  • 31. Data: 2022-01-28 13:32:04
    Temat: Re: Elektryk z zasięgiem 2 km
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Shrek, nadir, ToMasz, wiem że jesteście zaradne chłopaki, macie sklep z
    > aku za rogiem czynny nawet w niedzielę, na pych zapalacie nawet na
    > śniegu i pchając pod górkę i dacie radę.

    Jak jest pod górkę, to w drugą stronę jest już z górki. Dlaczego mnożysz
    problemy, których nie ma?

    > A w ogóle to wam odpala nawet
    > 11 -letni aku. Trudno z waszymi argumentami dyskutować więc nie będę :)

    Jedenastoletni akumulator ma prawo nie zakręcić rozrusznikiem. Ja u
    siebie wymieniam akumulatory w zależności od samochodu co 4-8 lat. Z
    tym, że ten z diesla trafia u mnie do benzyniaka, i tak przedłużam mu
    życie. Więc może się jednak zdarzyć, że któryś z moich akumulatorów ma
    dekadę.
    Ale jak długo czy krótko by u mnie akumulator nie działał, to nie lecę z
    tą nowiną na facebooka, tylko do sklepu za rogiem, a ostatnio na
    Allegro. Może tu należy szukać problemów?

  • 32. Data: 2022-01-28 13:43:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 13:32:04 +0100, nadir wrote:

    > Jak jest pod górkę, to w drugą stronę jest już z górki. Dlaczego mnożysz
    > problemy, których nie ma?

    Tak jest. Gorzej na plaskim.
    Albo jak to dostawczak bez widoku do tylu :-)

    Ale trzeba przyznac, ze jak ktos mieszka dalej od sklepu,
    to moze byc problem z zakupem akumulatora. Ciezkie bydle, trzeba
    taksowke.

    Albo w niedziele.Castorama mi ostatnio pracuje w niedziele, ale
    akumulatorow tam chyba nie ma.
    Stacje paliwowe czynne, ale ale akumulatorow tam coraz mniej.
    Za drogie byly?

    > Jedenastoletni akumulator ma prawo nie zakręcić rozrusznikiem. Ja u
    > siebie wymieniam akumulatory w zależności od samochodu co 4-8 lat. Z

    Tak profilaktycznie wymieniasz, czy dopiero jak nie odpali ? :-)

> [...]
    > tą nowiną na facebooka, tylko do sklepu za rogiem, a ostatnio na
    > Allegro. Może tu należy szukać problemów?

    no coz - w spalinowym aucie aku to tylko dodatek, nie warty wzmianki.

    Ale jakby tak zasieg spadl do 2 km z winy silnika czy zbiornika, to
    tez bys pisal.
    Albo np z powodu "zamarzniecia" ON ...

    J.

  • 33. Data: 2022-01-28 13:59:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 13:43, J.F pisze:

    > Ale trzeba przyznac, ze jak ktos mieszka dalej od sklepu,
    > to moze byc problem z zakupem akumulatora. Ciezkie bydle, trzeba
    > taksowke.
    >
    > Albo w niedziele.Castorama mi ostatnio pracuje w niedziele,

    Jeszcze tylko jedną.
    Wiesz komu dziękować?

    > no coz - w spalinowym aucie aku to tylko dodatek, nie warty wzmianki.
    >
    > Ale jakby tak zasieg spadl do 2 km z winy silnika czy zbiornika, to
    > tez bys pisal.
    > Albo np z powodu "zamarzniecia" ON ...

    Dokładnie.

  • 34. Data: 2022-01-28 14:13:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.01.2022 o 13:43, J.F pisze:

    > Tak profilaktycznie wymieniasz, czy dopiero jak nie odpali ? :-)

    Jak widzę, że muszę go zimą częściej doładowywać, to przenoszę do
    benzyniaka, a diesel dostaje nowe aku. Tylko, że z roku na rok, te
    akumulatory coraz gorsze są.

    > no coz - w spalinowym aucie aku to tylko dodatek, nie warty wzmianki.
    >
    > Ale jakby tak zasieg spadl do 2 km z winy silnika czy zbiornika, to
    > tez bys pisal.
    > Albo np z powodu "zamarzniecia" ON ...

    Jeszcze mi nigdy nie zamarzł ON, a ujeżdżam mojego diesla ponad 20 lat.
    W robocie mamy diesle i też nie ma z nimi żadnego problemu. Może
    wystarczy tankować na dobrych/sprawdzonych stacjach?
    Co by to jednak nie było, to fejsbook-a nie używam, i byłby ostatnim
    miejscem gdzie szukałbym rozwiązania. Już szybciej tu.

  • 35. Data: 2022-01-28 14:14:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 13:59:23 +0100, Cavallino wrote:

    > Jeszcze tylko jedną.
    > Wiesz komu dziękować?

    No coz - powiem tak: nie bedzie Castorama pluła nam w twarz.
    Nie po to robili ustawe ...

    J.

  • 36. Data: 2022-01-28 14:23:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2022 13:32, nadir wrote:
> [...]
    > tym, że ten z diesla trafia u mnie do benzyniaka, i tak przedłużam mu
    > życie. Więc może się jednak zdarzyć, że któryś z moich akumulatorów ma

    Ja używam małe GPS z aliexpress, w których mam wyłączoną funkcję GPS ale
    monitoruje i wysyła SMS kiedy napięcie na klemach spadnie poniżej
    zadanego. Samo urządzenie pobiera ~0,6Ah/24h czyli 2 dni działania na -1
    dzień postoju auta - jeżeli auto używany chociaż raz na kilka dni, to
    jak widać pobór nie ma znaczenia.

    Od kilku lat kiedy tego używam, rozładowany akumulator z rana jeszcze
    ani razu mnie nie zaskoczył :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2022-01-28 14:27:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 14:13, nadir pisze:

    > Jeszcze mi nigdy nie zamarzł ON,

    Zostaw kiedyś na dworze poniżej -20 i pojedź wtedy trochę....

    a ujeżdżam mojego diesla ponad 20 lat.
    > W robocie mamy diesle i też nie ma z nimi żadnego problemu. Może
    > wystarczy tankować na dobrych/sprawdzonych stacjach?

    Nie.
    Zwykły ON poniżej -20 już nie daje radey, zwłaszcza że jak ruszysz, to
    robi się zimniej.

  • 38. Data: 2022-01-28 15:14:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 14:27:14 +0100, Cavallino wrote:
> [...]
    >
    > a ujeżdżam mojego diesla ponad 20 lat.
    >
    > Nie.
    > Zwykły ON poniżej -20 już nie daje radey, zwłaszcza że jak ruszysz, to

    O -20 we Wroclawiu trudno, w okolicznych stacjach narciarckich tez,
    ale mnie jeszcze nigdy nie stanąl, choc znajomym sie zdarzalo
    ... tak sie zastanawiam, na ile pomagał podgrzewacz w mondeo - takie
    male pudelko ...

    I jeszcze - jakie paliwo sprzedaje sie w Suwałkach, tam -20 nie jest
    zaskakujące.
    Arktyczne?
    A pojedzie warszawiak do Suwałk, i co - rano juz nie odpali?

    Moze jednak orlenowskie "zimowe" daje rade w praktyce?

    J.

  • 39. Data: 2022-01-28 15:27:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 15:14, J.F pisze:

    > O -20 we Wroclawiu trudno,

    W Poznaniu tym bardziej, ale jednak się zdarza.
    Rok temu się zdarzyło.
    Opisałem jakie były skutki.

    Elektryki jeździły....

> [...]
    > zaskakujące.
    > Arktyczne?
    > A pojedzie warszawiak do Suwałk, i co - rano juz nie odpali?

    Przecież to nie ja twierdzę, że z napędem ice nie ma problemu.
    Są, inne, ale są.

    > Moze jednak orlenowskie "zimowe" daje rade w praktyce?

    Albo ludzie wiedzą, żeby tankować arktyczne zimą.

  • 40. Data: 2022-01-28 16:11:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 15:27:40 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Elektryki jeździły....

    > Dokładnie.
    > Przecież to nie ja twierdzę, że z napędem ice nie ma problemu.

    No ale wiesz - w Poznaniu "zdarzylo sie".
    We Wroclawiu moze nie zdarzylo sie, przez poprzednie 20 lat ...
    A w Karpaczu tez nie?

    Ale w Suwałkach zdarza sie czesto.
    I co - poł miasta stoi, bo nie zapala?

    > Albo ludzie wiedzą, żeby tankować arktyczne zimą.

    I nie ma zadnych przyjezdnych?
    A Suwalczanie czasem nie wyjezdzaja i nie musza tankowac w
    cieplejszych stronach ... i nie wracaja z przygodnym paliwem?

    A moze jednak ten zwykly zimowy ON z Orlenu daje rade w praktyce?

    Nie wiem - moze zanim sie filtr zablokuje, to silnik na tyle sie
    rozgrzewa, ze i filtr jest troche cieplejszy, albo i paliwo w baku?

    Jak pamietam wlasne testy, to ON mętnieje wczesniej,
    gdzies przy -15, ale może to jeszcze nie przeszkadza?

    No i tez troche nie chce mi sie wierzyc, ze Orlen produkuje paliwo,
    ktore w krajowej zimie zawodzi.
    A specjalne dostawy dla Suwałk sprawy nie rozwiązują.

    J.