eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiskaRe: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org><prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl><1a0rgfb3d
    mo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net><5bdc1f33$0$512$6...@n...neostra
    da.pl><121r7b21nd7l2$.15d3h9s9i702m.dlg@40tude.net><5bdc3220$0$493$657851
    12@news.neostrada.pl> <5bdc3350$0$20318$426a34cc@news.free.fr>
    <5bdc361c$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
    <5bdc4bdb$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 2 Nov 2018 14:29:40 +0100
    Message-ID: <62kzp1k87m45$.dlg@myjk.org>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 83.9.16.26
    X-Trace: 1541165377 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 83.9.16.26:8321
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642844
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100, J.F.

    > Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    > W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei
    > ta elektryczna czy polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku prądu w
    aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    > No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    > punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    > biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Z pewnością ICE po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach niż jałowe, więc
    podejrzewam że odrazu wchodzi na poziom w którym silnik jest
    najsprawniejszy. To samo jak sięzada ładowanie, albo skończy się energia w
    bateriach. ICE chodzi na wyższych obrotach, jest w stanie napędzać auto i
    jeszcze ładować akumulator (znacznie szybciej niż ze standardowej ładowarki
    230v co to ma maksymalnie 3,5kW). Ogólnie problem z tymi obserwacjami mam,
    bo auto jest bardzo mocno wyciszone.

    > Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120
    > to chyba za duzo jak na nowoczesny silnik ?

    Ale widziałeś Ty Outlandera? :P To wysoki kloc. Poza tym na trasie był
    dodatkowo box, 4 osoby i bagaże z nartami na pokładzie. Z drugiej strony
    poza oporem z boxa to masa PHEV przez akumulatory pewnie jest zbliżona do
    tamtego w stanie załadowanym, więc... Dlatego zaznaczyłem, że rzetelny
    wynik podam w lutym, gdy wrócę z Włoch, jadąc w identycznej konfiguracji
    co w zeszłym sezonie.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: