  • 1. Data: 2012-06-20 08:24:40
    Temat: Euro 2012: Stadiony zamiast elektrowni atomowej to kryzys
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@g...pl>

    Stało się coś niedobrego dla Polski, jest już półmetek rozgrywek i zostaną
    niedługo niezagospodarowane stadiony. Mało kto wie, że stadiony Euro 2012
    wpuszczą Polskę w kryzys gospodarczy. Tak jak Grecję czy Portugalię, które nie
    mają elektrowni atomowych. Jest ciekawy klucz gospodarczy, kraje które nie
    mają elektrowni atomowej i taniej energii elektrycznej bankrutują. Jak to się
    stało, że państwo, które nie ma elektrowni atomowej buduje stadiony? I Polska
    podzieli losy tych państw. Bowiem Euro 2012 w w kraju budowane jest wielkim
    wysiłkiem. Już jest mała tąpnięcie w skutek Euro , Urząd Statystyczny podał w
    maju wynagrodzenia spadły o 3% w porównaniu z majem roku ubiegłego. Już dziś
    wiadomo, że cena kilowata energii podrożeje w przyszłym roku do 40 gorszy. Co
    oznacza, że w zimie godzina ogrzewania piecykiem o mocy 2,5 kw będzie droższa
    o 1 złoty. Marzenia o tanim prądzie z elektrowni atomowych wraz z Euro 2012
    organizowanym przez Polskę, biedny kraj, się skończyły. A Polsce grożą w
    niedługim czasie wyłączenia prądu. Za to będziemy grać w piłkę. Nie będzie
    energetyki na poziomie ani też piłki nożnej na poziomie. Jak pokazały występy
    polskiej drużyny Smudy. Ta podwyżka na pewno odbije się na gospodarstwach
    domowych. Zrobiono tą podwyżkę ceny energii pewnie tak sprytnie czasowo, aby
    ludzie nie kojarzyli tej podwyżki z organizacją Euro. I znowu Czesi. Albo
    Węgrzy czy Finowie. Mają elektrownie atomowe, nie organizowali Euro i nie będą
    organizować w najbliższym czasie. Ale mają tani prąd. Poprzednia rezygnacja z
    elektrowni atomowej w Żarnowcu cofnęła Polskę technologicznie o 20 lat.
    Jednocześnie uzależniła energetycznie od rosyjskiej energetyki. Budowa
    stadionów Euro 2012 opóźni Polskę o kolejne 20 lat. I o to chodziło Moskwie i
    tym Janukowyczom ze wschodu. Za to będą płacić Polacy z własnej kieszeni.

    Euro to tak jakby porównując państwo do gospodarstwa domowego, ktoś kto ma
    długi, nie ma w domu centralnego ogrzewania, kupował luksusowy samochód żeby
    się pokazać na mieście. Wiadomo jak ktoś taki jest oceniany i jak ktoś taki
    kończy.

  • 2. Data: 2012-06-20 09:12:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    IDŹ DO LEKARZA!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2012-06-20 09:43:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > IDŹ DO LEKARZA!!!!!!!!!!

    A ty do okulisty.

    Marek

  • 4. Data: 2012-06-20 10:14:48
    Od: K <...@...c>

    W dniu 20-06-2012 08:24, Marcin Rolicki pisze:
    > Stało się coś niedobrego dla Polski, jest już półmetek rozgrywek i zostaną

    Rolnicki: co z ta bomba atomowa na ełro?

  • 5. Data: 2012-06-20 10:31:12
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marcin Rolicki napisał:
    > Nie będzie energetyki na poziomie ani też piłki nożnej na poziomie.

    A co ma piernik do wiatraka?

    > I znowu Czesi. Albo Węgrzy czy Finowie. Mają elektrownie atomowe, nie
    > organizowali Euro i nie będą organizować w najbliższym czasie. Ale
    > mają tani prąd.

    Czesi mają też autostrady (niby płatne ale w porównaniu z naszymi to
    pikuś), kwitnący przemysł samochodowy posiadający markę od lat kojarzoną
    z Czechami i całkiem niezłe rowery (np. Author).

    A u nas? Romet padł, FSO padło i mimo licznych rozpaczliwych prób
    reanimacji nie powstało, nie mówiąc o wytworzeniu rozpoznawalnego w
    świecie auta kojarzonego wyłącznie z Polską, no a o autostradach przy
    okazji Euro nasłuchaliśmy się już dość dużo.

    Zastanawiam się, czy nie dopatrywać się przyczyny w jakichś naszych
    cechach narodowych, które powodują, że potrafimy się zebrać do kupy
    tylko w obliczu poważnego przeciwnika. Mecz z Rosją był nawet na
    poziomie. A z Czechami... szkoda gadać.

    Onegdaj byłem na spotkaniu, na którym padła teza, że i Węgrzy i Finowie
    mają produkty informatyczne jednoznacznie kojarzone z ich krajami. My
    natomiast nie. Tylko że potem okazało się, że wprawdzie takowych nie
    mamy, ale potrafimy zapełnić określone nisze rynkowe i zarabiać na tym
    pieniądze.

    To taki lekki OT.

  • 6. Data: 2012-06-20 10:44:37
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Rolnicki: co z ta bomba atomowa na ełro?

    Przerobił na elektrownie atomową.

  • 7. Data: 2012-06-20 11:05:25
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-06-20 10:31, Bartłomiej Zieliński pisze:
    > Onegdaj byłem na spotkaniu, na którym padła teza, że i Węgrzy i Finowie
    > mają produkty informatyczne jednoznacznie kojarzone z ich krajami. My
    > natomiast nie.

    jak nie, a nasza klasa?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 8. Data: 2012-06-20 11:07:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > jak nie, a nasza klasa?

    Spotkanie było w 2001 roku.

  • 9. Data: 2012-06-20 11:08:02
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Bartłomiej Zieliński nabazgrał(a):

> [...]
    > pikuś), kwitnący przemysł samochodowy posiadający markę od lat kojarzoną z
    > Czechami i całkiem niezłe rowery (np. Author).

    A co tam czeskiego zostało ?? dla mnie Skoda VW

> [...]
    > świecie auta kojarzonego wyłącznie z Polską, no a o autostradach przy
    > okazji Euro nasłuchaliśmy się już dość dużo.

    FSM został i dalej robi Fiata

> [...]
    > w obliczu poważnego przeciwnika. Mecz z Rosją był nawet na poziomie. A z

    Zawsze tak było, czym mocniejszy przeciwnik tym lepsza postawa naszych, jak
    gramy ze średnikami to albo przegrywamy albo męczymy się na remis.

> [...]
    > natomiast nie. Tylko że potem okazało się, że wprawdzie takowych nie mamy,
    > ale potrafimy zapełnić określone nisze rynkowe i zarabiać na tym

    Powiem ci że myśli Węgierskiej nie kojarze. Chyba że chodzi ci o tokaja.

  • 10. Data: 2012-06-20 20:23:01
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > a o autostradach przy
    > okazji Euro nasłuchaliśmy się już dość dużo.

    Przy czym większość nie do końca zgodne z prawdę, co i lepiej zresztą.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek