eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryka haka holowniczegoRe: Elektryka haka holowniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!not-for-mail
    From: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka haka holowniczego
    Date: Fri, 19 Feb 2010 16:59:56 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 50
    Message-ID: <hlmcii$j0j$1@mx1.internetia.pl>
    References: <hlg5fk$sfr$1@news.onet.pl> <hlgms4$be1$1@inews.gazeta.pl>
    <hlj2rb$3o8$1@news.onet.pl> <hlj8et$16jh$1@news2.ipartners.pl>
    <hlj9mk$nqd$2@news.onet.pl> <hljb6g$jrr$1@inews.gazeta.pl>
    <hljrrf$bvl$1@news.onet.pl> <hlm5v1$ji$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-51-209.adsl.inetia.pl
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1266595218 19475 87.205.51.209 (19 Feb 2010 16:00:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Feb 2010 16:00:18 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582511
    [ ukryj nagłówki ]

    > jeżeli chcesz sam robić można się pokusić o przekaźniki Relpolu, wlutować
    w
    > płytkę i spokój, w warunkach przemysłowych działają lata,
    Zgadza się. Bardzo dobrze, po zakupie maszyny i jeszcze może rok, dwa.
    Przekaźnik to przedwojenny wynalazek - dzisiaj złom.

    Poza tym przemysłowe warunki są całkiem fajne sucho i ciepło.
    Warunki w samochodzie - tragiczne np: mroźno i mokro.
    Proszę pamiętać, aby nie dokonywać żadnych zmian w instalacji samochodu
    poprzez dostawianie kolejnych styków.
    Te co są trzeba by najpierw polikwidować.
    Bez względu na to, czy to konektor, przekaźnik, potencjometr itp.

    Ja u siebie zalutowuję wszytko co stwarza problem na stykach i w okolicy,
    jak już mam lutownicę w ręku.
    np.:
    1. boczne kierunkowskazy
    2. czujnik temperatury w chłodnicy
    3. klakson
    4. pompki spryskiwaczy
    5. żarówki H4
    ...

    Wszyscy, jak sądzę, producenci samochodów popełnili duży błąd w zeszłym
    stuleciu i zaczęli stosować złącza i wiązki.
    Każdy przewód powinien być zalutowany przy odbiorniku.
    Z chęci większych zysków i szybkości montażu użyto wiązek i złączy.
    Złącza są tylko pomocne przy montażu samochodu w fabryce.
    Przy serwisie już nie, gdyż:
    - porządny serwisant powinien przeczyścić takie złącze. Ciekawe jak to zrobi
    dokładnie.
    - złącza tracą sprężystość, więc trzeba by je wymienić na nowe. Tylko po co?
    Dla idei, aby było tak samo źle jak zrobił producent.
    - uszkodzone złącze psuje inny element np. złącze czujnika przepływu
    powietrza powoduje zakłamania odczytu i komputer
    steruje wtryskiem nieregularnie - samochód szarpie - niszczą się poduszki
    silnika, sprzęgło, przeguby itp.
    - Koszty. Często właściciel biega od fachowca do fachowca, a ten wymienia
    coraz to inne elementy, doskonale ignorując złącza czujników,
    lub naprawia je, ale na fakturze pojawia się :wymiana czujnika temperatury
    70 zł
    Czy miał ktoś kiedyś na fakturze napisane: Wymiana konektora, czujnika
    temperatury 10 zł?
    - lutownica kosztuje 20 zł i trudno mi sobie wyobrazić mechanika/elektryka
    który nie umie się nią posługiwać.

    S.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: