  • Data: 2009-03-09 11:00:10
    Temat: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora

    BartekGSXF napisał(a):
    > Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał

    > Oj sa, sa. Tylko nikt do tego nie chce sie przyznac.

    Jest ich cholernie malo.

    > No wlasnie, czy manewrowanie lekkim moto nie nauczy swiezego podpierania sie
    > noga w sytuacji awaryjnej. Przeciez to jest odruch. Odruch ktorego nalezy
    > sie oduczyc, bo przeciez nie podeprzesz noga motocykla wazacego > 230 kg.
    > Zreszta latwiej jest balansowac moto ciezszym (?) bo pierdoped z zalozenia
    > lekki zupelnie inaczej zachowuje sie jak normalne moto.

    No nie wiem, nie wiem... Sa sytuacje, w ktorych i Goldasa trzeba noga
    podeprzec i nie ma w tym nic zlego. Swoja droga, jak ktos opanuje
    manewrowanie pierdzikiem, to bedzie wiedzial, czego szukac (jak
    manewrowac) po przesiadce na cos zdecydowanie ciezszego. Dla mnie
    dowodem na potwierdzenie tej teorii sa obserwacje manewrow parkingowych
    "mlodych gniewnych" na ciezkich maszynach - osoby, ktore zaczely od
    ciezkich maszyn po prostu nie maja odwagi i swiadomosci, co i jak mozna
    z motocyklem zrobic podczas parkowania.

    > Nie powinienes napisac "mlodziezy"? ;) Bo czym sie rozni swiezynka 17 od 40
    > ??
    No wlasnie takich "mlodych gniewnych" mam na mysli. Tyle, ze czesto ci
    nastoletni naprawde bez kompleksow dopadaja sie przyslowiowej wueski,
    ktorej moc i osiagi zdaja sie im wprost z kosmicznego mysliwca. Z kolei
    ta "mlodziez" z trojka czy nawet czworka z przodu jest tak przejeta
    realizacja swoich marzen, ze nabywaja dziwnej wady wzroku skutkujacej
    niewidzialnoscia pojazdow innych (mniejszych) od wymarzonej 30 lat temu
    maszyny. No i drobia pozniej w miejscu albo wloka odnoza dolne podczas
    nabierania predkosci.
    A wlasnie na tej przyslowiowej wuesce nauczyliby sie, jak motocykl
    zachowuje sie podczas ruszania, hamowania, manewrow parkingowych (z
    predkoscia okolozerowa). Przesiadka na cos innego/wiekszego to juz tylko
    zmiana (w dol lub gore - w zaleznosci od konkretnego modelu) wartosci
    granicznych predkosci czy pochylenia - same zjawiska pozostaja te same.