  • Data: 2023-07-29 16:19:20
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29-07-2023 o 13:41, r...@k...pl pisze:

    > No pewnie, że nieprzygotowana była. 220V i bezpieczniki -- wszędzie się
    > sprawdza, ale w elektrykach nie.

    Dokładnie tak jest.
    Cieniutkie kabelki są fajne do używania z 2 A, albo krótkich obciążeń
    dużym prądem - wtedy mogą wytrzymać lata.

    Ale używanie ich z CIĄGŁYM poborem prądu 10A czy 16A powoduje, że się
    grzeją, gniazdka się topią i czasem palą się żywym ogniem.

    Ja już w ten sposób 3 gniazdka straciłem.
    W 1 przypadku już się ogień pojawił, sfajczył gniazdko i stopił parapet
    z pcv nad nim - gdyby nie to, że byłem w domu, pewnie chata by się
    sfajczyła.

    I tylko jeden z tych 3 przypadków był przy długim ładowaniu elektryka,
    akurat najmniej istotny, bo tylko gniazdko (a dokładnie jego
    elektronika, która miała być odporna na 16A) się sfajczyła i auta
    odmówiły ładowania z tego gniazdka......
    Gdyby nie to to bym nawet nie wiedział, że coś jest nie tak.

    Pozostałe dwa przypadki to bojler i jacuzzi.

    Więc tak - instalacje domowe trzeba SPECJALNIE przygotować pod długie
    ładowanie, inaczej to one są niebezpieczne, duuuuuużo bardziej niż
    samochody i ich osprzęt.