    From: chesteroni <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Era i absurd przy przedłużaniu umowy
    Date: Mon, 10 May 2010 01:55:23 +0200

    Piotr M wrote:

    > Ale jak można zamienić telefon na bonus w obrębie tej samej umowy?
    Jak swego czasu przedłużałem na rok w orange (skąd uciekłem potem do
    Ery), to oferta była taka, że były sobie różne bonusy dla
    przedłużających. Wśród nich jakieś dodatkowe minuty, jakieś pakiety SMS,
    zniżki na telefony itp.
    Jak nie brałem telefonu, to mogłem sobie wziąć coś innego. Tak po prostu.

    > Sprzedaj tak jak piszesz ten telefon na Allegro i kasę jaką dostaniesz
    > zamień na ten bonus. Da się?
    Ale po co i ja, i Era mamy sobie dupy zawracać? Nie mogą mi tej ceny
    telefonu zaoferować jako bonusową usługę?

    > A jest ogólnie taka możliwość? Podpisania umowy z telefonem i rezygnacja
    > z niego na korzyść jakiegoś bonusu?
    No własnie nie ma, co uważam za idiotyzm.

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale
    > to zamiast powyższego (albo w następstwie), nie możesz skorzystać z
    > oferty bez telefonu?

    Bardzo bym chciał skorzystać z takiej oferty, ale ktoś wpadł na
    rewelacyjny pomysł wywalenia z oferty bez telefonu dodatkowych minut, w
    związku z czym wygląda to mniej więcej tak:

    bez telefonu: tańszy o 20zł abo i... nic, kompletnie nic więcej

    z telefonem: dodatkowe minuty (70 albo 120 w moim przedziale cenowym),
    usługi promocyjne typu wybrana osoba 200 minut czy sieć rodzinna za 5zł
    a nie za 25zł i do tego jeszcze parę stówek dotacji w postaci telefonu
    (której to dotacji wcale nie chcę - wolę mieć jakieś dzwonienie do Ery
    taniej, pół rodziny mam w Erze).

    Gdybym w ofercie bez telefonu miał standardową cenę abo (bez zniżki
    20zł) i wszystkie bonusy oferty z telefonem (poza telefonem) to i tak by
    to było korzystniejsze - mam 20 minut więcej za tę samą cenę! I nie
    miałbym problemu braku promocyjnych cen na te tańsze dzwonienia do Ery
    (sieć rodzinna i wybrana osoba).

    Do tego w ofercie z telefonem za 1zł dają aparat wart ok. 300 na allegro
    (zaniżam cenę, bo nie szukałem dokładnie, widziałem ceny 350-450).

    Przecież to wszystko nie ma ekonomicznego sensu (przez te dodatkowe
    minuty w promocji dorzucane do telefonu) !

    --
    pozdrawiam,
    chester