-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Michał Gut <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Date: Fri, 28 Jan 2011 10:22:37 +0100
Organization: WSISiZ
Lines: 24
Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
Message-ID: <ihu1st$egt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <ihqlb4$fku$6@news.net.icm.edu.pl> <ihrfj1$o8b$1@news.onet.pl>
<ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ihrphb$tjs$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: gw7.knc.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1296206557 14877 85.219.142.7 (28 Jan 2011 09:22:37
GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 09:22:37 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346125
[ ukryj nagłówki ]> Ja obstawiam że dobrym kierunkiem są ogniwa DEFC jako range extender.
> Jak na razie osiągają małą moc, 0,15 W/cm2, więc żeby takie ogniwo było
> efektywne, trzeba by z 10m2. 15 kW to już coś.
> Teoretycznie takie ogniwo mogłoby być wielkości circa 18 calowego koła
> zapasowego (choć oczywiście można by ogniwo upchnąć w dawnej komorze
> silnika - silniki elektryczne są małe.
>
> DEFC powinny być względnie tanie, bo nie wymagają drogich metali na
> elektrodach. A i etanol dużo łatwiej magazynować niż np. wodór ;-)
jeszcze nie wspomnielismy o jednym elemencie nie wykorzystywanym - ogniwa
sloneczne. w czasie jazdy g..o dadza, ale ta technologia sie ostatnio jakby
szybciej rozwija i sa coraz wydajniejsze. chodzi o to ze pokryta góra
samochodu ogniwami moglaby doladowywac na postoju nieco autko. tak wiem ze
to kropla w morzu potrzeb energetycznych ale nalezy zalozyc dalszy postep z
ogniwami slonecznym. Obecnie dostepne ogniwa na oko powinny dac rade
wyciagnac ze 250W w sloneczny dzien. niby duzo to nie jest ale robi się
ciekawie jak zobaczysz ze przez 5-6h dziennie (w swietle) samochod stoi i
nic nie robi:) w tym czasie zbierze 1kwh :)
co do defc (az mysaiem sprawdzic co to jest:))) to w polsce sie to nie
sprawdzi:)
wychodzisz z pracy a tam kilku pijaczkow lezy kolo twojego samochodu;)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.11 11:15 Massai
- 28.01.11 12:06 Krzysiek Kielczewski
- 28.01.11 12:15 Massai
- 28.01.11 13:16 Krzysiek Kielczewski
- 28.01.11 13:44 Massai
- 29.01.11 11:05 Michał Gut
- 29.01.11 14:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy