eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
    Date: Fri, 28 Jan 2011 10:22:37 +0100
    Organization: WSISiZ
    Lines: 24
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
    Message-ID: <ihu1st$egt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <ihqlb4$fku$6@news.net.icm.edu.pl> <ihrfj1$o8b$1@news.onet.pl>
    <ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ihrphb$tjs$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gw7.knc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1296206557 14877 85.219.142.7 (28 Jan 2011 09:22:37
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 09:22:37 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346125
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ja obstawiam że dobrym kierunkiem są ogniwa DEFC jako range extender.
    > Jak na razie osiągają małą moc, 0,15 W/cm2, więc żeby takie ogniwo było
    > efektywne, trzeba by z 10m2. 15 kW to już coś.
    > Teoretycznie takie ogniwo mogłoby być wielkości circa 18 calowego koła
    > zapasowego (choć oczywiście można by ogniwo upchnąć w dawnej komorze
    > silnika - silniki elektryczne są małe.
    >
    > DEFC powinny być względnie tanie, bo nie wymagają drogich metali na
    > elektrodach. A i etanol dużo łatwiej magazynować niż np. wodór ;-)

    jeszcze nie wspomnielismy o jednym elemencie nie wykorzystywanym - ogniwa
    sloneczne. w czasie jazdy g..o dadza, ale ta technologia sie ostatnio jakby
    szybciej rozwija i sa coraz wydajniejsze. chodzi o to ze pokryta góra
    samochodu ogniwami moglaby doladowywac na postoju nieco autko. tak wiem ze
    to kropla w morzu potrzeb energetycznych ale nalezy zalozyc dalszy postep z
    ogniwami slonecznym. Obecnie dostepne ogniwa na oko powinny dac rade
    wyciagnac ze 250W w sloneczny dzien. niby duzo to nie jest ale robi się
    ciekawie jak zobaczysz ze przez 5-6h dziennie (w swietle) samochod stoi i
    nic nie robi:) w tym czasie zbierze 1kwh :)

    co do defc (az mysaiem sprawdzic co to jest:))) to w polsce sie to nie
    sprawdzi:)
    wychodzisz z pracy a tam kilku pijaczkow lezy kolo twojego samochodu;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: