  • 41. Data: 2009-04-21 14:28:18
    Temat: Re: Ewolucja motocyklistów
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 15:17, WIR <w...@g...com> wrote:
    > 1. Kierownica jest powyżej lusterek samochodowych
    Nie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp.

    > 2. Siedzisz wyprostowany - widzisz wszystko nad osobowkami
    Na skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm.

    > 3. Co mnie przy jezdzie po miescie obchodzi brak owiewek?
    To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia.

    > male odcinki, to mozna bez owiewek
    Oczywiście, że można. Wszystko można.

    > 5. Mala masa - same zalety.
    Kymco Agility - 110 kg. Zatankowany :)

    > Warszawa-Mińsk Mazowiecki-Warszawa i jedyne co mi przy takim
    > przelocie przeszkadza to brak normalnego szosowego integrala
    Ale to już trasa, nie? A poza tym wszystko fajnie póki nie pada :)

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 42. Data: 2009-04-21 14:51:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 15:17:04 +0200, WIR <w...@g...com> wrote:

    [skuter vs supermoto]

    > serio?
    > nie zauwazylem. Jezdzi sie tym po miescie wygodniej, niz skuterkiem
    > 50ccm.

    A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

    Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
    gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy, na polskie
    drogi miejskie to enduro ma porządne zawieszenie i duże koła i to jego
    główny plus. :-)

    > WIR
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 43. Data: 2009-04-21 14:54:03
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 21 Kwi, 16:28, Nikanor <p...@g...com> wrote:
    > Nie dotyczy Kangoo-podobnych, Zafir, Galaxów, Espaców itp.

    tez od gory mijam ich lusterka - dopiero transity i niektore 4x4 maja
    lusterka dokladnie na tej wysokosci, co ja

    > Na skuterze też siedzisz prosto i na wys. między 72-85 cm.

    ogolna uwaga do pozycji na skuterze - jest niby wygodna ale przy
    awaryjnych sytuacjach wg mnie malo stabilna.
    Rok jezdzilem na vespie LX 50 i czasami na innych pierdopedach i jakos
    pewniej czuje sie na motocyklu, niz na 'krzesle' - ale to oczywiscie
    czysto subiektywne odczucie

    > To zależy, jak dużo jeździsz od października do kwietnia.

    jezdzilem w zeszlym roku do konca listopada, potem w kazdy sloneczny
    weekend w zimie (czyli srednio 2x na miesiac) i od polowy marca
    codziennie do biura - powaznie. Po prostu nie ma walka, zawsze trzeba
    sie ubrac w ciuchy motocyklowe + buty motocyklowe - co swoja droga
    jest dobrym przymusem, bo jak pomysle, co mogloby sie stac przy glebie
    wtedy, kiedy pomykalem na pierdziku w sandalach, szortach i hawajskiej
    koszulce - to mi sie nieciekawie robi ;)

    A tak podsumowujac - kazdy woli co innego i o to chodzi nie? ;) Mnie
    nawet widok czopkow z fredzlami przy kierowniczy cieszy, mimo ze
    osobiscie za cholere bym tym nie jezdzil .

    Ja z checia mialbym tez skuterek - powiedzmy taki 250, a nie 50, zeby
    jednak nie katowac biedactwa ciagle na maxa. Tyle, ze nie stac mnie na
    wiecej, niz 1 motocykl - wiec wole miec cos, co na codzien dowiezie
    mnie szybko i sprawnie do pracy, wieczorami pozwoli sie pobawic na
    jakims duzym parkingu w proby slide'ow, jakies krotkie jazdy na kole
    itp, a od swieta nawet umozliwi mi wjechanie w piach (bo w bloto na
    dunlop sportmax to nie radze wjezdzac hehe) - o tutaj mi sie wlasnie
    wazna przewaga nad skuterem przypomniala - na supermoto masz w dupie
    krawezniki.
    A jak mam przewiezc cos wiecej niz notebook, ciuchy na silownie, albo
    teczke z dokumentami - to wsiadam w samochod, wlaczam klime, radio
    odprezam sie - i oczywiscie patrze w lusterka :)

    WIR

  • 44. Data: 2009-04-21 14:56:16
    Temat: Re: [laickie] Ewolucja motocyklistów
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 14:55:15 +0200, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    [...]
    > Mało jest męskich z kardanem.

    Że niby BMW to dla pedałów? ;-) [No w sumie...]

    Zawsze jest Paneuroplan i pociotki :-) Paneuro to w
    zasadzie taka większa devilka, też silnik V, kardan,
    owiewki... tylko trochę cięższy :->

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 45. Data: 2009-04-21 15:09:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 16:00:20 +0200, huck napisał(a):

    > to za?ó? t?umiki =)
    > t?umiki wiatru ?

    nie jedz tyle fasoli. Nie będą potrzebne :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    BMW R1100GS '94 (DC)

  • 46. Data: 2009-04-21 15:11:09
    Od: WIR <w...@g...com>

    On 21 Kwi, 16:51, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:
    > A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

    do ok 0 stopni standardowe starczaja - po prostu nie odkreca sie z
    pelnej pyty na wyjsciu z zakretu i zostawia margines bezpieczenstwa
    (czytaj troche dalej od puszek, niz przy cieplejszym otoczeniu).
    A jak z nieba leci biale gowno i jest generalnie syf, to ja juz nie
    czuje frajdy w jezdzeniu motocyklem po miescie - wtedy to mozna sobie
    jakims tanim pstem na bloto w 2T po blocie polatac dla frajdy w
    weekend.

    > Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
    > gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy

    dokladnie.
    Podloga w skuterkach niestety czesto ma kontakt z podlozem przy
    podjezdzaniu pod kraweznik. Dodatkowo kazda nierownosc drogi to lekka
    niepewnosc, gdzie sprzet poleci.

    WIR

  • 47. Data: 2009-04-21 15:15:25
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    ale ABS to juz cyba nie Kymco? a to miala byc jedna z przewag he?
    a 110 kg to juz nie DL650 nie?
    to porownujemy jeden na jeden czy po dowolnym fragmencie z kazdego?

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 48. Data: 2009-04-21 17:19:12
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" napisał :
    > Mało jest męskich z kardanem.

    Eeee tam.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 49. Data: 2009-04-21 17:25:30
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Marcin Narzynski pisze:
> [...]
    > temu pierwszy raz przejechałem się samochodem z automatem - jestem w tym
    > zakochany), podoba mi się, że jest obudowany - sprawia wrażenie
    > bezpieczniejszego, wydaje mi się uniwersalny i do miasta, i w bliskie
    > trasy (w dalekie i tak pojadę samochodem), daje spory komfort pasażerowi
    > (moje dziecko z pewnością nie raz przejedzie się z tatą), i przede
    > wszystkim: podoba mi się z wyglądu (Suzuki Burgman).
    >
    > Podobają mi się też te "małe" pięćsetki: Suzuki GS 500, Kawasaki ER-5,
    > Honda CB-500, ale brak w nich owiewek, automatu i chyba mały pasażer

    No i widzisz, częściowo sam sobie odpowiedziałeś. Tak samo jest z
    motocyklami. Większy ma lepsze owiewki, dłuższą kanapę, itp. Z tym, że
    większy motocykl nieporównanie trudniej ogarnąć niż większy skuter. Waga
    i rozmiary robią swoje, więc taniej wprawiać się na małych, prostych
    sprzętach.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 50. Data: 2009-04-21 18:22:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-21 16:51:25 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > A opony zimowe do supermoto są? ;-)))

    A do jakiegokolwiek motocykla w luckim rozmiarem kół są?

    > Aczkolwiek IMO "skuter na miasto lepszy od supermoto" może być prawdziwe
    > gdzieś we Włoszech czy Niemczech gdzie asfalt jest równy,

    He he, się byś zdziwił. W północnych Włochach asfalt wcale nie jakiś
    mega równy (oczywiście lepszy niż u nas, ale bez szału). A ulubione
    pojazdy motocyklowe włochów, to maxiskutery i Bumy - jednego i drugiego
    jeździ tam od cholery.
    Ale to pewnie dlatego, że precli nie czytają, przecież nieraz już tu
    było, że ani jedno, ani drugie nie nadaje się do zatłoczonego miasta.
    Aaa, Bumowe boksery często można tam zobaczyć w miastach z bocznymi kuframi.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco