    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka w UK
    Date: Thu, 5 Dec 2013 02:43:28 +0100
    <l7apiv$jp2$1@node1.news.atman.pl> <l7bffp$o9q$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <529cb654$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l7j7i8$b65$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l7jchh$fni$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l7ll7i$mqu$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l7ls7c$u4f$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnl9suvr.bpj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Czyli o to samo. Leżą obok siebie na półce. Obojętne, który z lewej,
    > który z prawej. Ważne, jaką cenę będzie miał Ten Trzeci.

    Nie tak, choć bliżej celu. Leży jedno. Raz cena jest 250, raz 249. W tym
    samym miejscu, niech to będzie etykieta elektroniczna jak w Tesco, a towar
    nie zmieni miejsca położenia.

    > To oczywiście abstrakcyjna sytuacja -- nikt nie wyznaczy cen w ten sposób,
    > że jeden będzie za 249 zł, drugi za okrągłe 250 zł, za mała różnica.

    Psychologicznie 249 już może zadziałać. Czemu towar w Tesco kosztuje 399.95,
    a nie 400.00? Socjotechnika raczej.

    > A tak przy okazji, gdy na Zachodzie z lubością zaczęto stosować ceny
    > w rodzaju $249,99, to w ZSRR na przekór robiono odwrotnie. Na przykłd
    > papierosy "Białomor-Kanał" kosztowały rubla i kopiejkę.

    Dla zniechęcenia, mądra polityka, szlugi są szkodliwe i śmierdzą. Dlatego
    należy zniechęcić.

    (zbyt szerokie przestrajanie - dolny i górny UKF razem)

    > Zupełnie niewygodne. Ale na większy wysiłek ze strony Chińczyka bym mie
    > liczył (ten akurat był japoński).

    Mój Fuji XP150 to zgadnij, co ma na metce pod spodem napisane? :))

    (zakres strojenia)
    > Bez rozciągania, to oczywiście sprzedawali już wcześniej dla reszty
    > świata. Rozciągnęli, bo to w miarę łatwo, a okres był przejściowy.
    > Strojonych cyfrowo by już sie nikomu dla nas robić nie chciało.

    Ja bym to traktował, gdyby odbiornik technicznie był dobry, znaczy się, aby
    go obce sygnały nie rozjeżdżały, jako możliwość utłuczenia kilku ciekawych
    nasłuchów.

    > No to byśmy sobie tak żyli po trapersku z OIRT, SECAM i analogową TV.

    Ale kojarzysz tego Trapera, czy tylko piłeczkę odbijasz?
    Przecież wiem, ze technika do przodu poszła i uwarunkowania są inne...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.