  • 11. Data: 2002-06-18 09:30:08
    Temat: Re: EraNet a news.tpi.pl
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisała
    news:h8ilea.34t.ln@greebo.hell.pl...
    > nie sądzę, żeby niusadmini zmieniali swoją politykę bezpieczeństwa

    A jakiez to niebezpieczenstwo indukuje uzytkownik SDI (o stalym IP)?

    > ,-=-. ,>@<. ,(O). ,-=-. Asia Jędrychowska ,\|/.

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 12. Data: 2002-06-18 13:15:58
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Moi <M...@...pl> wrote:
    > "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisała

    > A jakiez to niebezpieczenstwo indukuje uzytkownik SDI (o stalym IP)?

    Mowa była o Eranecie, nie o sdi.

    a.
    --
    ,-=-. ,>@<. ,(O). ,-=-. Asia Jędrychowska ,\|/.
    `'.'' `'.'' `'.'' `'.'' `'.''

  • 13. Data: 2002-06-18 13:19:04
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Tue, 18 Jun 2002 09:30:08 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Moi <M...@...pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <aemm8k$apf$1@news.tpi.pl>, co następuje:

    > A jakiez to niebezpieczenstwo indukuje uzytkownik SDI (o stalym IP)?

    Zaraz, skąd tu nagle jakieś SDI? Providerzy wpuszczają na swoje servery
    tylko swoich klientów i koniec. Bo tak im się podoba. Nie chodzi
    tu stricte o stwarzanie niebezpieczeństw przez jakieś SDI, tylko o
    ograniczenie dostępu. To też jest element "polityki bezpieczeństwa".

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 14. Data: 2002-06-18 13:27:52
    Od: "Artur Witkowski" <w...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisała
    >
    > A jakiez to niebezpieczenstwo indukuje uzytkownik SDI (o stalym IP)?

    Np jezeli zacznie je spamowac, wyegzekwowanie od innego providera
    odciecia urzytkownika, czy tez wyslania upomnienia bedze zapewne
    trudniejsze, niz zrobienie tego samemu.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-06-18 15:33:17
    Od: Sławomir Szczyrba <s...@h...pl>

    Ciekawe. Moi twierdzi, że:

    > Pryncypium mi sie podoba, jednakze w sytuacji, kiedy ktos korzysta
    > z notebooka, w pracy (np. Polpak), w domu (np. ProviderX) i na wycieczce
    > (np. EraNet) i jest uzalezniony[1] od newsow, to, teoretycznie, powinien
    > sciagac _te same_ grupy, z _tymi samymi_ postami (naglowkami)
    > trzykrotnie, na ten sam komputer (notebook), jesli chce cokolwiek
    > napisac.

    Nie. Powinien :
    1) zerknąć na pl.news.czytniki
    2) spytać o chomika
    3) ssać tylko nowe posty, niezależnie z którego serwera aktualnie korzysta.
    :)

    > Moi

    Sławek
    --
    ________ BOFH excuse 199:
    _/ __/ __/ the curls in your keyboard cord are losing electricity.

  • 16. Data: 2002-06-18 15:34:00
    Od: Maciej Anczura <s...@s...pl>

    Moi wrote:

    > A jakiez to niebezpieczenstwo indukuje uzytkownik SDI (o stalym IP)?

    ISP bardziej zależy na zapewnieniu odpowiedniej jakości świadczonej
    przez siebie usługi; nie mają obowiązku bycia 'dobrym wujkiem', wpuszczania
    wszystkich chętnych i obniżania poziomu tejże usługi ruchem generowanym
    przez obcych klientów. Pomijam fakt, że w ogóle nie mają obowiązku
    utrzymywania serwera news. ;) Co zaś się tyczy bezpieczeństwa; limitowanie
    dostępu tylko dla swoich klientów ma tę zaletę, że w przypadku abuse
    wystarczy odciąć delikwenta od swojego 'lokalnego' newsserwera.

    --
    Maciej Anczura

  • 17. Data: 2002-06-18 18:27:11
    Od: User VATAZHKA <v...@p...bedlam.org.pl>

    > A jaki interes ma TPSA w udostępnianiu serwera news klientom konkurencji ?

    No i jeszcze "kwestia A. Busewicza"...

    --
    E pluribus UNIX.

  • 18. Data: 2002-06-18 18:55:57
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Daniel Podlejski" <u...@u...eu.org> napisał
    .
    > A jaki interes ma TPSA w udostępnianiu serwera news klientom konkurencji ?

    Sadze, ze taki sam, jak kazdy 'udostepniacz niusow' komukolwiek - zaden.
    Tylko przyzwoitosc (niezakladanie dyskryminacji).

    > Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 19. Data: 2002-06-18 19:43:30
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
    : Sadze, ze taki sam, jak kazdy 'udostepniacz niusow' komukolwiek - zaden.
    : Tylko przyzwoitosc (niezakladanie dyskryminacji).

    Dyskryminacji ? Jakiej ? Nie masz dostępu, bo jesteś murzynem ?

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... You can check out any time you like

  • 20. Data: 2002-06-18 22:17:11
    Od: "Marek Iwanejko" <m...@h...tpi.pl>

    Moi <M...@...pl> wrote:
    > Czy komunikat "Nie masz uprawnien..." (or so) przy probie wyslania
    > postu na TePSowy newsserwer przez EraNet oznacza, ze istnieje
    > jakas dyskryminacja EraNetowych IP na news.tpi.pl?

    Nie. Oznacza to, że EraNet nie ma adresów z klasy Polpaka
    lub administratorzy EraNetu nie wskazali swoim użytkownikom
    właściwego serwera Usenet News.

    > I, jeszcze, (IF TRUE) czy ma to sens?

    Tak. Optymalnie jest jak klienci się łączą do news-serwera będącego
    w tej samej sieci - unika się wtedy dodatkowego obciążenia
    łączy międzyoperatorskich. Inne zalety:
    - większa szybkość usługi
    - lepsza kontrola nad nadużyciami.

    pozdr,
    m.

    --
    Usuń "hehe" z mojego adresu aby do mnie napisać.