-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.190
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
Date: Tue, 20 Aug 2024 19:44:41 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <va2km9$vcv$1@news.chmurka.net>
References: <v97qbj$o6c$1@news.chmurka.net>
<2...@4...com>
<v99f9h$6c7$4@news.chmurka.net> <v99ou7$dar$2@news.chmurka.net>
<v9b5ng$hkh$1@news.chmurka.net> <v9d0vo$5jc$1@news.chmurka.net>
<v9dahe$es8$1@news.chmurka.net> <v9dqsc$sai$1@news.chmurka.net>
<v9r746$s25$1@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 20 Aug 2024 17:44:41 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.190"; logging-data="32159";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:V2GGshKRzh8Wyv5zE0JfH/SEkvI=
sha256:PJBzmNEsdjYEdx10OVDTVxfzJgwF1DsqwaUvDt7FdZY=
sha1:9jBIwU2ZJngUaqNNNFxOY7A8g14=
sha256:jm3QTan+bu+eKU43Tc63QdjqM+tZIxuqIwzJbFuy2mc=
Content-Language: pl-PL
In-Reply-To: <v9r746$s25$1@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723765
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18.08.2024 o 00:10, ptoki pisze:
> Jak sie auto spali w calosci (albo do szkody calkowitej) to jeden kit
> czy ogien byl taki czy smaki. A jak widac z newsow w gazetach to
> zazwyczaj nieistotne czy pali sie elektryk czy benzyniak, jak sa ciasno
> upakowane to pala sie grupowo niezaleznie od tego ktory zaczal.
>
> A statystyki jakie widze to sa takie se. Nie widac duzych roznic w
> czestosci zapalen.
Bo to nie o one chodzi tylko o intensywność ognia i możliwości ugaszenia,
przy elektryku straż pożarna niewiele poradzi.
>
> Nie wiem jak sie transportuje spalinowce. Nie wiem czy sie im
> akumulatory odpina. Ale wiem ze paliwa maja w bakach ledwo ledwo.
> Co nie zmienia faktu ze jak sie zapala plastki w srodku od zwarcia to
> ilosc paliwa znaczenia nie ma.
Nikt nie odpina. Spalinowiec nowy się sam nie zapali. Palą się stare
zaniedbane albo grzebane przez lajkoników.
>
> I podobnie co do elektrykow. Nie wiem czy po wjezdzie do kontenera czy
> promu sie im latwo odpina akumulator.
Nie słyszałem.
>
> Tak czy siak, roznic narazie nie widze miedzy pozarami obu typow aut a
> nieco sie naszukalem bo tez elektryki uwazam za ulomne.
A ja widzę istotne, wyżej napisałem.
>
> Jak masz jakies ciekawe statsy to daj, chetnie poczytam.
Nie mam i nie szukam, nie interesuje mnie to, u mnie auto to jest sprzęt
do jeżdżenia z punktu A do B i z powrotem.
>>> IMHO pozar jest rownie prawdopodobny w obu przypadkach ale benzyniaka
>>> da sie ugasic zalewajac go woda.
>> No właśnie, albo pianą czy proszkiem.
>>
>
> Tak, to nie ulega watpliwosci. Dlatego jestem ogolnie za spalinowcami a
> elektryki uwazam za gorszy sort.
:)
>> pozostaje aby zwolnić i zatrzymać reakcję endotermiczną. Nic innego
>> nie pomoże, odcinanie tlenu za pomocą gaśnic nic nie daje.
>>
>
> Jest gorzej. Ogniwa w wannie nadal beda reagowac z ta woda (lit i inne
> metale).
To oczywiste, chodzi o schłodzenie i przerwanie reakcji endotermicznej.
>>
>> Chyba tak, ale co nas to obchodzi? to będzie mniejszy zasięg ale
>> będzie bezpieczniejszy.
>
> Nadal gorzej niz benzyniak.
Ano, wad mają więcej, np szybciej sie opony ścierają.
>> Wożenie kilkuset kilogramowej baterii to i tak wg mnie ślepa uliczka.
>> Akumulatory przepływowe które już są i może je usprawnią lepiej by się
>> nadawały, co prawda potrzebne by były wtedy dwa zbiorniki na
>> elektrolit ale za to tankowanie by było prawie takie same jak paliwem,
>> tankowalo by się świeży elektrolit a spuszczało zużyty.
>>
>
> IMHO to nadal slepa uliczka.
Ona wcale nie jest ślepa, akumulatory przepływowe możesz tankować jak bak,
czyli tak samo szybko jak teraz. Muszą je tylko dopracować no i są
bezpieczne.
Chińczycy budują elektrownię/baterię właśnie z takich akumulatorów i to
są setki MW.
Jesli tylko uda sie zrobic dwie rzeczy:
> Sprawny proces tworzenia weglowodorow z powietrza (co2) i wody, oraz
Zapomnij, to tylko baterie i grzyby potrafią ale to jest bardzo mało
wydajne i jak na razie nie zanosi się aby było lepiej.
> produkcja amoniaku z azotu w powietrzu to nasza cywilizacja rozkwitnie.
Nawet nie masz pojęcia jaki trujący jest amoniak, wyobraź sobie chmurkę
przy odłączeniu pistoletu jak z LPG, od razu jesteś mocno podtruty, o
wypadkach i rozszczelnieniach baku nawet nie chcę myśleć. Amoniak to
ślepa uliczka.
>>>
>>> Mam wrazenie ze historycy o dzisiejszym swiecie beda mowic "tacy
>>> wyedukowani a tacy glupi"
>> Jak na razie to wszystko idzie w złym kierunku.Komputery i dostęp do
>> wiedzy miał dać na postęp a tymczasem 99% ludzi wykorzystuje je do
>> zabawy i przyjemności jednocześnie głupiejąc jeszcze bardziej.
>> Kiedyś w podręczniku kierowcy była instrukcja jak regulować zawory,
>> teraz jest ostrzeżenie żeby nie pić płynu do chłodnicy :)
>>
>
> Dzis w instrukcji pisze jak zaprogramowac dodatkowy kluczyk albo jak
> pilotem otworzyc okna zdalnie a ludzie tego nie czytaja i mysla ze to
> jakis tajny hack ze tak mozna...
>
Niestety :(
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.24 00:16 J.F
- 21.08.24 05:57 Cavallino
- 21.08.24 06:33 J.F
- 21.08.24 06:49 Shrek
- 21.08.24 06:50 Cavallino
- 21.08.24 07:12 J.F
- 21.08.24 10:03 io
- 21.08.24 10:05 io
- 21.08.24 10:06 io
- 21.08.24 10:07 io
- 21.08.24 10:09 io
- 21.08.24 17:01 Shrek
- 21.08.24 18:45 io
- 22.08.24 07:12 Myjk
- 19.08.24 11:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=