    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FHSS
    Date: Mon, 05 Jul 2010 11:34:22 +0200

    Am 03.07.2010 21:24, schrieb J.F.:

    > Czyli
    > Frequency-hopping spread spectrum
    >
    > Technologia chyba juz historyczna .. ale moze mnie ktos uswiadomic jak
    > sie tam zaklocen unika ?
    >
    > Ze nadajnik skacze po kanalach to rozumiem, ze odbiornik skacze tak
    > samo to tez, ale co zrobic jak w jeden z kanalow jakies zaklocenie
    > wejdzie ?

    Częstotliwość skakania (fp) jest wyższa, od częstotliwości użytkowej
    (fu). W sumie jeden bit jest nadawany na kilku(nastu) częstotliwościach.
    Jeżeli ilość zakłóconych kanałów jest mniejsza od fp/(2*fu), to bit
    będzie zdekodowany prawidłowo. Dzięki temu możesz transmitować dane,
    choć z matematycznego punktu widzenia moc promieniowania jest niższa od
    średniej mocy zakłóceń.
    Unikanie zakłóceń przy wielu urządzeniach polega na odpowiednim doborze
    wektorów kodujących.

    Waldek