  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: FAP MAZDA 6 2.0 - czy ma?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 14 Mar 2010 20:12:45 +0000

    Dnia Sun, 14 Mar 2010 19:38:04 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

    > Z tego co wiem to jedynym sposobem pozbycia sie FAP jest usuniecie go i
    > zmiana w komputerze. Jak juz pisalem jesli jezdzisz w trasach to luz,
    > wymiana (bo np. czyszczenie nic nie da, bo po prostu sie zuzyl) nastapi

    FAP się nie zużywa, to zwykłe sitko, tylko nieco zaawansowane
    technologicznie.
    Doczytaj może czym się różni FAP od katalizatora, dobrze?

    > czyszczenie ani procedura wypalania. Silnika nie wyrzucam, o ile
    > ekonomicznie uzasadniona jest jego naprawa, bo np. mozna kupic drugi.
    > Ale jezdzac po miescie mozna wymieniac filtr co 20kkm, to jest normalne?
    > Jak chcesz usunac przyczyne zapychania filtra jak przyczyna jest
    > jezdzenie po miescie? Producenci sami sie do tego przyznaja i wydaje mi

    Nie tyle jeżdżenie po mieście ile brak odpowiedniej temperatury, procedury
    czyszczenia są odpowiednio opisane.

    Jeżeli faktycznie zapcha się do stopnia nieodczyszczalnego w samochodzie,
    wystarczy go zdemontować i odczyścić poza autem. I tyle...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel