-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Thu, 14 Dec 2017 10:08:26 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
<p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 14 Dec 2017 10:08:26 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="32346";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:n3l1f6CclN1wLxmACQ9k3RoWYXY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727240
[ ukryj nagłówki ]Marek S <p...@s...com> wrote:
>> 1. Elektrownia spali paliwo dużo wydajniej i czyściej (stać ją na
>> lepsze filtry), niż np. samochód.
>
> Jesteś pewien? Bierzesz pod uwagę, że sprawność może być w całym
> łańcuchu niższa?
Pewien nie jestem :) Ale na logikę - inne warunki musi spełniać silnik
samochodu, niż zespół przerabiający jedną formę energii w drugą. Nawet
generator spalinowy pracuje na konkretnych obrotach, na których ma
największą wydajność. A samochód... wiadomo, obroty mają być dostosowane
do prędkości i biegu, a nie do wydajności...
Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator będzie
pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.
> Zobacz: energię transportujesz liniami przesyłowymi,
To da się optymalizować, zwiększasz napięcie i straty maleją...
> transformujesz w stacjach, podłączasz ładowarkę do auta a ta zasila
> błyskawicznie traconą pojemność akumulatorów w nim. Miałem okazję
> jeździć Nissanem Leaf. W ciągu roku zasięg spadł o 50%. Akumulatory w
> nim też nie spadły z nieba. Ktoś zużył mnóstwo energii w ich
> wyprodukowanie. To nie jest mały akumulatorek jak w spalinówkach. Czy
> mimo to bilans jest dodatni?
Tak, to prawda. Jeszcze długa droga przed akumulatorami.
Z drugiej strony akumulatory trakcyjne - duże, ciężkie, ołowiowe -
istnieją od dawna...
>> Bardzo zły pomysł. Fobia przed atomem IMO nie jest uzasadniona.
>
> Też mi się tak wydaje. Przynajmniej do czasu kiedy alternatywy nie
> znajdziemy. Wiatr i Słońce nią póki co nie są. Wypadki będą się
> zdarzały, ludzie na tym ucierpią. Ale nie mamy opcji. Bo niby co? Węgiel?
IMO atom, jeżeli zachowa się wszystkie procedury, wcale nie jest
niebezpieczny. Jeżeli się nie zachowa, to oczywiście jest.
A węgiel... za naszego życia starczy, ale co potem? Trzeba szukać
alternatyw.
>> Niech będą. Wiesz ile pali mój samochód podczas drogi z pracy do domu
>> (4km, godzina drogi, z czego może 15 minut faktycznej jazdy)? No, a
>> elektryczny jak stoi, to nie pali :)
>
> No coś Ty! Elektryczny "pali" głównie wtedy gdy stoi właśnie! :-D
Naprawdę? Logika podpowiada, że jak stoi w korku, to nie zużywa energii na
zasilanie silnika :) Pytanie ile tej energii idzie na... tak naprawdę
ogrzewanie i klimatyzację, bo oświetlenie to pewnie pomijalne.
> Wtyczkę wkładasz w ładowarkę i zaczyna się...
Ale to jest tankowanie, a nie zużywanie energii :)
> Mało tego, jak napisałem powyżej, pali coraz więcej i to drastycznie
> więcej.
Bo akumulatory są niedoskonałe?
> Zgodzę się, ze zimny silnik spalinowy (15 minut to jego rozgrzewanie),
> to katastrofa. Katalizator nie działa, zużycie paliwa znacznie wyższe.
To swoją drogą... ale nawet jak stoisz, to silnik spalinowy pracuje
(pomijając systemy start-stop). A jak pracuje, to cośtam spala, do tego
ciągle ruszasz, hamujesz (nie odzyskując energii) i się robi tego dużo...
Jak elektryk hamuje, to chyba jesteś w stanie odzyskać chociaż część
energii? Wyobrażam sobie (chociaż nie wiem), że hamowanie silnikiem
elektrycznym można zrobić rekuperacyjnie - niech robi za prądnicę.
>> IMO przyszłość (najbliższa) to hybrydy. Ja, na przykład, nie mam czasu ani
>> garażu, żeby ładować samochód co noc. Chcę zatankować raz na jakiś czas (3
>> minuty na stacji po drodze) i jeździć. Pełny elektryk mi tego nie
>> umożliwi, hybryda tak.
>
> Dla Twojej informacji: da! ;-)
> Nowoczesne elektryki będą "tankowały" w 15 minut.
15 minut to nadal dużo. Te 3 minuty na stacji to razem z zapłaceniem :)
Ile czasu tankujesz bak do pełna (od włożenia pistoletu do zatankowania)?
W minutę, 1,5 minuty? Nikt nie ma czasu siedzieć na stacji nawet 15
minut...
>> I dobrze. Mam wrażenie że więcej jest wypadków z powodu wybuchu gazu (bo
>> ktoś sobie dętką obszedł licznik) niż pożarów z powodu awarii instalacji
>> elektrycznej... poza tym instalacja elektryczna i tak musi być, więc niech
>> chociaż gaz zniknie.
>
> Ok, zgoda. Ale należy myśleć również w kategoriach zasilania kraju.
> Przypuszczam, że płyty ceramiczne pochłoną więcej GW niż auta
> elektryczne.
Pytanie czy więcej, niż kuchenki gazowe. Energia to energia.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.17 11:30 SW3
- 14.12.17 11:40 Jacek Maciejewski
- 14.12.17 12:26 J.F.
- 14.12.17 12:39 J.F.
- 14.12.17 13:39 Adam Wysocki
- 14.12.17 13:57 SW3
- 14.12.17 14:28 Marek
- 14.12.17 14:59 J.F.
- 14.12.17 15:07 J.F.
- 14.12.17 15:13 SW3
- 14.12.17 15:19 Adam Wysocki
- 14.12.17 15:32 s...@g...com
- 14.12.17 15:45 Dariusz Dorochowicz
- 14.12.17 17:15 J.F.
- 14.12.17 17:26 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=