  • 31. Data: 2009-03-07 07:20:03
    Temat: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Magic wrote:
    > Witek.
    > Kolega Kefir był uprzejmy zwrócić uwagę że dokonał się pewien postęp w
    > dostepności motocykli na naszym rynku i co za tym idzie, powinniśmy
    > zaktualizowac typy motocykli polecane na początek.

    Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy
    rejestracji, uzupelniona o linki do dokumentow dostepnych w Necie i
    zwiazanych z importem, zakupem, zbyciem moto (np PCC).
    Jesli udaloby sie, dokumenty zwiazane z importem sprzetow z
    najpopularniejszych kierunkow: Niemcy, Wlochy, Francja, USA.
    Nie obedzie sie, oczywiscie, bez czestej aktualizacji i pomocy kilku
    osob ktore przerabialy temat.
    Oferuje sie w sprawie rejestracji, z podaniem linkow do Wydz.
    Komunikacji najwiekszych miast. Przypomne ze od pewniego czasu mozliwosc
    odbioru "twardego" dowodu rej lub Prawa Jazdy mozna sprawdzic na stronie
    Panstwowej Wytworni Papierow Wartosciowych.
    Warte przypomnienia sa takze prawa kupujacego - tyczy licznych
    przypadkow bardzo okazyjnego zakupu ladnie opakowanego zlomu.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 32. Data: 2009-03-07 08:46:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości
    y...
    On Thu, 05 Mar 2009 14:35:38 +0100
    Magic <m...@w...pl> wrote:

    > Początkujący:
    > ścigacz -> Honda NSR 125, Yamaha TZR 125, Honda CBR 125R
    > "armatura" -> Yamaha Virago 250, Honda Rebel 250, Kawasaki EL 252
    > turystyka -> Suzuki GN 250, Yamaha SR/YBR 250, Honda CB/CBF 250
    > enduro -> Honda MTX 80, Aprilia Pegaso 125, Suzuki DR 125, Yamaha XT 250
    >
    > Powracający:
    > ścigacz -> Suzuki GS 500, Kawasaki GPZ 500
    > "armatura" -> Yamaha Virago 535, Kawasaki EN 500, Yamaha Drag Star 650
    > turystyka -> Kawasaki ER-5, Honda CB 500, Yamaha XJ 600, Suzuki GSF 600
    > enduro -> Suzuki DR 350/DR-Z 400, Yamaha XT 350/500/600

    Problem byłby z częściami, ale są też takie 'rarytasy' jak vfr/rvf 400
    i zxr 400. Mają po 60KM.

    ***
    Ale kolega przyzna, że vfr (nc 30) a rfv (nc 35) to jednak dość różne
    sprzęty.
    Problem z częściami to może być z każdą nastoletnią i pełnoletnią Japonią.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 33. Data: 2009-03-07 22:14:14
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.03.2009 Magic <m...@w...pl> napisał/a:

    > Stąd generalna zasada ograniczenia do 500ccm/50KM. Bo np Aprilia RS250
    > potrafi polecieć i 180.

    Czy nie lepiej było by zaproponować jakieś bardziej uniwersalne
    kryterum?
    Np: nie idzie z gazu na gumę, paczka dopiero na 3 biegu, waży max 3x
    tyle co kierownik.

    Mogą być inne ale to 500/50 to chyba tylko do GS500 pasuje.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 34. Data: 2009-03-08 09:25:08
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Kefir pisze:
    > Elou!

    > Moge jeszcze cos? Dodalbym do FAQ liste dokumentow wymaganych przy
    > rejestracji,

    Od Flejmsów ściągasz?! :-P

    Uomatko, dwa brzydkie słowa w jednym trzywyrazowym zdaniu!

    --

    pozdr
    pj

  • 35. Data: 2009-03-08 09:27:28
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    kakmar pisze:

    > Czy nie lepiej było by zaproponować jakieś bardziej uniwersalne
    > kryterum?
    > Np: nie idzie z gazu na gumę,

    nie, bo mój nie idzie (już to pisałem niedawno)

    --

    pozdr
    pj

  • 36. Data: 2009-03-08 11:50:45
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 08 Mar 2009 10:27:28 +0100
    "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    > nie, bo mój nie idzie (już to pisałem niedawno)

    No to wszystkie czopki by sie zakwalifikowały.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 37. Data: 2009-03-08 16:43:46
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości
    y...
    "(pj)" wrote:

    > No to wszystkie czopki by sie zakwalifikowały.

    Błądzisz, synu, błądzisz...

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 38. Data: 2009-03-08 16:47:14
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 8 Mar 2009 16:43:46 -0000
    "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    > Błądzisz, synu, błądzisz...

    Do tego kryterium:

    > Np: nie idzie z gazu na gumę, paczka dopiero na 3 biegu, waży max 3x
    > tyle co kierownik.

    Pasowałby prawie każdy czopek.
    Ile waży przeciętny motocyklista? 80-100kg? No to mamy 250-300kg dla sprzęta.

    Chyba że coś pominąłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 39. Data: 2009-03-09 08:26:11
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    BartekGSXF pisze:

    >Nie ma motocykli docelowych.
    Oj sa, sa. Tylko nikt do tego nie chce sie przyznac.

    >Ilość gleb parkingowych jest odwrotnie proporcjonalna do doświadczenia.
    >Jeśli położysz pierdopęda to raczej nie zrobisz sobie przy tym krzywdy.
    >Nauczysz się na nim jakich sytuacji unikać i jak kontrolować balans. Po
    >przesiadce na cięższy sprzęt będziesz już czuł jak daleko do utraty
    >równowagi.
    No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie
    noga w sytuacji awaryjnej. Przeciez to jest odruch. Odruch ktorego nalezy
    sie oduczyc, bo przeciez nie podeprzesz noga motocykla wazacego > 230 kg.
    Zreszta latwiej jest balansowac moto ciezszym (?) bo pierdoped z zalozenia
    lekki zupelnie inaczej zachowuje sie jak normalne moto.

    >W tę stronę to zmierza, ale A1 jest moim zdaniem potrzebne - pozwala na
    >jazdę młodzieży.
    Nie powinienes napisac "mlodziezy"? ;) Bo czym sie rozni swiezynka 17 od 40
    ??

    pozdrawiam

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 40. Data: 2009-03-09 08:33:45
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    >Zauważ że 125 wystepuje tylko w kategorii motocykli sportowych. Dlaczego ?
    >Bo są tam dwusuwy, które naprawdę sporo potrafią. Zauważ że w dziale enduro
    >nie ma ani jednego dwusuwa, niezależnie od pojemności, bo nawet "setką" 2T
    >w terenie trzeba już naprawde umieć latać.
    Co do terenu to sie nie wypowiem bo nie jezdze. Ale taka 125 w sporcie to
    tez potrafi niezle namieszac. Wiec co za roznica czy ktos bedzie jechal 160
    na 125 czy 190 na 500. Zabic sie mozna i przy 60.
    Reasumujac czy tworzenie przedzialu dla motocykli pierwszych od pewnej
    pojemnosci ma sens skoro wszystko zalezy od rozsadku kierownika?
    Umiejetnosci mozna nabyc, rozumu nie.

    pozdrawiam

    --
    BartekGSX6F