  • 11. Data: 2011-02-16 14:07:31
    Temat: Re: Estetyczne 4-8 diod na obudowie.
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wydaje mi się że 3 jest optymalne.

    > Kilkanascie sztuk.

    > Obudowę mam gotowa - to obudowa na szynę DIN.
    Bardzo latwo sie wierci. Nawet dla jednej sztuki robię metalowy wzornik z
    blachy stalowej grubej na 2mm. W blasze można wszystko wtrasować. Ręcznie da
    się to zrobić z dokładnością do 0,1mm. Potem przykląda się wzornik i wierci
    przez otwory we wzorniku. Prostokątne otwory rozpiłowuje się plilnikiem przez
    wypilowany we wzorniku otwór. Proste jak budowa cepa. Wychodzi jak z fabryki.

  • 12. Data: 2011-02-16 14:10:01
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > fi 3 się mieszczą. fi 5 nie. Położenie diod sygnalizuje pracę wyjść i
    > muszą być ułożone w pewien szczególny sposób. Idealna była by linijka
    > świetlna ale do montowania *na* obudowę a nie do płytki.

    Daj może światłowody do LEDów. Te z linku poniżej mają soczewki które
    otaczają swoim brzegiem krawędź otworu. Moze są tez jakieś zgrabne
    światłowody prostokątne (dla linijek) zintegrowane z oprawką wstawianą w
    otwór w płycie czołowej.
    http://www.tme.eu/pl/pages/New_Product:swiatlowody-d
    o-diod-led.html

    MD

  • 13. Data: 2011-02-16 14:44:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Duzo zdolnosci wymaga estetyczne wywiercenie 8 dziur w metalu,

    w plastiku.

  • 14. Data: 2011-02-16 17:49:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wydaje mi się że 3 jest optymalne.

    > Kilkanascie sztuk.

    > Obudowę mam gotowa - to obudowa na szynę DIN.

    No do kilkanastu sztuk nie opłaca się dawać komuś zarobić. Ja zrobiłem to
    tak:

    Szablon z dziurkami 0.5mm przykręcony do wsporników zamiast płytki. Przez
    dziurki zaznaczyłem wiertłem punkty. Wiertarką wywierciłem dziury fi 2.9. Z
    drugiej strony (czyli tej widocznej) nawierciłem otwory na głębokość 0.2mm
    frezem 90°. Wyszło minimalnie nieliniowo (bo jestem dupa, a nie mechanik),
    ale dość porządnie. Aha, wiertarka kolumnowa oczywiście, z łapy nie będzie
    ładnie. Lepiej byłoby zrobić szablon z blachy, albo jeszcze lepiej mieć
    imadło ze śrubą mikrometryczną do przesuwania, ale bez przesady. Szablon z
    blachy zrobiłbym, jakbym miał zrobić 10 sztuk, robiłem 1. A szablonem z
    dziurkami była płytka montażowa, na której potem zmontowałem wsio :-).

    Waldek

  • 15. Data: 2011-02-16 19:14:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Musze wyprowadzić na plastikowa obudowę 4 oraz 8 diod w jednym rzędzie.
    > Idealem były by jakaś oprawka wystepująca w różnych wariantach ilości
    > diod. Znaczenie ma wielkość - diody fi 3 i jest dośc ciasno. Tak
    > naprawdę forma dowolna, byle by sprawiało wrażenie estetycznej. Osobne
    > oprawki się nie mieszczą. Widział ktos kiedyś coś podobnego? Probowałem
    > linijek świetlnych, ale nie ma jak tego przymocować do obudowy a nie mam
    > czym zrobić estetczynej dziury. Fajnie jak by diody nie wystawały za
    > wysoko.

    Nawierć według wzornika. Wzornikiem może być np. płytka uniwersalna albo
    Twoja docelowa płytka. Nawiercasz cienkim wiertłem tak, żeby docelowe
    wiertło pewnie w tej dziurze się zaczepiło. I później rozwiercasz. Da
    się to zrobić dokładnie i porządnie :).
    Są też obudowy na szynę DIN z czerwonym pleksi z przodu :)

    Konop

  • 16. Data: 2011-02-17 01:21:18
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

> [...]
    > blachy zrobiłbym, jakbym miał zrobić 10 sztuk, robiłem 1. A szablonem z
    > dziurkami była płytka montażowa, na której potem zmontowałem wsio :-).

    Jak byś te dziurki 0,5 w szablonie rozwiercił na średnicę wiertlą docelowego i
    wiercil docelowym pzrez szablon to by wyszło dobrze.

  • 17. Data: 2011-02-17 15:21:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.02.2011 02:21, schrieb kogutek:

    > Jak byś te dziurki 0,5 w szablonie rozwiercił na średnicę wiertlą docelowego i
    > wiercil docelowym pzrez szablon to by wyszło dobrze.

    Nie, tak lepiej z różnych powodów. Po pierwsze wiertło docelowe się może
    ośliznąć, jeżeli szablon nie jest z grubej blachy. Po drugie jak pisałem
    mój szablon był z płytki montażowej, a tam miałem tylko miejsce na max.
    1mm między punktami lutowniczymi. 0.5 pasowało.

    Waldek