  • 1. Data: 2009-07-07 08:27:43
    Temat: Era, Play, Orange, Plus Wspolny komórkowy internet ?
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Czy to sie może udac ? Co na to powie UKE ?

    http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /era-orange-plus-i-play-polacza-sily,1334452,56

  • 2. Data: 2009-07-07 08:32:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Imiennika pisze:
    > Czy to sie może udac ? Co na to powie UKE ?
    >
    > http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /era-orange-plus-i-play-polacza-sily,1334452,56

    Nie uda sie bo:
    a) jedna firma moze zlozyc wniosek do przetargu na JEDNA pare czestotliwosci
    b) jesli kazdy zlozy na inna zawala sprawe bo w przetargu bedzie
    wymagane minimalne pokrycie i istnieje szansa ze ktos ich przeskoczy.

    Do rozdania jest:
    3x(2x20MHz) i 1x(2x10) w pasmie 2500-2690 do tego 3x5MHz w TDD UMTSu.

    Mamy wiec minimum 4 operatorow LTE

  • 3. Data: 2009-07-07 08:38:06
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    /era-orange-plus-i-play-polacza-sily,1334452,56

    Notabene pewnie o tym przeczytamy w stanowisku operatorow bo wczoraj
    skonczyly sie konsultacje w sprawie dokumentacji przetargowej

    wiec jest szansa na przetarg jeszcze w tym roku

    w sprawie ogłoszenia rozpoczęcia postępowania konsultacyjnego
    dotyczącego przetargu na 7 rezerwacji częstotliwości z zakresu 2010 -
    2025 MHz, 2500 - 2570 MHz oraz 2620 - 2690 MHz, na obszarze całego
    kraju, przeznaczonych do świadczenia usług telekomunikacyjnych w
    sieciach szerokopasmowego dostępu bezprzewodowego w służbie ruchomej

    Co ciekawe przetarg na 2570-2620 ogloszony wymaganie 20% pojemnosci na
    bezplatny internet

  • 4. Data: 2009-07-07 08:47:47
    Od: " " <w...@g...pl>

    Imiennika <i...@v...pl> napisał(a):

    > Czy to sie może udac ? Co na to powie UKE ?
    >
    > http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /era-orange-plus-i-play-pol
    > acza-sily,1334452,56

    Oby się udało, na zachodzie, zwłaszcza w UK operatorzy razem budują sieć. JEst
    taniej i szybciej, no i skończyłyby się dyskusję czemu operator x ma w danym
    miejscu zasięg a operator y nie ma :)

  • 5. Data: 2009-07-07 09:01:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    w...@g...pl pisze:

> [...]
    > taniej i szybciej, no i skończyłyby się dyskusję czemu operator x ma w danym

    Hmm mysle ze nei przejdzie pozatym wywraca to nieco dokumentacje
    przetargowa bo jak rozumiem opy by chcialy cale pasmo ... za darmo
    najlepiej. Ze tez porazka UMTS niczego nikogo nie nauczyla.

    Bez conajmniej dwoch nowych graczy nie bedzie dobrze, na szczescie
    co-opy juz sie na DVB-H przjechaly

  • 6. Data: 2009-07-07 09:07:41
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najlepiej. Ze tez porazka UMTS niczego nikogo nie nauczyla.
    >
    > Bez conajmniej dwoch nowych graczy nie bedzie dobrze, na szczescie co-opy

    E tam, mogą wystartować pojedynczo a po wygraniu powołać spółkę i wnieść
    częstotliwości w wianie.

  • 7. Data: 2009-07-07 09:14:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Jul 2009 08:47:47 +0000, napisał(a):

    > Oby się udało, na zachodzie, zwłaszcza w UK operatorzy razem budują
    > sieć. JEst taniej i szybciej, no i skończyłyby się dyskusję czemu
    > operator x ma w danym miejscu zasięg a operator y nie ma

    A mi to pachnie dzieleniem rynku albo budową kolejnej Tepsy, jaka była
    jeszcze 10 lat temu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 8. Data: 2009-07-07 09:22:50
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > E tam, mogą wystartować pojedynczo a po wygraniu powołać spółkę i wnieść
    > częstotliwości w wianie.

    A jak ktorys z nich nie wygra. Zauwaz ze przy starcie trzeba podac
    pokrycie kraju wiec jak podadza 25% powierzchni to maja marne szanse
    nie? Inna rzecz ze i tak glownie decyduje cena wiec z punktu widzenia
    UKE istnienie konsorcjum nie robi wrazenia.

    Zapytalem UKE o te konsorcjum i czy warunki przetargu sie zmieniaia

  • 9. Data: 2009-07-07 13:32:18
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    w...@g...pl pisze:

> [...]
    > taniej i szybciej, no i skończyłyby się dyskusję czemu operator x ma w danym

    jak dla mnie to powinno byc jak z np. pradem. Jest firma ktora odpowiada
    za przesyl i nalezy do panstwa. a korzystaja z tego wszyscy.

    a nie absurdy ze jedna gorka w okolicy i trzy maszty stoja, zamiast
    jedne z mocniejszymi przekaznikami...

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 10. Data: 2009-07-07 14:03:08
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    KuFeL pisze:

    > a nie absurdy ze jedna gorka w okolicy i trzy maszty stoja, zamiast
    > jedne z mocniejszymi przekaznikami...

    Niby tak, ale np w jednym bloku jest kilku providerów, kilka hurtowni
    obsługuje ten sam teren i ich handlowcy jeżdżą na tej samej trasie
    różnymi samochodami. Z czego to wynika, z wolnego rynku i konkurencji.
    Gdyby maszty były wspólne koszt byłby mniejszy ale czy dla końcowego
    usera i czy to w ogóle wyszłoby na dobre? Bo gdyby przykładowo walnęła
    taka wspólna instalacja, to co, głucho wszędzie ciemno wszędzie, dziura
    gsmowa.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?