    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka w UK
    Date: Thu, 5 Dec 2013 17:03:28 +0100

    news:a7c9c9e5-38b2-431f-aff5-a5af9d57e241@googlegrou
    ps.com...
    > A większość zabawy przy wymianie to wyregulowanie zbieżności kolorów.
    > Bo tam prawie wszystko było w modułach i na eleganckie złączki.
    > Bylem zdziwiony ze tak elegancko bylo wszystko wymyslone...

    W rzeczy samej. Kilka przejrzyście oznaczonych kabli z wtyczkami, więc nawet
    nie trzeba było pamiętać co i gdzie, niewielki centralny moduł spinający
    wszystko pośrodku u dołu, przykręcany na dwie śruby. Zważyłem - skrzynia,
    bebechy i kinol, ważą po ok. 18 kilo, więc razem by wynikało, że waży 54 kg.
    Ale nie miałem jak zważyć całego urządzenia. Wymontowanie bebechów to może
    2-3 minuty. Niektóre kable były bezpośrednio między modułami, ale to też nie
    kłopot, wszystko było oznaczone.
    Jedyny poważniejszy, choć prosty w wykonaniu remont zrobiłem na gniazdku
    lampy pędzącej trafo WN, gdzie spaleniu uległa izolacja kabelków,
    wymieniłem, układając tak, ze gdyby i te się spaliły, to się nie zetkną.
    Ogólnie, jak się dbało o telewizor i regularnie go odkurzało, to
    prawdopodobieństwo pożaru gwałtownie malało. Niestety, trafo i powielacz to
    elementy newralgiczne i one potrafiły zaskoczyć. Raz mi sie powielacz
    spsował był, jak oglądałem program, najpierw zanikł obraz, bo i WN takowoż,
    po kilku sekundach nastąpiło ciche puff (to wysadziło kawałek obudowy
    powielacza). Zapachu opisywać nie muszę... :)) (spoko, nie porzygałem się)
    :)) Innym razem trafo - na 4 minuty z pokoju wyszedłem, jak wróciłem, to
    jeszcze minuta, a gasiłbym pożar (już zaczynało skwierczeć), obraz na może
    dwa centymetry, a anoda 6P45S czerwona, bezpiecznik nie strzelił... Nie było
    kłopotu kupić nowego trafo, zamontowałem i lampa nadal działała, jak nowa.
    Jaki jeden na świecie tranzystor rozgrzany do czerwoności po usunięciu
    usterki nadal by działał? :)) :P Reszta elementów, jeśli nie było złych
    styków, była raczej bezpieczna.

    Podobało mi się to modułowe rozwiązanie, było to świetne przy serwisowaniu,
    szybko odkręcić dupę, odchylić moduły, pomierzyć co trzeba, moduły na
    miejsce, dupę zakręcić i po krzyku. Te nowe telewizory są dla mnie
    kłopotliwsze, bo jedna płytka, a jeśli, to moduł wlutowany, gdy coś dupnie,
    to trzeba wyciągać całość, strach, że pozrywa się kable, co czasem się
    zdarza, gdyby były moduły, że osobno zasilacz, osobno radiówka z p.cz.,
    osobno wizja i m.cz., osobny moduł telegazety, osobne WN, jedyne, co nadal
    jest osobne i w miarę wymienialne niezależnie od pozostałych, to płytka
    sterująca kineskopu.
    Czasem się zastanawiam, czy ktoś był głupi (np. ja) :)) i coś przegapił, czy
    przeważył rachunek "zadów i waletów", teraz, gdy coś spsuje się, to mozolnie
    szuka się cześci, pieprzy z wymianą, zamiast jak w Rubinie, zajść do sklepu,
    zagadać "panie, jebł mi blok radiowy/WN/kolorów", pan mówi, kosztuje hmm hmm
    fafarafa blabla, pyta zapakować, ja mówię, że wezmę na miejscu, płacę, biorę
    moduł, wychodzę, w domu wymieniam i na spokojnie sobie usuwam usterkę,
    oglądając w międzyczasie telewizję.
    Czyż nie lepiej, aby zamiast kupować jedną część, naprawiacz kupiłby cały
    moduł, który kosztue rzecz jasna więcej, niż nawalona część, szybciej by to
    było, bo mógłby odpaść czas lokalizowania usterki - nie działą telegazeta,
    zamiast jebać się z wymianą procka, sru stary moduł z telewizora, sru nowy
    moduł do telewizora, minęło może 5 minut i wszystko chodzi. Moduł do fajansu
    (tak, wiem...), problem z głowy, zapłaciłem wiecej, mam szybko znów
    działający moduł, producent za 50EUR sprzedał mi nowy moduł, gdzie części
    razem kosztują 20EUR (jeśli nie mniej), napraw takich może zajść więcej w
    czasie i producent mieć większy obrót, zatem i zysk.
    Chyba, ze liczą na to, że gdy np. termik na płycie padnie i kinol nie
    dostanie rozmagnesowania, to klient zauważywszy tę cholerną plamkę w rogu,
    wqrvi się i kupi nowy OTVC... To fakt, jeszcze więcej to kosztuje, niż nowy
    moduł na podmianę z padniętym elementem... :)) A stary telewizor na fajans i
    jak menele nie zdążą odbić cewek na złom miedziany, to tacy jak ja potrafią
    takie urządzenie zgarnąć i je naprawić, ku uciesze własnej :)) (no, Rubina
    bym nie zgarniał, bo za duży i za ciężki) :)) Ale głośnik i lampy z
    pewnością bym wyciągnął :) Ewentualnie transformatory też... :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.