  • Data: 2006-03-31 18:57:09
    Temat: Re: Erricsson versus Saf Tehnika
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Saf dla STM-1 podaje czulosc -64dBm, anteny maja podobne zyski (tu ameryki
    > nikt na nowo nie odkryje)

    ericsson -65dBm

    > Hmm to ciekawe, mozesz sprecyzowac o jakiej konkretnie dostepnosci w skali
    > roku mowimy ? Z tym podskakiwaniem mocy to ja bym sie tak nie rozpedzal,
    > standardowo radia na 38GHz maja okolo +14dBm. O jakiej modulacji
    > rozmawiamy?
    > Saf dla linii SDH ma 128QAM. Wnioskujac po czulosci ktora podales to
    > pewnie
    > bedzie podobnie.

    bardzo podobnie, ogólnie licze tak
    Antena 0.6m - 44dBi
    FSL(6km@38GHz) = 139.56dB

    czyli 44+44-139.56 = -51.56dBm

    acha - jeszcze jedno, żeby nie trzeba było sanepidu, moc musi być nie
    większa niż 15W (~42dBm), czyli trzeba by ze 2dB jeszcze zabrać
    a więc sygnał po 2giej stronie będzie -53.56dBm przy mocy nadawania -2dBm
    czułość -65dBm, czyli zostaje 11,44dB Fade Marginu (tak to się chyba nazywa)

    11.44dB to nie jest jakaś porażająca wartość, ale - w momencie gdy będzie
    gęsta mgła / śnieżyca /ulewa,
    radio automatycznie może podskoczyć do 15dBm, czyli o 17dB w górę (z -2dBm)
    11.55dB + 17dB = 28,55dB - a to już jest chyba sporo nawet na dupiate
    warunki pogodowe.

    Czy gdzieś się pomyliłem ? Oczywiście trzeba dobrze ustawić anteny i
    zakładam 100% widoczność.

    Marcin