie wiadomo czy jakiś element
>> zawieszenia nie wymaga natychmiastowej wymiany a mechanik nie obeznany
>> z konkretnym samochodem nie wyłapie problemu - dokładnie tak sytuacja
>> miała miejsce u znajomych w LC. Na wytrząsarce wszystko ok a sworzeń
>> wahacza dolnego pierdyknał dwa dni później. Koło zawinęło się pod
>> samochód i szczęście że to było przy prędkości 3km/h.
>
> Czyli mamy sytuację taką, że zrobili przegląd który tak zalecasz,
> zapłacili kasę
> a okazało się że ten przegląd był TOTALNĄ STRATĄ CZASU I KASY bo
> nie był w stanie wykryć bardzo poważnego problemu z zawieszeniem?
> No to o co właściwie Ci chodzi? :-)
>
>> Jak czytam Twoje posty to dochodzę do wniosku, że jesteś w 30% ludzi,
>> którzy po kupnie samochodu NIGDY nie odwiedzają serwisu a potem kupują
>> następny samochód po uprzednich próbach self servisu.
>
> Mylisz się. Jestem z tych, co nie ufają stacjom obsługi co do ich
> rekomendacji.
> Wiele osób robi błąd zakładając że ASO reprezentuje producenta... Tymczasem
> ASO reprezentuje swoje interesy i zainteresowana jest wciskaniem ludziom
> napraw i usług których ani nie potrzebują ani nie są one zalecane przez
> producenta
> a czasem nawet jak w przypadku ciśnieniowego płukania automatycznych skrzyń
> biegów honda wyraźnie rekomenduje aby tego nie robić a ASO to robi
> ludziom...
>
> Zamiast słuchać tego co mi ASO wmawia na co mam wydać kasę, ja czytam
> rekomendacje PRODUCENTA MOJEGO SAMOCHODU. Zwykle kupuję też
> serwisówkę którą producent oferuje stacjom obsługi. Nie są to małe
> pieniądze
> ale zwracają mi się szybko bo nie muszę robić usług z nadmuchanych
> sztucznie
> list na stacjach. Samemu robię to, co producent zaleca zrobić w
> samochodzie.
>
> A jest tam w serwisówce zwykle szczegółowa lista co przy jakim przebiegu
> trzeba sprawdzić, co wymienić. Jeśli jakaś robota jest tam wylistowana
> której
> samemu nie chcę lub nie umiem zrobić, np. sprawdzenie i ustawienie luzów na
> zaworach, to jadę z tą (I TYLKO TĄ) konkretną robotą do serwisu. Nie
> daję się
> wyje***ć od tyłu kupując jakiś niejasny "przegląd przy 10 tysiącach" w
> którym
> niewiadomo co właściwie robią i po co, biorąc za to ciężką kasę... Robię
> tylko
> tą jedną usługę której sam nie umiem lub nie chcę zrobić. Wszystko inne,
> łącznie
> z rutynową wymianą olejów, filtrów, innych płynów robię samemu bo to są
> rzeczy
> trywialne jeśli tylko ktoś nie ma obu lewych rąk. Zwłaszcza jak masz
> serwisówkę
> do swojego samochodu, w której wszystkie procedury opisane są szczegółowo
> krok po kroku włącznie z podanymi siłami potrzebnymi do dokręcenia
> śrub/korków.
>
> Jak dotąd nie mam problemów z samochodami przez siebie serwisowanymi...
> Hamulce działają mimo że nie smaruję ich co tydzień, klima nie śmierdzi
> i chłodzi
> ładnie mimo że od siedmiu lat nie robiłem "przeglądu" poza wymianą
> filtra, itp, itd.
> Ale Ty jak chcesz płacić pod dyktando stacji obsługi to płać - niczego
> Ci nie bronię.
> Możesz im nawet zrobić przelew całej swojej pensji co miesiąc - wolna
> droga :-)
Podniecasz się niezdrowo :)
Po prostu nie każdy ma warunki i ochotę/umiejętności grzebać przy aucie.
Taniej wyjdzie zlecić to ASO, w razie czego nie ma problemów z
gwarancją, a 200 zł *moim zdaniem* warto na przegląd wydać.
Jeśli masz warunki, wiedzę i ochotę - oczywiście Twoja sprawa. Ja nie
mam podnośnika, kanału, garażu, a 200 zł zdecydowanie wolę zarobić w
inny sposób - dla mnie łatwiejszy i przyjemniejszy.
Pozdrawiam
JanuSz
Następne wpisy z tego wątku
- 01.07.10 15:57 Pszemol
- 01.07.10 15:56 Pszemol
- 01.07.10 16:20 DoQ
- 01.07.10 21:25 Kandydat na Prezydenta RP ÓXIDEŁE
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=