  • 421. Data: 2017-05-21 21:33:08
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-21 16:50, Pszemol wrote:
    > No ale właśnie suma sumarum tych wyjątków będzie więcej
    > jak będzie przyrastało źródeł energii wiatrowej, wodnej czy słonecznej.

    mysle ze gdyby historia miala sie powtarzac to zainwestuja w grzalki
    powietrza, wielki laser do swiecenia po ksiezycu albo poprostu beda sie
    starali magazynowac z dowolnymi stratami zamiast doplacac odbiorcom

  • 422. Data: 2017-05-21 21:40:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    > To będzie rosło sobie razem. Auta już są, infrastruktura mała bo mała jest.
    > Z roku na rok będzie więcej aut i również więcej miejsc gdzie
    > możesz auto doładować trochę czy naładować do pełna.
    > W odróżnieniu od benzynowych, elektryczne możesz dodatkowo
    > ładować w nocy w domu, gdy Ty śpisz. Tak jak smartfona.
    > ---
    > I co z tego ?
    >
    > 1. Infrastruktura determinuje czy w ogóle jest sens kupować samochód bo
    > jakby dajmy na to, dróg nie było to trzeba terenowy kupić a nie miejski. Nie
    > kupisz przecież samochodu na przyszłość tylko na już.

    Myslisz zerojedynkowo.
    Ta "infrastruktura" jest teraz trochę mniejsza niż byłoby dobrze ale już
    jest. Fajnie byłoby gdyby miejsc do ładowania było więcej, ale taką Teslę
    oprócz ładowania w domowym garażu możesz już ładować na stacjach szybkiego
    ładowania Tesli, na stacjach innych np. w ASO Nissana.

    > 2. Ładowanie nocne jest możliwe tylko dla takich zabawek jak Twizy. Normalny
    > samochód nie zdąży się naładować. Chyba, że zbudujesz stację ładowania czyli
    > właśnie element większej infrastruktury.

    Zauważ, że ładowanie w domu ma za zadanie pokryć Twoje *średnie*
    zapotrzebowanie na energie. Nie ma potrzeby ladowac baterii od 0% do 100%.
    Jesli dziennie objezdzasz 40km to przeciez wystarczy jak te 40-50km
    podladujesz w domu, a jak bedziesz miec czas to podjedziesz gdzies i
    doladujesz "do pelna"...

  • 423. Data: 2017-05-21 21:40:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Dlaczego nie? Bo silnik elektryczny jest bezporównywalnie prostrzy
    > niż silnik spalinowy i nie ma skrzyni biegów z 800 elementami ruchomymi.
    > ---
    > Komputery są bardziej skomplikowane a nie psują się częściej niż samochody.
    > W całym tym biznesie samochodowym jest głównie problem z monopolami, że jak
    > się coś bzdetnego zepsuje, to się okazuje, że najlepiej do ASO jechać. I
    > kosztuje tyle ile się producentowi zamarzyło a nie tyle ile naprawdę wymaga
    > pracy.

    Zniknąłeś właśnie cały rynek nie-oryginalnych części zamiennych.

  • 424. Data: 2017-05-21 21:40:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Tobie się naprawdę wydaje, że w fabryce gdzie klepią blachy do Yarisa
    > bez żadnych zmian wejdziesz i zaczniesz klepać eGolfa? :-))) Dobre.

    > Yeah, pokaż mi te tanie chinskie samochody elektryczne. Chętnie kupię.
    > ---
    > Kupuj, chińskie Twizy kosztuje 1/2 oryginału.

    A mają homologację? Po polskich ulicach wolno nimi jeździć?

  • 425. Data: 2017-05-21 21:54:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ma znaczenia ze gdzies w swiecie mozna kupic wegiel 20% taniej. Gdyby
    > kupic taniej to w duzej skali zysku by nie bylo bo wiecej niz
    > zaoszczedzone trzeba by wydac na zasilki rozne dla bezrobotnych jacy
    > by sie pojawili po zamknieciu kopaln. To nie jest tak ze jak zamknac
    > kopalnie to prace straca tylko zatrudnieni w tej kopalni. Gdzies
    > pisali ze jedno miejsce pracy w kopalni generuje ponad dwa miejsca
    > pracy poza kopalnia. Te miejsca pracy poza kopalniami sa rentowne. To
    > lepiej dolozyc do gornikow zeby uratowac trzy razy tyle miejsc pracy.

    Trzeba zrobić tak zeby biznes był rentowny. Koniec kropka.
    Podstawowe pytanei to dlaczego nasze kopalnie sa trwa nierentowne,
    przychodzi inny własciciel i nagle ma zysk?
    To co czytałes o tych tworzonych miejscach pracy to pewnie z jakiegos
    górniczego raportu. Bo o jakie miejsca pracy moze ci chodzic?
    Zas co do ceny pradu, jeżeli wegiel drogi i gdzies mozna go kupic 20%
    taniej to prąd z kopalni byłby jeszcze tanszy.

    > Ekonomia z niektorych bredzen Janusza Mikke jest oderwana od
    > rzeczywistosci jak on sam. Mamy duzo wegla i bedziemy go wydobywac i
    > spalac zeby miec prad i cieplo bez wzgledu na koszty z tym zwiazane.
    > Bo to sie oplaca calemu spoleczenstwu.

    Ta, całemu... Na pewno tej czesci ktora te dofinansowania dostaje...
    Co zreszta sprawia ze nie trzeba sie starac o rentownosc - po co skoro ktos
    dopłaci...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 426. Data: 2017-05-21 21:54:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-21 o 16:27, Pszemol pisze:

    > Czysta jest chociaż tam, gdzie jej używasz.

    No pewnie, a ci co mieszkają w pobliżu elektrowni niech zdychają.

    > A biorąc pod uwagę że elektrownie są bardziej efektywne
    > w spalaniu niż małe niewyregulowane silniczki spalinowe
    > to nawet jak by elektrownia ropę i węgiel paliły to będzie
    > globalnie czyściej niż jak tą ropę spalisz "na miejscu".

    Kotły elektrowni są faktycznie sprawniejsze w spalaniu paliwa niż
    silniki spalinowe, ale elektrownia to nie tylko kocioł i na wyjściu jak
    ma sprawność 35-45%, to już jest bardzo dobrze. Do tego dochodzą straty
    na przesyle, kolejne kilka, kilkanaście procent. A jak jeszcze odejmie
    się sprawność ładowania i rozładownia akumulatorów oraz sprawność
    silnika elektrycznego, to sumarycznie samochody elektryczne nie zużywają
    jakoś drastycznie mniej paliwa niż samochody spalinowe.

  • 427. Data: 2017-05-21 22:46:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > ---
    > Kupuj, chińskie Twizy kosztuje 1/2 oryginału.

    A mają homologację? Po polskich ulicach wolno nimi jeździć?
    Jako składaka zarejestrujesz :-)

  • 428. Data: 2017-05-21 22:48:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > wymaga
    > pracy.

    Zniknąłeś właśnie cały rynek nie-oryginalnych części zamiennych.
    W którym ASO montują nieoryginalne ?

  • 429. Data: 2017-05-22 00:41:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak gornik wraca do domu po pracy to moze sobie pojsc na piwo. Jak nie bedzie
    pracowal i jego koledzy nie beda pracowali to nie pojda na piwo i sie pijalka piwa
    zamknie a wlasciciel pojdzie na bezrobocie. Czy to kurwa tak trudno samemu pomyslec
    jakie moga byc skutki spoleczne zamykania kopaln. Wszyscy u ktorych dzisiaj gornik
    cos kupuje dostana przez zamkniecie kopaln po dupie. Do tego znikna wszyscy
    kooperanci kopaln, a to specjaizowane firmy i nie wszystkie przestawia sie a
    produkcje siatki i gwozdzi. To jak pozwalniaja pracownikow to kto po robocie pojdzie
    na piwo?

  • 430. Data: 2017-05-22 02:05:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 15:41:59 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > przestawia sie a produkcje siatki i gwozdzi. To jak pozwalniaja
    > pracownikow to kto po robocie pojdzie na piwo?

    Przeciez nie lubisz piwa, to cie powinno zamkniecie browarow cieszyc
    :-)

    Trzeba podniesc akcyze na piwo, byly gornik dostanie zasilek,
    przepije, a wiekszosc pieniedzy wroci do budzetu.

    Albo ... czy praca w kopalni sie tak bardzo rozni od budowy drog ?
    To moze lepiej, zeby gornicy zarabiali przy budowie autostrad ?

    J.