    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Wed, 13 Dec 2017 23:58:19 +0100

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:p0s2b7$67d$1@node1.news.atman.pl...
    > Zgodnie z takimi założeniami każdy podróżujący powinien mieć dwa
    > samochody: jeden elektryczny do pracy a drugi spalinowy do pozostałych
    > wyjazdów. Sądzę, że takie ograniczenie funkcjonalności elektryka byłoby
    > utopijne.

    Nie uwzględniało by zapewne sytuacji nieprzewidzianych, gdyby np. był limit
    dzienny 40 km, z powodzeniem na codzień realizowany. Jednak bywaja sytuacje,
    że coś wypada i trzeba nagle zrobić 2-3 razy więcej km, choćby żonę do
    szpitala zawieźć, czy załatwić pilną sprawę w urzędzie na drugim końcu
    miasta, na co nie starczy limitu. Więc ostrożny byłbym z jawnym
    ograniczaniem zasięgu.

    > też trzeba przejechać. "Tankowanie" co 50km i każde z nich po 40 minut,
    > skutecznie zniechęciłoby każdego.

    Chyba, że ktoś ma cholernie dużo czasu i mu się cholernie nie spieszy, a do
    tego jest cholernie cierpliwy. ORAZ ZDROWY. W obecnych czasach mało kto,
    może bezrobotny i menel...? Stąd z utęsknieniem czekam na dobre
    akumulatory/ogniwa (najlepiej tankowane) paliwowe, gdzie leję wachę, czy to
    silnik zakręcę, czy od razu z zalanej baterii prąd pociągnę. Na solary i
    wiatr raczej nie liczę, bo nawet, jak zrobią, to może być pochmurno, ciemno,
    ale i bezwietrznie. Prędzej na własnych pierdach pojadę, jesli teściowa na
    obiad fasolkę zrobiła, niż na wietrze z pogody. A jakoś nie kusi mnie
    zbierażz rodzinę, czy znajomych, aby pierdzieli podczas jazdy, jeszcze jakby
    ich do domu odwozić, ale potem wrócić trzeba... To już lepsza "sałata",
    czyli też inny fiakier, albo nieładnie mówiąc, dzieliworek. Sianka
    zarzucisz, potupta podkowami, klocuszków/bobków nastawia, popruka w trakcie
    jazdy (no, w końcu "silnik spalinowy") :) i do celu dowiezie, oraz do domu
    wróci. A i jak "spaliny" się sprzątnie, to pieczarkarnie to wezmą, aby
    pieczarki do Lidla, czy inszej Biedry dostarczyć. I mamy nam pyszną zupę
    ugotują :)
    (to oczywiście myje się przed użyciem) A jak nie, to fru na kompost, czy
    pole się nawiezie i lepiej pszenica urośnie i smaczniejszy chlebek będzie :)
    Możze my jednak socjalistycznie, szukamy problemów tam, gdzie ich nie ma, a
    później dzielnie z nimi walczymy?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.