eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowisko › Re: Elektryczność a środowisko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futte
    r-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
    xc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
    !not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
    <p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    <5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0tred$2tc$2$gof@news.chmurka.net>
    <5a328595$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <p0u19s$57s$1$gof@news.chmurka.net>
    <5a32a3bd$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <y...@4...net>
    Date: Sat, 16 Dec 2017 23:35:29 +0100
    Message-ID: <zgalqmh7dr15.1wc4zg10z79p6$.dlg@40tude.net>
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1513463668 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 641 82.143.187.50:54116
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2783416469
    X-Received-Bytes: 2929
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727346
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 17:26:56 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Dec 2017 17:15:56 +0100, J.F. napisał(a):
    >> jest stala przekladnia planetarna, do ktorej jest podlaczony silnik
    >> spalinowy i dwa silniko-pradnice elektryczne.
    >> W rezultacie czesc momentu/mocy silnika spalinowego idzie na kola
    >> bezposrednio, a czesc tak jak chciales - przez pradnice i silnik
    >> elektryczny.
    >
    > To rozwiązanie ma dwie wady. Pierwsza - silnik spalinowy może napędzać
    > samochód tylko w ograniczonym zakresie prędkości auta, bo jakby miał to
    > robić w szerokim to musiałby mieć skrzynię biegów. Druga - nawet
    > napędzając samochód w ograniczonym zakresie prędkości auta to będzie
    > musiał pracować w dużo szerszym zakresie prędkości obrotowej. Co
    > spowoduje że nie będzie pracował w punkcie maksymalnej sprawności.
    > Dziwię się dlaczego konstruktorzy idą na takie rozwiązanie - IMO lepsze
    > i tańsze by było zrobienie hybrydy z napędem wyłącznie silnikiem
    > elektrycznym

    Nie przeczytales linka.
    Przekladnia planetarna to smieszne cudo, i wraz z silnikami
    elektrycznymi im wyszla przekladnia o zmiennym przelozeniu.

    Tylko jak tam podali - sprawnosc toru elektrycznego to ok 70%, wiec
    stad chec przeniesienia czesci mocy kolami zebatymi.

    > oraz doładowywaniem aku silnikiem spalinowym pracującym z
    > prędkością obrotową i momentem dobranym dla maksymalnej sprawności.

    Ale ten system tez to umozliwia.

    > Zalety - małe zużycie paliwa, dobre przyspieszenia, brak przekładni
    > mechanicznych, możliwy odzysk energii.

    I to tez :-)

    A przekladnie ... duzy moment wymaga duzo miedzi i zelaza, wiec
    ciezkiego silnika ... albo przekladni.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: