    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 16 Dec 2017 23:45:52 +0100

    Dnia Fri, 15 Dec 2017 20:36:50 +0100, HF5BS napisał(a):

    > ZTCW, to nie tak różowo, tego też nie można wyłączyć pstryk heblem i nie ma.

    Pewnie tak, biorac pod uwage skomplikowanie systemu, tym niemniej
    zatrzymanie bedzie dosc szybkie.
    A w atomowce pare tygodni.

    > O proszę! I mamy okoliczność, którą trzeba uwzględnić na nastepny raz. Tak
    > zrobić instalację, żeby mimo zalania, można ją było uruchomić.

    A potem odkryjemy kolejny szczegol, i nastepny itd
    A niektore beda nas kosztowaly ewakuacje w promieniu 30 km :-)

    > No, zdaje sobie sprawę z tego, że to jeszcze "poświeci", mnie chodzi o
    > sytuację taką, aby w razie takiej draki jak w Fukuszimie, mieć "asa w
    > rękawie" i prostym ruchem wrzucić to gdzieś, aby zyskać na czasie, aby można
    > było bezpiecznie uruchomić co trzeba i się porządnie zająć problemem, dla
    > którego musieliśmy wykombinować ten czas.

    Az sie prosi jakas prosta turbine parowa dac, zeby pompe chlodzenia
    napedzala. I po co jakis prad do tego :-)

    Ba - w Belchatowie jest mala turbina kręcąca pompę kondensatu - czyli
    wode do kotla. Czemu tak to nie wiem, ale widac jest sens.
    A w reaktorze nie ma ?

    > To teraz miejmy nadzieję, że są mądrzy i zrobią to tak, aby kolejne zalanie
    > nie pokrzyżowało szyków. Bo jeśli nie zrobią, to śmiało określę ich jako
    > głupców, co w błędzie trwają.

    W nowej nie ma problemu - ale tam elektrownie juz sa, trzeba by
    poprawic.

    A tak w ogole ... Japonia nad oceanem, moze im po prostu wiatrakow
    trzeba ?

    J.