-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryczny Peugeot, 260km/h w 6.6 sekundy.
Date: Fri, 28 Jan 2011 07:27:48 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 86
Message-ID: <ihtr5k$ias$1@news.onet.pl>
References: <ihqlb4$fku$6@news.net.icm.edu.pl> <ihrfj1$o8b$1@news.onet.pl>
<ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ihrou8$re3$1@news.onet.pl>
<ihrpkm$tu6$1@news.onet.pl> <4d41ffd7$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1296199668 18780 212.160.173.137 (28 Jan 2011 07:27:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 07:27:48 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346092
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-01-27 13:49, Massai pisze:
> > gri wrote:
> >
> > >
> > > Użytkownik "Michał Gut"<m...@w...pl>
> > > napisał w wiadomości news:ihrkpn$l5v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> > > > tylko po co takie kombinacje... niech zrobia samochod osiagajacy
> > > > vmax=120, o zasiegu na jednym ladowaniu 300km i cenie
> > > > pozwalajacej sredniej klasie go kupic i IMHO bardzo szybko
> > > > zaczna te autka sie spredawac w duzych ilosciach.
> > >
> > > Zapewne w najbliższych latach tak się stanie
> > >
> > > http://www.samochodyelektryczne.org/volkswagen_londo
n_taxi.htm
> >
> > 45 kWh ma starczyć na 300 km? Chyba to tak jak z tymi danymi o
> > zużyciu paliwa w spalinowych. ;-)
>
> Dlaczego nie?
> Maluch miał silnik 17kW i dawał radę rozpędzić się do ponad 100km/h.
> Z 45kWh dałby radę przejechać 264km. Przy nieco mniejszej prędkości
> spokojnie przekroczyłby 300km.
>
> A w mieście, gdzie prędkości są niższe, spokojnie można taki zasięg
> utrzymać (nawet przy gorszej aerodynamice i większej masie).
>
> > Tesla z 53 kWh, daje realny zasięg około 120-150km.
>
> Dziwnie to wygląda, bo robiąc to 150km w 2h, wychodzi że przy
> średniej prędkości 75km/h zużywałby ponad 26kW. A to wydaje się
> trochę za dużo.
Wydaje się dziwne czy się nie wydaje - fakt że tyle zżera ;-)
Przy dynamicznej jeździe na torze to ponoć do 80 km nawet nie dojedzie.
Tu masz dane dla leafa, bateria 24 kWh. Dane od nissana, ale ponoć w
miarę wiarygodne:
Nissan came up with some real-world range numbers for the Leaf. Here's
an overview of the range variations we can expect from the Leaf:
* Cruising at 38 miles per hour with ambient temps of 68 degrees,
you could squeeze 138 miles out of the Leaf.
Jazda ostro emerycka na trasie, 38 mph czyli 60 km/h, ma dawać zasięg
ponad 220 km. Przy takiej jeździe moje dwustukonne benzynowe V6 spala
między 5 a 6l na setkę (i to z automatyczną skrzynią) ;-)
Realnie - raz tak jechałem, właśnie zeby sprawdzić ;-)
* Averaging 24 mph in city traffic drops range to 105 miles,
assuming air conditioning (A/C) is not in use on a 77-degree day.
40km/h w ruchu miejskim. Czyli w rewelacyjnych warunkach, bo żeby taką
średnią w mieście wykręcić to zero korków trzeba mieć. No i bez klimy.
Zasięg - 170 km. Całkiem ładnie.
* In heavy stop-and-go traffic, averaging just 6 mph with temps of
86 degrees and A/C on, range drops to 47 miles.
Tu mamy coś realniejszego, czyli warszawskie (czy londyńskie) korki.
Zasięg 75 km... z, przypominam 24 kWh.
Ta taksówka od VW ma mieć 45 kWh - dla niej wychodzi zasięg 140 km.
* At 55 mph on the highway in 95 degree temps and A/C on, expect
range to be 70 miles.
"Autostradowa" jazda z prędkością poniżej 90 km/h ;-) ktoś tu bardzo
optymistycznie do temperamentu kierowców podchodzi, ale niech tam.
Zasięg 110. Marnie.
* Winter temps of 14 degrees with the heater on, will drop range to
62 miles in stop-and-go traffic, assuming an average speed of 15 mph.
W zimie w mieście, w umiarkowanych korkach - 100km zasiegu.
Podsumowując - wszędzie w papierach podają zasięg 160-170 km dla tego
Leafa.
Taki zasięg będzie miał w Warszawie - ale w niedzielę, między 5.00 a
9.00 rano...
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.11 09:55 Tomasz Pyra
- 28.01.11 10:22 Michał Gut
- 28.01.11 11:15 Massai
- 28.01.11 12:06 Krzysiek Kielczewski
- 28.01.11 12:15 Massai
- 28.01.11 13:16 Krzysiek Kielczewski
- 28.01.11 13:44 Massai
- 29.01.11 11:05 Michał Gut
- 29.01.11 14:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe